Battlefield 2042, Electronic Arts, O Battlefieldu přemýšlejte jako o live service hře, říká EA

O Battlefieldu přemýšlejte jako o live service hře, říká EA

Vedení naznačilo, že nové díly budou vycházet každé dva roky. Free to play je budoucnost

Zdroj: Electronic Arts
5. 8. 2021
Název: Battlefield 2042 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 11. 2021

Na rozdíl od letošního Call of Duty toho o Battlefieldu víme opravdu hodně. Nejnovější díl s číslovkou 2042 vrací do hry moderní bojiště, nepřinese příběhovou kampaň, chce hráče ohromit technickým zpracováním, včetně dynamických změn na bojišti a vedle tradičně pojatého multiplayeru chystá sandboxový mód Portal a zatím blíže nepředstavený Hazard Zone. V souvislosti se zveřejňováním finančních výsledků společnosti Electronic Arts ale zaznělo z úst prezidenta společnosti Adnrewa Wilsona směrem k investorům pár dalších detailů, které se týkají budoucího směřování značky, příklonu k live service pojetí a možnému dvouletému cyklu, ve kterém budou přicházet nové díly.

„O Battlefieldu 2042 byste měli přemýšlet jako o live service hře,“ řekl Wilson investorům a naznačil, že nepůjde z pohledu hráčů o jednorázovou koupi. Stejně jako v případě konkurenčního Call of Duty prý mohou investoři očekávat vytvoření platformy, do které za další peníze bude přicházet sezónní obsah, zpoplatněný s největší pravděpodobností skrze vlastní formu battle passu a dalších mikrotransakcí. Ačkoliv tedy vývojáři z DICE dosud neupřesnili, na co se mohou hráči těšit po vydání, můžeme se připravit na to, co uplatňují jiné velké značky dalších studií, a pochopitelně nemluvíme pouze o žánru FPS. Wilson nicméně v rozpravě s investory zašel ještě dál a tvrdil, že Battlefield 2042 poslouží coby základ budoucím dílům značky a ustaví tzv. 365denní zaujetí. Asi nejlépe do těchto plánů zapadá zmiňovaný režim Portal, který má sloužit jako mix obsahu z předchozích oblíbených dílů spolu s možností nechat hráče vytvářet vlastní herní varianty či sofistikovanější režimy pomocí editoru skriptů. Právě sem může obsah proudit zdánlivě donekonečna a dávalo by smysl zachovat Portal i po nástupu dalšího hlavního dílu série.

Pokud mají slova CEA Electronic Arts platit, Battlefield v nadcházející éře projde nejen technologickou, ale také ryze fundamentální změnou a je pravděpodobné, že díky svému významu bude ovlivňovat budoucí trendy.

Kdy se jej dočkáme, Wilson rovněž naznačil – vedení Electronic Arts prý dává smysl, že by mohla série naskočit na dvouletý vývojový cyklus, což je oproti aktuálnímu stavu změna. Battlefield 2042 vyjde necelé tři roky po uvedení Battlefieldu V, na druhou stranu se ale nedá říct, že by v minulosti jednotlivé díly přicházely pravidelně a jednotnou šablonu vysledovat nelze, případně jen v určitých úsecích historie. Zajímavé ovšem je, že by Battlefield v budoucnosti mohl podle Wilsona nabídnout jednak mobilní protějšek, ale také free to play komponenty, které mají být se značkou výhledově úzce spjaté. Pokud mají slova CEA Electronic Arts platit, Battlefield v nadcházející éře projde nejen technologickou, ale také ryze fundamentální změnou a je pravděpodobné, že díky svému významu bude ovlivňovat budoucí trendy. S přihlédnutím k Activisionu a úspěchu na zmiňovaných polích – tedy v prostoru prémiových her, free to play her i mobilních titulů – ale má Battlefield nejdřív co dohánět a je otázkou, jestli k přímému poměřování skutečně dojde, nebo dokáže komunita věnovat svou pozornost oběma značkám adekvátně.

Jaký Battlefield 2042 bude, začneme zjišťovat už příští týden, konkrétně od 12. do 15. srpna, na kdy EA plánuje sérii technických testů. V tomto případě ještě nepůjde o betu, do které dostanou v září přístup hráči s předobjednávkou či předplatitelé EA Play, ale o několik herních seancí pro vybrané hráče, kteří budou pro vývojáře doopravdy testovat výkon a stav hry. I z toho důvodu plánují lidé z DICE pozvat jen tisíce hráčů a pečlivě si je vybrat na platformách PC, Xbox Series a PlayStation 5. V souvislosti s tím jsme se alespoň dozvěděli hardwarové nároky pro PC verzi, které upřímně nejsou bůhvíjak krvavé. Pro rozběhnutí hry s nižším grafickým presetem by vám měl stačit ekvivalent procesoru Intel Core i5 6600K, 8 GB operační paměti a grafická karta typu AMD Radeon RX560, resp. Ge Force GTX 1050 s alespoň 4 GB paměti. Pokud si budete chtít užít hraní na vyšší detaily a v lepším rozlišení, měli byste mít dle doporučené sestavy procesor i7 4790/Ryzen 5 3600, 16 GB RAM a RTX 2060/RX 5600 s 8 GB grafické paměti.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru