12 Minutes, Annapurna Interactive, Obsah adventury 12 Minutes je připraven, hra vyjde letos

Obsah adventury 12 Minutes je připraven, hra vyjde letos

Atmosférický titul s Jamesem McAvoyem či Willemem Dafoem čeká na první hratelnou verzi

Zdroj: Annapurna Interactive
9. 1. 2021
Název: 12 Minutes Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr:

Hru 12 Minutes, kterou už v roce 2015 začal vyvíjet bývalý grafik ze studia Rockstar Luis Antonio, sledujeme s velkým očekáváním od oficiálního představení na předloňské E3. Ačkoliv jde o minimalisticky pojatou nezávislou hru, její koncept je nesmírně chytlavý, stejně jako tajemný příběh i herecké obsazení. Podobně jako například ve filmu Na Hromnice o den více bude hlavní protagonista hry uvězněn v časové smyčce – oněch 12 minutách – během kterých bude opakovaně sledovat smrt své manželky poté, co do bytu vtrhne neznámý muž. Na hráči bude, aby zjistil, proč se tak děje, jak je možné, že se hlavní hrdina stále točí v kruhu a hlavně, co je možné udělat proto, aby jeho manželka přežila.

Ještě lákavěji pak začalo 12 Minutes působit od chvíle, kdy v rámci loňské show Opening Night Live došlo na oznámení, že svůj hlas propůjčí postavám herci Willem Dafoe, James McAvoy a Daisy Ridley. Bohužel, na dlouhou dobu byla tahle informace jedinou novinkou a na aktualizaci jsme museli čekat až do konce minulého týdne. Vývojáři ze studia Nomada ale v novém vývojářském blogu potvrzují, že práce na vývoji utěšeně pokračují, a pokud se nestane něco opravdu neočekávaného, 12 Minutes letos konečně vyjde. Momentálně má totiž být připraven veškerý obsah, včetně důležitého natáčení v motion capture studiu a vývojáři kolem Luise Antonia začínají všechno sesazovat dohromady.

„V uplynulých měsících jsme se soustředili na začišťování nových animací a jejich postupnou implementaci namísto pracovních mockupů,“ říká Antonio. Čtenáře blogu nicméně bere i za oponu a vysvětluje, že nic není tak snadné, jak se může na první pohled zdát. Když totiž chtěl někdo z týmu některou z nových animací vidět přímo ve hře, v okamžiku, kdy se má stát a v kontextu hráčových voleb a z nich vycházejících animací, musel se ve hře do tohoto bodu dostat přirozenou cestou, což ale znamenalo spoustu ztraceného času. „S vědomím, že nám zbývá ještě 400 animací, jsem proto napsal vlastní nástroj, který nám umožňuje prohlédnout si konkrétní animaci bez nutnosti dostat se k ní ve hře, pomalu si ji přehrát, sledovat přechody nebo měnit postavy,“ vysvětluje autor projektu. Nový nástroj navíc pomáhá i při implementaci zvuků a je skutečně vidět, že lidé ze studia Nomada chtějí hráčům nabídnout co nejrealističtější zážitek, bez ohledu na umístění hlavní kamery.

Nejbližším cílem zůstává příprava buildu, ve kterém už bude možné hrát 12 Minutes od začátku do konce, a následně testovat až do zbláznění, jak uvádí Antonio v blogu.

Pracuje se rovněž na hudebním doprovodu, kde skladatel 12 Minutes momentálně řeší přechodové části mezi jednotlivými skladbami či jejich různé varianty, které budou dynamicky reagovat na konkrétní situaci. Tu však díky volnosti v podobě nejrůznějších voleb a rychlých rozhodnutí na straně hráče nelze předvídat, a proto musí být i systém ozvučení připraven v podstatě na cokoliv. Probíhá také optimalizace modelů v zájmu co nejplynulejšího chodu a vývojáři se rovněž zabývají implementací prvků navázaných na cílové platformy, jako je podpora ovladače, změny profilů a další konkrétní záležitosti, které musí být dokončeny před certifikací. V úvodní fázi se bude týkat z konzolí pouze Xboxu One, není však vyloučeno, že se 12 Minutes objeví později také na dalších platformách. Vývojáři se nicméně soustředí na to, aby obě verze – vedle Xboxu vyjde 12 Minutes i na počítačích – fungovaly bezchybně, k čemuž je ještě třeba ujít část cesty.

Nejbližším cílem proto zůstává příprava buildu, ve kterém už bude možné hrát 12 Minutes od začátku do konce a následně testovat do zbláznění, jak uvádí Antonio v blogu. Poslední pak přijde na řadu lokalizace a po jejím dokončení a otestování už bude moci hra konečně vyjít. Osobně ji považuji za jedno z nejžhavějších želízek v ohni ve smyslu příběhu a celkového zpracování popisovaného konceptu. Nezapomínejme ale na to, že her se stále se opakující časovou smyčkou se pro letošní rok plánuje víc – jmenovitě Returnal či Deathloop – o to ale bude tenhle souboj zajímavější.

 

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru