Odhalení PS5 se očekává ještě před PAX East a GDC

Insideři se shodují, že Sony zopakuje strategii z roku 2013. Na E3 se pravděpodobně neobjeví

13. 1. 2020

O tom, že herní konference E3 ztrácí v posledních letech tvář, jsme psali i mluvili opakovaně. Veletrh si prošel sérií změn, která otočila povahu celé akce od ryze profesionální – ve smyslu výhradního zastoupení lidí z branže a novinářů – až po jakousi demoverzi Gamescomu za přítomnosti zvyšujícího se počtu fanoušků. V souvislosti s těmito změnami a logicky i s možností sdělit masám lidí důležité informace ekonomicky přívětivějším způsobem, než prostřednictvím stánků za miliony dolarů, tak nastal pozvolný odliv velkých firem a přesun pozornosti mimo výstaviště v Los Angeles. Electronic Arts má svůj EA Play, o Xboxu se už několik let mluví z Microsoft Theatre a horšící se situaci korunovala Sony, která na loňské E3 chyběla úplně. Všechny tyto okolnosti pak nutí k zamyšlení, jak bude vypadat skladba E3 za půl roku, připočteme-li k tomu neoddělitelný fakt, že během Vánoc přivítáme novou generaci konzolí.

Jediným PlayStationem, který byl na konferenci E3 představen, byl PlayStation 3, zatímco PS2 se svého představení dočkala na CESu a o PS1 se mluvilo v průběhu několika let a představení nemělo dnešní standardní podobu.

O způsobu, jakým budou v průběhu letošního roku odhalovány informace o Xboxu Series X a PlayStationu 5, píší redaktoři portálu Video Games Chronicle, kteří přichystali lehkou historickou analýzu, v rámci které se zaměřili zejména na Sony. Vzpomněli nejen na způsob, jakým byl představen PlayStation 4, ale připomněli důležitou skutečnost, že E3 není tradičním místem pro prvotní seznámení s novými herními systémy. Můžeme doplnit, že jediným PlayStationem, který byl na konferenci E3 představen, byl PlayStation 3, zatímco PS2 se svého představení dočkala na CESu a o PS1 se mluvilo v průběhu několika let a představení nemělo dnešní standardní podobu. V živé paměti nicméně zůstává speciální únorová show z roku 2013, na které zástupci Sony představili PS4 a podle VGC bude letošní proces podobný: „Konsenzem napříč videoherním odvětvím je, že Sony odhalí svoji konzoli nejpozději do června, pravděpodobně se tak ale stane mnohem dříve. Očekáváme, že se vše odehraje stejně [jako v roce 2013]: tedy bez jakéhokoliv varování a s nejvyšší mírou utajení.“

K posílení svých úvah pak redaktoři VGC uvádí, že únorové odhalení PS5 by dalo marketingovému oddělení obvyklých 9 měsíců na to, aby novou konzoli prodali zákazníkům a hlavně – odhalení by termínově předcházelo důležitým obchodním schůzkám na PAX East a konferenci GDC, která se tradičně koná až koncem března. Stranou nemůže zůstat ani výhoda všech soukromých akcí, kdy není daný produkt s žádným jiným porovnáván a vytrácí se povaha jakéhosi souboje, stejně jako důležité historické hledisko, ze kterého může Sony vycházet. PlayStation Vita, PlayStaiton 4 i PlayStation 4 Pro byly představeny v rámci samostatných eventů a je tudíž velmi pravděpodobné, že na strategii nebude chtít Sony nic měnit. S těmito úvahami pak vedle VGC souhlasí například i Chris Dring z Games Industry, který rovněž oceňuje způsob, jakým Sony informace dávkuje: „V porovnání s Xboxem se o PlayStationu v roce 2019 v podstatě nemluvilo a Sony si až na některé drobky nechávala všechno pro sebe. Výsledkem je obrovské očekávání, takže i nicotné odhalení loga vzbudí obrovský zájem.“

Pokud bychom se měli přesunout k již zmiňované E3, podle VGC bude Sony s největší pravděpodobností chybět i v letošním roce. Magazín se odvolává na několik svých zdrojů a tvrdí, že pokud by tomu mělo být jinak, už by zřejmě dostali nějaké indicie od organizátora veletrhu. Jediné, co by mohlo absenci Sony zvrátit, je údajně nějaká změna ve vyjednávání, ale podle VGC se už i lidé v Microsoftu připravují na červnovou akci tak, jako kdyby na ní měl jejich největší konkurent chybět. Podle analytika Michaela Pachtera je to však obrovská chyba a poukazuje na to, že rozhodnutím neúčastnit se E3 jdou proti svému prozákaznickému přístupu. Přesto by ale Sony mohlo v nadcházející konkurenční třenici s Microsoftem pomoct skutečnost, že na rozdíl od Xboxu Series X by se na PS5 mohly už od zahájení prodeje objevit exkluzivní tituly. O nich pro změnu hovořil Jason Schreier v podcastu Splitscreen na Kotaku, čímž reagoval na vyjádření šéfa Xbox Game Studios Matta Bootyho, který o stávajícím i novém Xboxu smýšlí jako o jedné rodině a nechce žádnou ze skupin alespoň prozatím odstavit od nějakého obsahu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru