Obchody nesmí prodávat digitální verze her od Nintenda

Obchody nesmí prodávat digitální verze her od Nintenda

Japonská společnost je bude nabízet sama za sebe. Omezení se netýká third party titulů

Zdroj: Nintendo
1. 7. 2020

Prodej digitálních her je čím dál tím populárnější, zejména díky dostupnosti jednotlivých titulů, nižším nákladům na distribuci a také díky zamezení bazarového prodeje, které se vydavatelským společnostem z obchodního hlediska dlouhodobě nezamlouvá. Stále větší množství herních společností proto v zájmu uvedených důvodů a snaze mít z prodeje co nejvyšší marži omezuje kamenné prodejny a zakazuje v nich některé zboží prodávat. K těmto společnostem se nově řadí i Nintendo, které od dnešního dne přestává nabízet kódy pro digitální stažení her skrze ostatní distribuční sítě a obchodní řetězce v celé Evropě a několika dalších regionech.

Mezi prvními, kdo o této zprávě informoval, byl britský ShopTo.net. Informaci následně potvrdil web Nintendo Life, který už přinesl prohlášení Nintenda: „Po pečlivém prozkoumání evropského trhu z posledních let se společnost Nintendo rozhodla ukončit distribuci digitálních kódů pro svůj software skrze maloobchodníky s účinností od 1. července 2020.“ Nintendo nicméně vysvětluje, že si zákazníci budou moci i nadále kupovat kredity do obchodu Nintenda, členství ve službě Nintendo Switch Online i doplňkový obsah, jako jsou rozšiřující balíčky pro Pokémon Sword či Pokémon Shield. Důležité je také dodat, že se nově stanovené podmínky týkají pouze first party her a v případě všech ostatních o tom má právo rozhodnout jejich konkrétní vydavatel.

Na jaře minulého roku jsme psali o rekordní ztrátě řetězce GameStop, což je částečně důsledkem podobného přístupu v podání ostatních velkých hráčů na trhu. Digitální prodeje významným způsobem sílí a spolu s tím i výrobci konzolí a velcí vydavatelé zároveň čím dál tím více ztrácejí ochotu nabízet digitální kopie her pro své konzole i skrze obchodníky. Právě v souvislosti s GameStopem jsme tak informovali o velmi podobném přístupu ze strany Sony, výrobce PlayStationu si však na principu vlastní distribuce potrpí ještě více a mimo obchod PSN lze narazit primárně na DLC a předplatné služby PlayStation Plus. To se hráčům nemusí líbit, obzvláště v kombinaci s chystanou ryze digitální verzí konzole PlayStation 5 a s vidinou omezené konkurence, nicméně na výběr prozatím příliš není a zdá se, že podobnou cestou se vydají i ostatní.

Zda ale bude Nintendo podobně striktní a digitální prodeje omezí ještě více, teprve uvidíme. Důvodem pro takové rozhodnutí přitom nemusí nutně být pouze finanční stránka věci, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale třeba i snaha o vyšší bezpečnost. Právě s tou mělo Nintendo v nedávné minulosti poměrně velké problémy.

Problémy s Joy-Cony zřejmě nelze jednoduše vyřešit

Posun v kauze problematických Joy-Conů

Nintendo Switch je pro Nintendo obrovským úspěchem. Jen ke konci března Nintendo distribuovalo do světa přes 55 milionů kusů konzolí, jenže bez škraloupu to nebylo. Před časem jsme například informovali o problémech s ovladači Joy-Con a s jejich analogovými páčkami. Takzvaný Joy-Con drift je chyba, kdy páčky mnohdy zaznamenávají pohyb, aniž by se s nimi cokoli dělo a uživatel se jich dotýkal. Zprávy se objevily již před rokem, teprve nyní se ale prezident Šuntaro Furukawa k této problematice vyjádřil a projevil lítost nad potížemi, se kterými se hráči setkali: „Omlouváme se za nepříjemnosti způsobené našim zákazníkům v souvislosti s ovladači Joy-Con. Pokračujeme ve zlepšování našich produktů, ale v současné době jsou ovladače ve Spojených státech předmětem soudního sporu a jde o nevyřešenou záležitost, takže konkrétní plánované kroky nemůžeme komentovat.“ O dalším postupu se tedy teprve ještě dozvíme, hráči jsou ale ubezpečování v tom, že řešení je na cestě.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru