Nové hry od autorů Black Desert jsou jako z budoucnosti

Nové hry od autorů Black Desert jsou jako z budoucnosti

God of War, Uncharted nebo Gears 5 mohou blednout závistí. Tohle je korejský next-gen

14. 11. 2019

Korejská společnost Pearl Abyss si v září roku 2010 vzala za cíl, vytvářet ty nejlepší MMO hry na světě. O pět let později spustila v Japonsku a Rusku své první MMORPG Black Desert, které provozuje dodnes, hra se dočkala celosvětového uvedení a od letošního roku opanuje vedle mobilů také konzole Xbox One a PlayStation 4. O velkém úspěchu se přitom mluvit nedá, vzhledem k tomu, že hra sbírá jen mírně nadprůměrné známky a nepodařilo se jí vklínit mezi stálice, kam spadá především World of Warcraft, ale také čtrnáctý díl Final Fantasy. Bez ohledu na to však korejští vývojáři ve své misi chtějí pokračovat a na videoherní konferenci G-STAR před krátkou chvílí odhalili své tři nové projekty. Spojuje je jednak MMO zaměření a jednak grafika, pro kterou ochotně oprašujeme pár let nepoužívaný termín next-gen. Jinak se údajné in-game záběry popsat asi nedají.

Crimson Desert

Prvním a pro mě zřejmě nejzajímavějším titulem je Crimson Desert. Vedoucí producent Jason Lung jej představil jako hru, která chce nabídnout plnohodnotnou kampaň pro jednoho hráče, spolu s náloží tradičního obsahu pro žánr MMORPG. Příběhově má hra předcházet již zmiňovanému Black Desertu a do vyprávění přivést řadu postav, jejichž osudy spojuje právě hlavní hrdina Macduf, syn Martina. Co se zasazení týče, video samozřejmě naznačuje, že se budeme pohybovat v lehce anonymních fantasy kulisách, nechybí jim však draci, obří sekery a překvapivě také palné zbraně, čímž dává Crimson Desert vzpomenout na nedávno vydaný GreedFall. Na rozdíl od něj se ale chystaná novinka od Pearl Abyss nebude multiplayeru štítit a naopak svede hráče v dalších módech k sobě. Nejzajímavěji se ale momentálně jeví grafická stránka hry, která mírou detailů či zpracováním obličejů doslova bere dech. Bohužel, Jason Lung neposkytl žádné konkrétnější informace o tom, jakou technologii tým v Pearl Abyss využívá a co se týče cílových platforem, zaznělo jen vágní – PC a konzole. Také datum vydání není známo, usuzujeme ale, že je titul ve výrobě pro PlayStation 5 a budoucí Xbox, takže se jej určitě nedočkáme dříve než v roce 2021.

Plan 8

Následující titul je ve svém technickém zpracování neméně pompézní a míra detailů vyniká snad ještě o kousek víc než u Crimson Desert. Hra Plan 8 je však naproti svému fantasy bratříčkovi futuristickou MMO střílečkou, ve které hraje hlavní roli výbava v podobě exoskeletů. Vedoucí producent Seung-ki Lee během svého vystoupení zdůraznil, že se jedná o vůbec první střílečku od jeho týmu a rozebíral její nejzářivější prvky. Tím prvním je velký otevřený svět, který podle producenta posouvá Plan 8 nad ostatní realistické střílečky. Druhou důležitou věcí pak je silný příběh s trochou záhad, točících se právě kolem názvu hry, tedy onoho osmého plánu. Co to přesně bude, zatím není v tuto chvíli zřejmé a podobně jako u Crimson Desert, ani v případě Plan 8 zatím neznáme datum vydání ani konkrétní potvrzení cílových platforem. Co by vás ale mohlo nad rámec výbušného traileru ještě upoutat, je angažování jednoho z tvůrců legendárního Counter-Striku Minha Le, který u vývoje Plan 8 slouží jako technický poradce. I ten byl přítomen na konferenci G-STAR a jeho konkrétní prací na hře je postarat se o to, aby všechny možnosti, které dá exoskelet hráči, měly svůj význam a byly řádně vybalancované. Podle slavného designéra se to už navíc ve hře prokazuje a podle svých slov je každý den fascinován tím, co v Pearl Abyss vzniká.

DokeV

Poslední hrou od Pearl Abyss je něco trochu jiného, i v tomto případě se ale jedná o MMO a bez ohledu na stylizovanou grafiku také o technologicky velmi pokročilou záležitost. V DokeV tak na hráče čeká otevřený svět, propracovaný editor vlastní postavy a hlavně potvůrky Dokebi, pomocí kterých budou plnit nejrůznější questy. Hra měla podle producenta Sang Young Kima vyjít původně na mobily, v Pearl Abyss ale viděli v konceptu mnohem větší ambice a rozhodli se proto vydat DokeV nejdříve na konzole a PC. Úroveň grafického zpracování pak připomíná animované filmy od Pixaru či Disney s tím rozdílem, že právě takto má DokeV vypadat, až si ji v budoucnu zapneme. Jestli se tedy next-gen skrývá v tom, že hry budou za každých okolností vypadat jako připravené a vypiplané cut-scény, pak se nám tenhle next-gen na korejský způsob náramně zamlouvá!

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru