Nová strategie nás zavede do světa Conana

Autoři hitu Command & Conquer zkusí vůbec poprvé zkřížit Conana a real-time strategii

8. 12. 2018
Název hry: Conan Unconquered Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 29. 5. 2019 Platformy: Žánr:

Norská společnost Funcom (The Longest Journey, Anarchy Online, The Secret World, The Park), která vydává hry ze světa Conana (Age of Conan, Conan Exiles) nás několik posledních dní lákala na akci Kinda Funny Games Showcase, kde měla představit novou hru inspirovanou příběhy amerického spisovatele Roberta E. Howarda. A tak se také nakonec stalo. Společně s ní se tu jen krátce po The Game Awards 2018 prezentovala celá plejáda dalších titulů, jimž se určitě budeme věnovat v pondělním novinkovém souhrnu, ale informace o nové strategii Conan Unconquered si nemůžeme nechat pro sebe až do nového týdne.

Kdo je Barbar Conan

Hrdina fantasy příběhů spisovatele Roberta E. Howarda se zrodil už v roce 1932. Fantasy ságu proslavil především film Barbar Conan s Arnoldem Schwarzeneggerem v hlavní roli z roku 1982. O poznání méně úspěšný pak byl stejnojmenný snímek z roku 2011, v němž hrdinu ztvárnil Jason Momoa. Kromě filmových a televizních adaptací se fanoušci dočkali mnoha komiksů a také her. Kromě stolních, karetních a her na hrdiny mezi nimi nechybí pochopitelně ani ty počítačové.

Na novince ovšem nepracuje přímo Funcom, ale namísto toho vzniká v americkém studiu Petroglyph Games. To bylo založené v roce 2003 a tvoří jej veteráni a bývalí zaměstnanci Westwood Studios. Zakládající členové týmu pracovali na hrách jako Command & Conquer, Earth & Beyond nebo Dune II a samotní Petroglyph Games mají na kontě strategie jako Star Wars: Empire at War, Universe at War: Earth Assault, Panzer General: Allied Assault nebo Grey Goo. A už pár týdnů se těšíme rovněž z informace, že pracují i na remasteru legendy Command & Conquer pro EA. Teď mají na starosti také strategii Conan Unconquered, kterou autoři popisují jako hru v rychlém tempu, v níž hráči čelí sílícím vlnám nepřátel. Hordám divochů se máme ubránit z bezpečí pevnosti, kterou si vybudujeme a budeme průběžně vylepšovat.

Současně bude naším cílem sestavit nepřemožitelnou armádu, přičemž budeme muset neustále hlídat dostupné zdroje, vyvíjet nové technologie a průběžně rekrutovat další bojovníky. Jak je vidět i v traileru, který nicméně nezachycuje přímo hru v akci, povolat do boje bude možné také gigantické jednotky. Vývojáři nás lákají na klasický singleplayer, ale současně i plnohodnotnou kooperaci až pro dva hráče. Má jít o unikátní sdílený zážitek, v němž mají účastníci společnou základnu, ale oba mohou svobodně stavět nové budovy a shromažďovat armádu, aby dosáhli jediného cíle. To, jak dlouho dokážete odolávat nepřátelům, kteří nebudou polevovat v útocích, má záležet výhradně na vaší šikovnosti.

I když jde o rychlou real-time strategii, bude možné běh času kdykoli zastavit, rozdat příkazy a zase pokračovat v boji. Bitvy mají být nemilosrdné a krvavé. Nepřátelé na vás budou během invaze útočit ohněm, ale potíže vám přidělají rovněž hnijící mrtvá těla, která budou původcem nemocí. Na vaše brány se budou dobývat obyčejní pěšáci, ale vypořádat se musíte i s obléhacími stroji. Dojde také na gigantické hady či škorpiony, nekromancery a létající démony.

Pokud jde o dostupné zdroje, k dispozici budete mít zásoby jídla, zlata, dřeva a železa. Kromě hradeb, pastí a vojenských staveb, ale bude třeba vybudovat i civilní budovy. Součástí hry budou také hrdinové, mezi nimiž nebude chybět ani samotný Conan. Každý takový legendární hrdina má vlastní zvláštní schopnosti a může být vybaven unikátním artefaktem. Pokud své muže ale nedokážete vytrénovat, nakrmit a zaplatit, nebudete se moci na své jezdectvo či čaroděje spoléhat dlouho. Na druhé straně dobře vycvičený nekromancer, dokáže hrozbu v podobě tlejících těl mrtvých bojovníků proměnit ve vaši výhodu a zvrátit průběh bitvy.

Hry s Conanem

Do této mytologie spadá necelá desítka dosud vydaných her. Tou úplně první byl Conan: Hall of Volta z roku 1984 pro PC-88, Apple II, Atari, Commodore 64, FM-7 a Sharp X1. Následovaly hry Conan: The Cimmerian (1991), Conan: The Mysteries of Time (1991), Conan (2004) od slovenského studia Cauldron, Conan (2007) od Nihilistic Software, MMO Age of Conan (2008), Conan: Tower of the Elephant pro iOS (2011) a konečně nedávný Conan Exiles.

Petroglyph lákají i na náhodně generované mapy s údajně nekonečnou znovuhratelností, které bude radost objevovat a prozkoumávat. Odvážlivcům, kteří se osmělí opustit svou pevnost, mají poskytnout spoustu příležitostí. Prastaré ruiny budou například ukrývat cenné poklady. Nedostanete je však zadarmo a můžete tu narazit na obávané strážce.

Conan Unconquered je vůbec první strategickou hrou zasazenou do tohoto světa. Příběh hry je inspirován povídkou Černý kolos od Roberta E. Howarda z roku 1933, která byla poprvé zveřejněna v magazínu Weird Tales. Jde o jednu z původních povídek z tohoto světa. Conan Unconqured má vyjít ve druhém čtvrtletí příštího roku a už nyní se prezentuje třeba na Steamu. Hra je v tuto chvíli oznámena pouze pro PC. Mezitím si můžete v Honzově recenzi připomenout poslední herní počin z tohoto světa, jímž byl titul Conan Exiles.

Co my na to

I když bychom asi byli raději, kdyby se naplnilo naše společné přání, které jsme se Zdeňkem vyslovili v nedávném videu, a nový Conan se ukázal být velkým příběhovým RPG, udržujeme si naději, že i na něj ještě dojde. Škoda, že zevrubný, ale gameplay ukázku postrádající popis autorů zatím působí trochu jako tower defense hra, která by docela dobře mohla fungovat i na mobilech a tabletech. Ale chceme být pozitivní a máme k tomu minimálně jeden opravdu dobrý důvod. Petroglyph Games jsou výborní vývojáři a pokud remaster Command & Conquer neodčerpá všechny jejich síly, určitě by si nepokazili reputaci nějakou rychlokvaškou.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru