Nový Xbox bude mít výkon 12 teraflopů, říká Microsoft

Nový Xbox bude mít výkon 12 teraflopů, říká Microsoft

Měsíce spekulací jsou u konce, Phil Spencer slíbil 120 snímků za vteřinu a ray tracing

24. 2. 2020

Pokud jste s nadějemi vyhlíželi akce jako PAX East nebo GDC 2020 a doufali, že se na nich bude mluvit o nových konzolích a chystaných hrách, museli jste jen s velkou nelibostí přijímat další a další zprávy o tom, které společnosti už kvůli obavám z koronaviru odřekly svou účast. Ve skutečnosti ale není tak zle, jak se může na první pohled zdát při absenci Sony, Facebooku, Kojima Productions nebo velkého stánku Square Enixu. Phil Spencer se totiž rozhodl, že fanoušky po týdnech spekulací konečně oblaží sadou nových detailů o Xbox Series X a publikoval obsáhlý článek, v němž vysvětluje spoustu dosud nejasných záležitostí a odhaluje novinky týkající se výkonu.

Phil Spencer proto hned zkraje svého technologického rozboru Series X odpovídá na jednu z nejpalčivějších otázek a potvrzuje, že konzole bude čerpat z 12 teraflopů grafického výkonu.

“Jsme si vědomi toho, že od nové generace konzolí očekáváte ustavení nových standardů na poli grafiky a výpočetní rychlosti, které se promítnou do úžasně vypadajících a živoucích her,” říká na úvod šéf herní divize Microsoftu. Mluví zejména o inovaci APU a úložišť, o níž se mluví takřka neustále a podle neutuchajících diskuzí si hráči skutečně slibují dramatický skok kupředu. Phil Spencer proto hned zkraje svého technologického rozboru Series X odpovídá na jednu z nejpalčivějších otázek a potvrzuje, že konzole bude čerpat z 12 teraflopů grafického výkonu. “Xbox Series X je naše nejvýkonnější konzole, kterou kdy poháněla jednotka postavená na nejnovější architektuře Zen 2 a RDNA 2 od AMD,” říká Spencer. Vyjmenovává, že Xbox Series X bude dvakrát výkonnější než dosud nejsilnější Xbox One X a více než osmkrát v porovnání s původní revizí Xboxu One.

Vedle hrubého výkonu potvrzuje Spencer zastoupení technologie VRS pro optimalizaci vykreslování jednotlivých pixelů obrazu. Namísto snižování celkové kvality grafiky mohou vývojáři přesně určit, které efekty či objekty mají být zobrazeny v maximální možné kvalitě a u kterých lze kvalitu v danou chvíli snížit, aby byla zachována stabilní frekvence snímků spolu s cílovým rozlišením. Ruku v ruce s touto technologií, kterou přinese zmiňovaná architektura RDNA2, bude již mnohokrát naznačovaný a dle nových informací hardwarově akcelerovaný ray tracing. Phil Spencer tak slibuje přesné znázornění světla, odlesků, ale také akustiky, vzhledem k tomu, že paprsky mohou z pochopitelných důvodů vést i zvuk.

Úplně na konec si pak Spencer nechal příslib frekvence až 120 snímků za vteřinu, která by měla nahradit dosud standardních 60 fps a zlepšit pocit zejména při hraní rychlých akčních her.

Dále pak šéf divize Xbox mluví o pokrokovém SSD, díky kterému se dočkáme větších herních světů, rychlejšího načítání a okamžitých přesunů po mapě, které skutečně mají být podle Spencerových slibů instantí. Společně s tím by měl Xbox Series X nabídnout spouštění pozastavených her bez jakéhokoliv čekání, snížení odezvy bezdrátového ovladače a inovovaný HDMI výstup, schopný synchronizovat framerate konzole s televizí a zajistit minimální zpoždění, resp. co nejvyšší odezvu. Úplně na konec si pak Spencer nechal příslib frekvence až 120 snímků za vteřinu, která by měla nahradit dosud standardních 60 fps a zlepšit pocit zejména při hraní rychlých akčních her. Nezmiňuje však, zda bude konzole schopná dvojnásobně navýšit frekvenci i v rozlišení 4K, nebo přijdou ke slovu nějaké ústupky, na výsledek si budeme muset bohužel počkat.

Na každý pád ale uzavírá Spencer svůj příspěvek připomínkou, že v uplynulých letech zařadili pod hlavičku Xbox Game Studios dohromady již 15 studií a že nejsou neteční ani k novým službám jako je Xbox Game Pass nebo Project xCloud. Hojně pak rozebírá také zpětnou kompatibilitu a potvrzuje možnost spustit hry klidně i z první generace Xboxu, víc o tomto tématu a nově oznámeného upgradu pro Cyberpunk 2077 na XSX rozepisujeme v samostatném článku.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru