Očekávaný datadisk pro World of Warcraft se odkládá

Shadowlands dorazí až koncem roku. Důvodem je nutnost vybalancovat endgame část

Zdroj: Blizzard
2. 10. 2020
Název hry: World of Warcraft Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 23. 11. 2004 Platformy: , Žánr:

Konec října měl patřit fanouškům World of Warcraft. Nesmrtelné MMO od Blizzardu se připravovalo na příchod datadisku Shadowlands, kvůli kterému si nadšení fanoušci brali volno a těšili se, že po dvou letech od uvedení Battle for Azeroth zažijí již po osmé ony extatické pocity z nového rozšíření jejich oblíbené hry. Datum 27. října ale od včerejšího večera neplatí, když byla hra odložena na pozdější, byť stále letošní termín. Automaticky tak musí hráči počítat s tím, že expanze Shadowlands může přijít do přímého střetu s plejádou dalších titulů, které se zejména na předposlední měsíc roku chystají, a tím pádem nemusí vzniknout tolik času a prostoru pro hraní, jako by tomu bylo v závěru října.

„Chtěl bych vám dát na vědomí, že odkládáme Shadowlands na konec letošního roku – a i když jsme stál v procesu určování, jaký konkrétní termín zvolíme, cítíme potřebu informovat vás o nastalé změně v plánech co nejdříve,“ říká na úvod vzkazu komunitě výkonný producent World of Warcraft John Hight. Vysvětluje, že rozhodnutí nebylo jednoduché a sami vývojáři jsou nedočkaví, až si budou moci sami hráči zahrát, stále je však potřeba odvést spoustu práce. Podle Highta tedy udělal Blizzard to nejlepší pro zážitek i spokojenost hráčů a dále vysvětluje, na čem se musí v čase navíc zapracovat.

Se závazkem vůči hráčům a kvalitě výsledného produktu je proto nutné šlápnout na brzdový pedál.

„V uplynulých několika měsících testování jsme učinili významný posun ve smyslu ladění základních prvků a hratelnosti Shadowlands. Jsme ve fázi, kdy jsou v podstatě hotové zóny, kampaň, questy a příběh,“ vyjmenovává producent. Ovšem i když si začíná všechno finálně sedat k sobě, je potřeba věnovat hře péči navíc a odstranit všechny nedostatky, zejména co se endgame části obsahu týče. „Shadowlands jsou jedním z nejkomplexnějších rozšíření, které jsme kdy vytvořili, a i když práce utěšeně pokračují, výzva v podobě odladit endgame byla z druhé strany srážena nutností pracovat z domu,“ vysvětluje Hight a naráží na okolnosti, které nejen herní svět sužují od letošního jara. Se závazkem vůči hráčům a kvalitě výsledného produktu je proto nutné šlápnout na brzdový pedál a zaručit, že všechno bude fungovat podle představ od prvního dne.

Společně s nepříjemnou ale pochopitelnou informací přichází také potvrzení, že už 13. října obdrží World of Warcraft obligátní patch, připravující hru na příchod datadisku. Už v předstihu tak budou moci hráči zjišťovat, jak funguje přepracované levelování, na nové postavy čekají novinky v Exile’s Reach a dojde i na vylepšené možnosti úpravy vlastních hrdinů. Všechno tohle pak hráči přijímají převážně kladně, někteří dokonce označují tento krok za postup „starého Blizzardu“, neznamená to ale, že by se neobjevila žádná kritika. Jeden z fanoušků například poukazuje na to, že i když se vývojáři v minulosti zavázali, že konkrétní datadisk odstartuje v dokončeném stavu, nikdy tomu tak bez výhrad nebylo a některé aspekty se ladily i týdny po vydání. „Nejinak tomu bude i tentokrát, věřte mi, byl jsem tu po celý dlouhý čas,“ říká například hráč s přezdívkou Nycthor. Komentářů v duchu – vezměte si tolik času, kolik potřebujete – je ale přeci jen o poznání víc.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím