Nové hry pro PS4 musí od července fungovat i na PS5

Sony má nové podmínky pro vývojáře. Doporučuje, aby připravili updaty i pro starší tituly

Zdroj: LetsGoDigital
29. 5. 2020

Včera jsme vás informovali o podrobnostech o programu zpětné kompatibility na Xboxu Series X. Microsoft se pochlubil, že budou od počátku fungovat na nové konzoli tisíce starších her z dřívějších generací, budou lépe pracovat i lépe vypadat. Mají se rychleji nahrávat, díky speciální rekonstrukční technice nabídnou HDR, i když ho původně tituly neobsahovaly, a některé z nich hráče překvapí také vyšším rozlišením i frameratem. Článek jsme končili připomínkou, že ohledně zpětné kompatibility na PlayStationu 5 není stále tak docela jasno. Původně nás Sony lákala na stovku nejlepších her z PS4, posléze se její zástupci nechali slyšet, že šlo o nedorozumění, a na novém PlayStationu budou  fungovat tisíce starších her. Ale neupřesnili, kdy se tak stane a zřejmě to nebude hned při uvedení konzole na trh.

Nyní máme konečně k dispozici další zajímavé podrobnosti. Ačkoli pochází přímo od Sony, nejde o informace určené hráčům, ale vývojářům, které britský Eurogamer vypátral v pokynech pro partnery. Podle nich Sony upozornila autory her pro PS4, že tituly odeslané k certifikaci počínaje 13. červencem musí být kompatibilní s PlayStationem 5. Od tohoto termínu by všechny hry určené pro PS4 měly bez problému fungovat i na PS5. Je ale na vývojářích, aby tuto podporu zajistili, což naznačuje, že zpětná kompatibilita nemusí být tak samozřejmá jako u Xboxu a navíc se nabízí otázka, na níž zatím odpověď neznáme. Jak to mají udělat autoři her pro PS4, kteří zatím nemají devkit pro PS5? S největší pravděpodobností ale Sony na tuto otázku má odpověď, protože chce vývojáře kontaktovat individuálně ohledně ohledně toho, jak otestovat kompatibilitu s PS5.

Jestliže už hra vyšla nebo bude odeslána k certifikaci před 13. červencem a obdrží po tomto datu nový patch, není sice povinné, aby zajistil fungování na PS5, ale společnost Sony to autorům důrazně doporučuje.

Taková hra pak musí na nové konzoli fungovat bez problémů, úplně stejně jako na současném PlayStationu a nabídnout stejné funkce. Není třeba možné, aby na PS5 nefungoval některý mód nebo nějaká část. Jakmile hra jednou podporuje PS5, nesmí o tuto kompatibilitu přijít ani prostřednictvím dalších updatů. Jestliže už hra vyšla nebo bude odeslána k certifikaci před 13. červencem a obdrží po tomto datu nový patch, není sice povinné, aby zajistil fungování na PS5, ale společnost Sony to autorům důrazně doporučuje.

Je důležité ještě jednou zdůraznit, že pravidlo se vztahuje na hry odeslané k certifikaci po 13. červenci, nikoli vydané po tomto datu. Není to samozřejmě totéž. Certifikace předchází vydání, a tak i po tomto termínu mohou vyjít hry, které nebudou na PS5 fungovat. Třeba Ghost of Tsushima vychází až 17. července, ale certifikaci bude mít za sebou dříve. Jako jedna z exkluzivit přímo od Sony by ale logicky měla na PS5 fungovat, stejně jako The Last of Us Part II. Tuto informaci už prý britský Eurogamer také zaslechl.

Otázkou také nadále zůstává, zda Sony nabídne zákazníkům nějakou alternativu programu Xbox Smart Delivery nebo jiný cross-buy model, který by umožnil koupit hry vycházející na staré i nové konzoli v obou verzích za jednu cenu.

Čtěte více o PlayStationu 5:

Sony představí hry pro PlayStation 5 příští čtvrtek

PS5 má cílit na nejlepší hodnotu, ne nutně nejnižší cenu

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru