branding
O Resident Evil a další AAA hry není na mobilech zájem

O Resident Evil a další AAA hry není na mobilech zájem

Prodeje pro iPhone 15 a iPad jsou velice slabé. Nedaří se ani AC Mirage a Death Strandingu

Zdroj: Capcom / koláž, Vortex
28. 6. 2024

Společnost Apple minulý rok představila nový iPhone 15 a iPhone 15 Pro a oznámila, že na něj vyjde hned několik nových a velkých AAA titulů, až takovým výkonem se může nová řada mobilních zařízení pochlubit. Ještě loni šlo o Resident Evil Village a remake Resident Evil 4, které vyšly 30. října a 20. prosince 2023, 30. ledna 2024 vyšel Death Stranding Director’s Cut a 6. června vyšlo Assassin’s Creed Mirage. Za pár dní navíc vyjde i Resident Evil 7, který dorazí 2. července 2024. Jak ovšem napovídají nynější odhady a kolující čísla prodejů, dosavadním hrám se na iPhonech a iPadech příliš nedaří.

Málo stažení, ještě méně nákupů

Magazín Mobile Gamer rozebral odhady a provedl výpočty na základě dat od analytiků Appfigures a dobral se ke zjištění, že o velké tituly není na těchto zařízeních zájem. Ta sice disponují dostatečným výkonem, aby si hráči mohli zahrát i tyto nejnovější tituly například pohodlně na cestách, ale třeba i s podporou ovladače, ale zdá se, že to v současnosti už není shledáváno jako ideální či pohodlný způsob. Podle Mobile Gameru si jednotlivé hry stáhl malý počet uživatelů a ještě méně jich pak zaplatilo za odemknutí plné hry, což funguje na principu nákupu v aplikaci. Na základě dat od Appfigures zaznamenal remake Resident Evil 4 357 tisíc stažení a tržby z něj jsou odhadovány na 208 tisíc dolarů. Základní hra stojí 30 dolarů, DLC Separate Ways 10 dolarů a jsou zde i další placené bonusy, přičemž dle odhadu během půl roku od vydání za hru zaplatilo kolem 7 tisíc lidí. Další tituly jsou na tom ještě hůře.

Za Assassin’s Creed Mirage zaplatilo asi 3000 hráčů, i zde se prodává za 50 dolarů.

Resident Evil Village má na kontě 370 tisíc stažení, ovšem tržby by měly být jen kolem 92 tisíc dolarů – tato hra stojí 16 dolarů a dle propočtů za ni zaplatilo zhruba 5750 hráčů. Death Stranding pak stojí 20 dolarů, ale nebyl stažen ani tolikrát, aby měl Appfigures dostupná data. Mobile Gamer nicméně uvádí výpočty, které zmiňují odhadovaný příjem 212 tisíc dolarů a jen něco málo přes 10 tisíc stažení. Assassin’s Creed Mirage sice není venku ještě ani měsíc, ale už teď má rovněž špatná čísla. Hra má na kontě kolem 123 tisíc stažení a příjem kolem 138 tisíc dolarů. Za hru tedy zaplatily asi 3 tisíce hráčů, nutno však zdůraznit, že se i zde Mirage prodává za 50 dolarů. Zisk hry je tak mnohonásobně nižší než u plně mobilní free to play hry Assassin’s Creed Rebellion z roku 2018. Zatímco Mirage nyní získal pouze 123 tisíc stažení, Rebellion tehdy za stejnou dobu dosáhlo 1,9 milionu stažení. To by nebylo ještě tak zásadní vzhledem k cenovce, Rebellion však díky ingame nákupům tehdy vydělal 981 tisíc dolarů.

I další analytici naznačují nezdar

Se svými daty nicméně přišla i společnost Appmagic, jejíž odhady zní pozitivněji a optimističtěji, ale stále se nejedná o závratná čísla. Dle nich má Resident Evil 4 kolem 710 000 stažení a zisk 347 tisíc dolarů, což by znamenalo asi 15 tisíc platících hráčů za plnou hru. Resident Evil Village má dle Appmagic přibližně 817 tisíc stažení a tržby 420 tisíc dolarů, z čehož vychází 34 tisíc platících. Death Stranding i zde trpí nedostatkem dat, ale mělo by jít o vydělaných 348 tisíc dolarů a zhruba 23 tisíc stažení. A co se týče Mirage, udává se 279 tisíc stažení, 5750 platících uživatelů a zisk kolem 221 tisíc dolarů. To vše bez 30 %, která si bere společnost Apple (i Google) za využití jejich obchodu. Andrei Zubov z Appmagic uvedl, že nejde o úspěch a silná čísla ve srovnání s tím, jak se hrám vedlo na dosavadních velkých platformách, kde již získaly velkou část svých potenciálních příjmů, nyní již půjde jen o ty malé. Ovšem není to ve výsledku asi ani příliš překvapivé.

Hráči jednoduše nejsou zvyklí platit tolik za „mobilní hru“.

Jak poznamenal i Zubov, na mobilních zařízeních se daří prémiovým hrám s nižší cenovkou kolem 5 až 10 dolarů, kterou jsou uživatelé ochotnější zaplatit, pomineme-li pak zisky z nejrůznějších in-game nákupů. I když tyto velké hry nabízející v základu všechno, co nabízely i na PC a konzolích, hráči jednoduše nejsou zvyklí platit tolik za „mobilní hru“. Pro mnohé navíc může být překážkou i příliš složité ovládání nebo zvyk ze standardních platforem, přičemž hraní na mobilu by mohlo být menším a méně praktickým zážitkem. Důležité pak je, že nejde o celý mobilní trh, ale je omezen jen na majitele těch nejnovějších a nejvýkonnějších zařízení. A ti, kteří si mohou tato zařízení dovolit, si mohou zároveň dovolit i PC či konzoli. Přesvědčit hráče na mobilních zařízení k nákupu AAA her za vyšší ceny tak může být ještě dlouho obtížné.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru