O prodeji Metal Gearu a P.T. nic nevím, říká Hideo Kodžima

Kojima Productions dělají na jiné hře, jednu už odpískali. Death Stranding vydělává

Zdroj: Kojima Productions
29. 5. 2020

Japonský magazín Livedoor dostal příležitost promluvit si s Hideem Kodžimou, a protože ani pro tamější média nejde o samozřejmou událost, v rozhovoru se probírají detaily z celé designérovy kariéry. Do ní samozřejmě spadá i etapa samostatného působení studia Kojima Productions, hra Death Stranding a budoucí projekty, o které se redaktoři Livedooru rovněž zajímali. Nejen k našemu překvapení odpovídal Kodžima na dotazy otevřeně a jen tak, mezi řečí, rozmetal naděje hráčů, kteří už poměrně dlouho spekulují nad tématem jeho opětovného spojení se značkou Silent Hill nebo Metal Gear, které mu měla zprostředkovat Sony.

Možnost pracovat na svých věcech vychází z úspěchu Death Stranding, který si už na sebe podle Kodžimy vydělal, dostal se do černých čísel a je pro vývojáře ziskový.

„Ah, tohle je naprostý výmysl. Nebo jsem o tom alespoň nic neslyšel,“ odpověděl Kodžima na dotaz nejen stran Silent Hillu, ale také Metal Gear Solid. Už v březnu se totiž spekulovalo, že práva na tyto značky koupila Sony od Konami právě proto, aby na nich mohl Kodžima pracovat a fanoušci nechtěli až dosud akceptovat oficiální stanovisko druhé zmiňované firmy, která tyto úvahy v zárodku popřela. Pořád ale přežívá naděje, že k nějaké spolupráci dochází i bez zapojení Hidea Kodžimy a minimálně Silent Hill nezůstane i s přihlédnutím k velkému množství dalších náznaků spát příliš dlouho. Na čem ale Kojima Productions pracují, když ne na zmiňovaných sériích?

Odpověď Hidea Kodžimy byla z pochopitelných důvodů značně nejasná a už dopředu můžeme prozradit, že nic konkrétního nepadlo. „Ještě o tom nemohu mluvit, protože se pořád nacházíme ve fázi plánování, ale stále na tom pod povrchem pracuji. Nedávno to v navíc v souvislosti s jedním velkým projektem úplně nedopadlo, z čehož jsem byl trochu otrávený. Ale to se v tomhle odvětví občas stává,“ říká Kodžima. Dále v rozhovoru pak uvádí, že možnost pracovat na svých věcech vychází z úspěchu Death Stranding, který si už na sebe podle Kodžimy vydělal, dostal se do černých čísel a je pro vývojáře ziskový. To všechno ještě před uvedením PC verze, která je naplánovaná na 14. července a zcela nepochybně přinese vývojářům další finance. O jejich výši a celkově o označení Death Stranding za „úspěch“, se nicméně obratem začala vést debata například na ResetEře, nebo na Twitteru insidera DuskGolema.

Souhlasí sice s tím, že se Death Stranding zaplatil, ale stále prý šlo o prodejní neúspěch, vzhledem k předpovědím, které byly podle jeho informací mnohem vyšší. Nástup prodejů byl velmi dobrý, po prvních dvou měsících ale takřka ustal a ještě před nějakou dobou se prý počet připravených, ale nevyexpedovaných a neprodaných kusů Death Stranding počítal na miliony. Kolik je na tom pravdy, nelze s určitostí říci také proto, že Sony nikdy prodejní čísla nezveřejnila, dá se však odhadovat, že netradiční pojetí hry přeci jen nezaujalo tolik hráčů, jako se to povedlo Metal Gearu. Ani u něho bychom ale neměli zapomínat na skutečnost, že byl do značné míry excentrický, to už je ale rys Kodžimových her, který se s největší pravděpodobností do budoucna nijak dramaticky měnit nebude.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím