Nový survival horor se inspiroval slavným sci-fi Věc

Ve hře Buried in Ice budeme bojovat o život v ledové pustině. Své kolegy můžeme zradit

Zdroj: The Thing
19. 1. 2021

Polští vývojáři ze studia Liquid Engine Development pracují na novém hororu Buried in Ice pro PC a konzole, o kterém sami říkají, že je výrazně inspirovaný kultovní Věcí (The Thing). Lépe by ale asi bylo říci, že to v podstatě je další, byť neoficiální adaptace či variace na známé téma. Hlavním hrdinou je příslušník americké polární stanice. Staneme se jediným přeživším, který brzy čelí obvinění, že zničil základnu a zabil své kolegy, zatímco tu budeme stát tváří v tvář mnohem nebezpečnější hrozbě. Hlavní hrdina se navíc jmenuje Kurt, stejně jako představitel hlavní role z filmové adaptace z roku 1982 režiséra Johna Carpentera.

Musíme zůstávat v teple, mít dostatek energie, jíst i ozbrojit se. Hlad, zima a stres mají být stejně smrtící jako Věc.

Autoři slibují směs survival hororu a RPG, v němž budeme muset přežít v extrémně nehostinném prostředí země věčného sněhu a ledu. Poté, co unikneme z hořící základny, nás uvězní cizí lidé, jimž nerozumíme a kteří nás považují za nebezpečného zločince. Ta Věc tu přitom může být stále s námi a možná jsme jí právě pomohli najít další potenciální oběti.

Autoři varují, že to musí skončit teď a tady, jinak lidstvo nemá naději na přežití. Upozorňují ale současně, že se nacházíme na nejchladnějším místě na Zemi, uprostřed ničeho a být dlouho venku znamená spáchat sebevraždu. Útěk tedy nepřipadá v úvahu. Musíme zůstávat v teple, mít dostatek energie, jíst i ozbrojit se. Hlad, zima a stres mají být stejně smrtící jako Věc. Jídlo ale může být kontaminované a pokud vhodnou zbraň nenajdete, nezbude vám, než si ji vyrobit. Třeba plamenomet, který už je v podobných příbězích v podstatě nepostradatelnou rekvizitou.

Kromě fyzického zdraví máme dbát i na to duševní a sledovat další lidi. Zvýšené množství stresu může vést až k násilnému chování a členové týmu se mohou vzájemně napadnout. Může tak rovněž dojít ke zničení důležitého vybavení, nebo někdo v důsledku okolností raději sám spáchá sebevraždu. Každé rozhodnutí je prý klíčové k tomu, abychom přežili a pokusili se zabít Věc, anebo před ním alespoň utekli. A získali tak trochu času navíc.

Jak to provedeme, už je podle autorů na nás. Můžeme například hodit ostatní přes palubu ve snaze zachránit si vlastní krk. Světí účel prostředky? Stále máme pokoušet své morální hranice. Můžeme lhát, podvádět, krást i ostatní opustit. Anebo naopak všechny zachránit, což bude přirozeně výrazně obtížnější, ale může to vést k lepším výsledkům. Svou roli má hrát i týmová spolupráce, vztahy a vaše charisma.

Autoři připomínají, že už jsme se Věc pokusili jednou zabít a selhali jsme. Máme být proto chytřejší a počítat s tím, že to nebude jednoduché. Současně ale musíme postupovat rychle, protože čas je také náš nepřítel a kdo dlouho váhá, nakonec zůstane v pasti. Musíme zjistit, kdo je ještě člověkem a kdo už tak docela ne. Spojenci se hodí, ale co když jim už nemůžete věřit, anebo si nejste jistí, zda a komu můžete věřit? Když prý zůstaneme spolu, zůstaneme spíš naživu. Ostatních se ale nebudeme držet za každou cenu. Možná už to ani nejsou lidé…

Polský tým Liquid Engine Development sídlí ve Varšavě a jak už bylo řečeno, hru plánuje pro PC i konzole. Ty ale blíže neupřesnili. Buried in Ice už má profil na Steamu i na sociálních sítích, ale titul se teprve představil veřejnosti, takže zatím nás vývojáři seznámili jen s tím nejzákladnějším. Nutno podotknout, že příliš krásy zatím nepobral, ale samotná premisa je stále dostatečně lákavá.

Věc v kostce

Autorem předlohy je americký spisovatel John Wood Campbell, který napsal strašidelnou sci-fi novelu Kdo je tam? (Who Goes There?) pod pseudonymem Don A. Stuart. Příběh inspirovaný Lovecraftem vznikl už v roce 1938 a dočkal se řady adaptací. První film The Thing from Another World pochází už z roku 1951. Příběh ovlivnil i snímek Expres hrůzy (Horror Express) z roku 1972. V roce 1982 měla premiéru neslavnější verze - Věc (The Thing) režiséra Johna Carpentera. A ta se v roce 2011 dočkala stejnojmenného prequelu, který současně funguje tak trochu i jako remake vzhledem k tomu, že vypráví předchozí část příběhu, ale skoro stejným způsobem jako slavnější originál. Kanadský spisovatel Peter Watts napsal povídku Věci (The Things) z perspektivy samotného monstra. Kromě karetních a stolních her vyšla v roce 2002 i videohra The Thing. Survival horor pro PC, Xbox a PS2 fungoval jako pokračování filmu z roku 1982 a zaznamenal velký ohlas.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím