Opravdový stíhací pilot chválí Ace Combat 7

Pierre-Henri Chuet prozradí, jak si vylepšit techniku prostřednictví jednoduché minihry

10. 2. 2019
Název hry: Ace Combat 7: Skies Unknown Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 18. 1. 2019 Platformy: , , Žánr:
Ace Combat 7: Skies Unknown

Společnost Bandai Namco nepřestává propagovat svou leteckou akci Ace Combat 7: Skies Unknown. Při příležitosti nedávného vydání PC verze, která přišla až po těch konzolových, vydavatel hry přispěchal s pěkným materiálem. Následující text berte trochu s rezervou, protože se stále jedná v první řadě o reklamní sdělení a navíc nic nemění na tom, že série Ace Combat je arkáda jako řemen, žádný simulátor. Ale ve zkratce – hru nechali autoři vyzkoušet skutečného pilota a následně jej vyzpovídali. Výsledek? Titul se mu překvapivě líbil. Nebo to alespoň tvrdí.

Cílem je dostat se k mraku tak blízko, aniž byste se ho dotkli. Což můžeme zkusit i ve hře, říká Chuet.

Pierre-Henri Chuet byl stíhacím pilotem francouzského námořnictva, který působil na francouzských i amerických letadlových lodích. Ve hře pochopitelně vyzkoušel letoun, který dobře zná a nalétal s ním stovky hodin – Dassault Rafale M. Pochválil přitom kokpit virtuálního stroje, který je podle něj vytvořen velmi přesně, což platí i pro zobrazenou avioniku. “Využíváte tři obrazovky. Ta uprostřed vám dá všechny informace k radaru, po straně pak máte zbraňové systémy a ta na druhé vám pomáhá s navigací letounu,” vysvětluje Chuet, který používá volací znak Até, s tím, že další nezbytné informace pochopitelně zprostředkuje průhledový displej.

Chuet měl podle svých slov radost, že se mohl proletět strojem, který dobře zná. Řeč se ale stočila i na konkrétnější oblasti, třeba simulaci počasí, která představuje velkou novinku v posledním dílu. Pochvaly se tak dočkaly třeba dešťové kapky, které dopadají na kokpit. Popisuje přitom, jak tohoto efektu můžete využít a trochu se s ním pobavit. Skuteční piloti se baví tak, že “hrají” takzvaný cloud surfing. Jeho cílem je dostat se k mraku tak blízko, aniž byste se ho dotkli. Což můžeme zkusit i ve hře, říká Chuet. Musíme se přiblížit mraku co nejblíže bez toho, aby se na kokpitu objevila vlhkost. Até přitom říká, že jde o velmi dobrý způsob, jak si osvojit leteckou techniku, jak se naučit ovládat svůj stroj a jak se pohybovat ve trojrozměrném prostoru, protože mraky nejsou samozřejmě placaté.

Ornitolog chválí RDR2 za vyobrazení divoké přírody

Ornitolog Nicholas Lund se ve své analýze zaměřil na to, jak věrně Rockstar ve svém westernu zobrazil divokou přírodu. A tvrdí, že jeden z největších hitů loňského roku stojí za pozornost už jen kvůli autentické digitální fauně. Možná i díky tomu je jeho otevřený svět tak přesvědčivý. Lund ocenil realisticky zachycený život zvířat s důrazem na ptactvo a celkový fungující ekosystém. Přečtěte si celý článek

Co takhle ale nějaké praktické rady pro digitální piloty? Lze vůbec doporučit nějakou skutečnou taktiku, která by šla uplatnit v boji ve hře? “Kdybych vedl dva letouny proti dvojici nepřátel v multiplayeru, tedy dva na dva, taktika, kterou bych použil, se jmenuje závorka,” radí Chuet. A dále detailněji rozvádí, jak tento manévr založený na návnadě a lovci funguje v praxi. Zjednodušeně řečeno, někdo na sebe přiláká pozornost nepřátel, upoutá je a přiměje na něj zaútočit, zatímco jeho spolubojovník se může ukrývat třeba v oblacích a pak překvapit oba piloty soupeře.

Pokud jde o to, co v Ace Combatu nejvíc připomíná skutečnost, nejblíže realitě je podle Chueta rytmus. Před každou misí vás čeká brífink a Até oceňuje, že je patřičně detailní. “Musíte si uvědomit, že ve skutečnosti brífinky mohou trvat 25 minut až hodinu,” vypráví stíhací pilot s tím, že pokaždé, když nastupujete do letadla, máte specifické úkoly, které musíte splnit. Tuto část proto považuje za velmi věrnou. “Opravdu se mi líbí, jak jsou brífinky navržené a udělané,” dodává.

Podobné pochvaly se dočkala plejáda letadel, dění na zemi nebo radiová komunikace. Ta je podle Chueta také ztvárněna velmi dobře a využívá všechna kódová označení tak jako ve skutečnosti. Até chválí i nástroje, které vám ve hře umožní po dokončení mise zrekapitulovat detailně celý její průběh, což je podle něj nezbytné, pokud se chceme od jedné mise ke druhé stále zlepšovat. I opravdoví piloti mají záznamy o každé akci a jejich zkoumáním stráví hodinu, dvě, tři a někdy i čtyři, i když jde o misi na 45 minut.

Ace Combat 7: Skies Unknown obdržel v recenzi na Vortexu hodnocení 8/10. Více podrobností o titulu najdete v databázi, pustit si můžete třeba záznam našeho streamu, v němž jsme vyzkoušeli i VR režim. Pokud se vám Ace Combat zamlouvá, ale nevíte, zda se vám bude jeho pojetí letecké akce líbit, můžete zkusit rozpracovaný titul Project Wingman, který se japonskou ságou inspiroval. Jeho zkušební verze je k dispozici zdarma.

# japonské # letadla

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru