Nová mapa v PUBG – jak se hraje a co nového přináší

Dojmy z nové tropické mapy v PUBG

3. 4. 2018
Název hry: PlayerUnknown’s Battlegrounds Vývojář: Vydavatel: , , Datum vydání: 20. 12. 2017 Platformy: , , , Žánr:

Pokud jste ještě naplno nepropadli Fortnitu a stále sledujete, co se děje kolem PUBG, určitě jste zaznamenali zpřístupnění nové tropické mapy s kódovým označením Savage. Pro spoustu z vás by to navíc mohl být důvod, proč se k PUBG vrátit, protože už nyní, několik hodin po zahájení uzavřené fáze testování, lze prohlásit, že vývojáři z Bluehole vykročili správným směrem. Pojďme se tedy podrobněji podívat, co nová mapa nabízí a jaké z ní máme dojmy.

O nové mapě jsme vás informovali už v průběhu března, až během velikonočního pondělí ale byla mapa zpřístupněna těm, kdo si sehnali vstupní klíč, anebo měli štěstí a byli ke hraní přímo pozvání. To je ostatně odpověď na zřejmě nejpalčivější otázku, kterou pravděpodobně máte, a to – jak si můžete sami zahrát. Jak je nám známo, v tuto chvíli už nedisponují žádné weby ani jedinci klíči přímo od Bluehole, které by mohli rozdat ostatním, jedinou oficiální cestou tak zbývá, přihlásit se na stránkách hry, propojit svůj Steam účet s účtem u Bluehole a doufat, že budete mít v některé z dalších vln pozvánek štěstí. Na druhou stranu ale netřeba smutnit – je vysoce pravděpodobné, že po zátěžových testech a odchycení těch největších chyb, bude mapa na veřejném testovacím serveru přístupná již brzy komukoliv.

Menší rozloha, svižnější zážitek

Pojďme proto k tomu, co vám mapa Savage nabízí – v první řadě je nutné ještě jednou připomenout, že nový ostrov má rozlohu pouhých 16 km čtverečních, což je čtvrtina velikosti Miramaru nebo Erangelu. To samo do velké míry ovlivňuje hratelnost a přináší s sebou celou řadu specifik i momentálních problémů. Bitva je v první řadě mnohem intenzivnější na svém začátku, kdy se tvoří hned několik frekventovaných míst a během první fáze zóny většinou padne k zemi kolem 30 až 40 hráčů. Pak se ovšem rychlost razantně zpomalí a závěr je veskrze tradiční tak, jak ho znáte z původních dvou map. Ruku v ruce s tím samozřejmě jde i zrychlení zón, které se ale dle nás bude ještě výrazně upravovat. Hráči totiž hlásí, že je posun stále velmi pomalý a dochází k vysloveně nudným momentům, kdy se takřka nic neděje. Co se týče červených zón, i tady už stihli vývojáři zahlásit, že pilně pracují na jejich optimalizaci – jsou totiž hodně velké, vyskytují se velmi často a nezřídka i na stejném místě dvakrát po sobě. To jsou ale problémy, které nemá v tuto chvíli smysl příliš řešit – Savage běží v uzavřeném testu a ten slouží právě k tomu, aby vývojáři zjistili, jak se jednotlivé prvky chovají.

Co už naopak má svou veskrze finální podobu, je vzhled celého ostrova. Nutno přiznat, že po holém Miramaru působí Savage jednoduše skvěle, nabízí dostatek zajímavých míst pro přepadání nic netušících protivníků, spoustu kamenů, útesů nebo lesíků a tím pádem má hraní úplně nový náboj. I přes zdánlivou členitost ale není mapa vysloveným rájem pro ty, kdo se rádi schovávají a je vidět, že vývojáři v tomto ohledu nic neuspěchali. Design je jednoduše povedený, a i když nemusí rychlé tempo padnout každému, zařadit mapu do rotace mezi Miramar a Erangel bude zcela určitě sloužit jako perfektní osvěžení. Co se týče budov, na náš vkus jsou možná až příliš jednoduché, ale znovu – zapadají do konceptu mapy, která má za úkol hráče hlavně nezdržovat a nechat je, pokud možno, porvat se co nejrychleji mezi sebou. Odpovídá tomu i loot, do kterého není zahrnuto žádné oblečení či doplňky – na ostrově jsou jenom zbraně, náboje a nejnutnější výstroj spolu s lékárničkami. I tady nicméně bude muset proběhnout nějaká ta korekce, protože výbavy je všude možná až přespříliš.

Příchod změn počasí

Další věc, hodná zmínky, je dynamické počasí, které dosud v PUBG chybělo. Nepředstavujte si pod tím cokoliv objevného, nicméně nad ostrovem se může během jedné přibližně 30 minutové hry přehnat bouřka, abyste závěr odehráli zase pod jasnou oblohou. Vývojáři na Redditu navíc potvrdili, že až všechno odladí, nasadí systém i na zbývající dvě mapy, tedy jen co vyřeší hlasitost deště a hustotu mlhy. Další prvek, který by se pak měl ve hře objevit, je nově uvedený systém sledování toho, kdo vás zabil. Nejde o killcam, jak jste znali doposud, ale o čistokrevný spectate režim, který se navíc přesouvá na dalšího hráče, který toho aktuálně sledovaného zabil. Tím se můžete dostat až na úplný konec hry a pečlivěji sledovat, zda se hráči nechovají až příliš podezřele. Na druhou stranu si ale neděláme přílišné naděje, že by reportování hráčů za podvádění mělo být lusknutím prstu přesnější a ve výsledku úspěšnější – nikoho totiž příliš nebaví, sledovat ostatní, když může sám hrát, že ano. Tedy, samozřejmě za předpokladu, že se do hry vůbec dostanete – vývojáři samozřejmě připravili servery na očekávanou zátěž, nepočítali ovšem s tím, že se všichni budou chtít připojit hned v momentě, kdy bude mapa zpřístupněna. V průběhu úterka by už ale mělo být všechno v pořádku a čekací časy se zkracují na přijatelnou mez.

Co tedy říct závěrem? Snad jen to, že se vývojářům vstup do nového roku vydařil a Savage nabízí hodně potenciálu. Mnozí by mohli namítnout, že místo přidávání nových věcí by měly být ty stávající opraveny, ale vše je, zdá se, kontinuální proces. Za sebe se těším, až do testu přibude i možnost hrát ve dvojici či v celém squadu a rozhodně mě bude zajímat, kam se hra v dalších fázích posune. V tuto chvíli sdílím mírné nadšení spolu s řadou hráčů na Redditu a víte co, vlastně se dost těším, až to dneska zase zapnu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru