The Rogue Prince of Persia, Ubisoft, Nový Prince of Persia mísí klasiku s osobitým přístupem

Nový Prince of Persia mísí klasiku s osobitým přístupem

Autoři Dead Cells nezapírají svůj rukopis a nabízí vlastní roguelite pohled na slavnou sérii

Zdroj: Ubisoft
12. 4. 2024
Název: The Rogue Prince of Persia Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Během včerejší prezentace indie titulů The Triple-i Initiative jsme na základě úniků z posledních dní vyhlíželi oznámení dalšího Prince z Persia. Spekulace se opět potvrdily, a my jsme se tak skutečně dočkali představení hry The Rogue Prince of Persia, na níž opravdu pracují autoři Dead Cells ze studia Evil Empire, stejně tak platí, že nejprve vyjde už 14. května v rámci předběžného přístupu na Steamu. Ačkoli vývojáři pracují se značkou a licencí od Ubisoftu, stále se jedná o indie počin, v němž zužitkují své zkušenosti a nijak se netají svým stylem ani specifickou výtvarnou stránkou.

Titul jsme si stručně představili již v našem souhrnu zmiňované včerejší akce, ale co všechno o druhém letošním Princi víme? The Rogue Prince of Persia je 2D akční roguelite plošinovka, jež představí vlastní unikátní pohled vývojářů na tuto slavnou sérii, zatímco budou zachovávat i kouzlo a prvky původních her. Hráči se mohou těšit na plejádu plošinek včetně těch nestabilních a bortících se, všudypřítomné pasti, propasti, hrozivé hroty či ozubená kola. A naopak i hrazdy, visící lana nebo různé přepínače plošin a zdí k překonání všech nástrah. Princ je samozřejmě schopný akrobat, tudíž nechybí ani jeho ikonický běh a pohybová všestrannost, která zahrnuje i běh po stěnách. Důležitou pohybovou mechanikou je však běh vodorovně i svisle přes pozadí úrovně, díky čemuž je Princ ještě flexibilnější a může se ke stěně vrhnout i uprostřed skoku, a nacházet si tak například další příležitosti k útoku i zdolávání překážek.

V boji s bude muset princ postavit Hunům, jejich invazi napomáhá i temná šamanská magie. Nepřátelé naštěstí nejsou jediní, kdo vládne neobvyklými schopnostmi, jelikož princ je vyzbrojen magickou bolou, jež mu neslouží pouze jako zbraň, ale také jako záchrana před jistou smrtí. V případě nepřízně osudu a porážky je díky ní přenesen na poslední bezpečné místo, jímž je v tomto případě pouštní oáza. Úrovně se ovšem mění, tudíž na hráče pokaždé čeká jiná výzva v podobě jinak umístěných plošinek, nepřátel i pokladů. Postupem hrou je též možné zpřístupňovat další dosud nedostupné cesty. Putování usnadní i stavby připomínající altány, jež slouží jako portály a umožňují se teleportovat na již navštívená místa. Smrt je každopádně nevyhnutelná a jako v každé roguelite hře je zkrátka důležitou součástí postupu, získávání zkušeností a zlepšování sebe sama. Navíc může odhalit i dříve neviděné předměty, či dokonce části příběhu.

Boj je nedílnou součástí hry, proto je princi i hráčům k dispozici hned několik zbraní, které lze ovládnout. Hunové používají zbraně na blízko, ale i luky a různé bomby, na všechny nepřátele ovšem nebude stačit jen pár úderů. Princ je vyzbrojen například věrnými dýkami, rychlými šavlemi nebo těžkou sekyrou, na dálku mu též poslouží luk, případně omezená zásoba čakramů. Obratnost nepřekvapivě hraje i v soubojích důležitou roli a spoustě útoků se lze vyhnout a získat převahu, což lze učinit i odkopnutím a omráčením nepřátel. Princovy schopnosti lze nicméně rozšířit pomocí nalezených artefaktů a medailonů, přičemž může mít v jednu chvíli nasazené čtyři současně. Ty nabízejí vymoženosti jako udělování poškození jeden nebo ohněm, některé pak posilují i efekty těch okolních. Záleží na každém, pro jaké výhody se rozhodne.

Už v rámci předběžného přístupu se vývojáři snaží, aby byla hra co nejdokonalejší, ale do cílové rovinky jim ještě nějaký ten čas zbývá. Od prvních hráčů proto budou vyžadovat zpětnou vazbu, na základě níž budou ladit hratelnost, ale také přidávat nový obsah v podobě úrovní, dalších částí příběhu nebo herních prvků. Jak už bylo zmíněno, do The Rogue Prince of Persia budou moci hráči pustit již za měsíc, 14. května na Steamu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru