Judas, Nová hra od autora BioShocku měla vyjít už v roce 2017

Nová hra od autora BioShocku měla vyjít už v roce 2017

Ken Levine chce vytvořit revoluční AAA hru s příliš malým týmem. Vezme nás do vesmíru?

Zdroj: fanart/BioShock
4. 1. 2022
Název: Judas Vývojář: Platformy: , , Žánr:

Jason Schreier v článku pro Bloomberg přinesl zprávu, že vývoj nové hry od autora BioShocku Kena Levina provázejí značné problémy. Po osmi letech ve vývoji titul stále nemá datum vydání ani jméno. Projekt poznamenalo několik restartů a změn, tvrdí řada bývalých i současných zaměstnanců Ghost Story Games. A z jeho problémů viní právě talentovaného designéra.

Ken Levine je podle nich špatný manažer, zatímco společnost Take-Two Interactive mu má zcela důvěřovat a dala mu prý volnou ruku. Omezený dohled vydavatele byl podle anonymních výpovědí zpočátku příjemný, ale teď prý projektu spíše škodí. Naznačují, že cena za ambiciózní vizi Levina může být příliš vysoká a pro jeho nesporný talent se přehlíží jeho manažerské nedostatky.

Konec studia Irrational Games zaměstnance šokoval

Do vydání podle jednoho z citovaných vývojářů zbývají asi dva roky. Autoři chtějí způsobit další revoluci ve vyprávění příběhů ve hrách, ale i když jsou na dobré cestě, čeká je ještě nejspíš spousta práce. Polovina původních vývojářů už měla studio opustit a mezi nimi i Levinův blízký spolupracovník Mike Snight, který je citován otevřeně.

Článek se poměrně podrobně zabývá i tím, jak a proč Ken Levine zavřel své předchozí studio Irrational Games, aby mohl opět zkoumat nové nápady s menším týmem. I to byla zjevně velice náročná doba, protože drtivá většina zaměstnanců netušila, co se chystá a oznámení je šokovalo. Podle Snighta pak nový tým začal pracovat na projektu, který měl každému hráči přinést jiný zážitek. Postavy měly reagovat různě na akce uživatele.

Zdejší tajemnou vesmírnou stanici by obývaly tři frakce a každá mohla mít k hráči různý vztah podle jeho akcí.

Levine měl zaměstnancům slíbit, že budou pracovat na novátorském projektu, budou mít kreativní svobodu, ale současně stabilitu a jistotu velké firmy. Původně plánovali vydat hru do podzimu 2017 a mělo se jednat o sci-fi akci na způsob BioShocku. Zdejší tajemnou vesmírnou stanici by obývaly tři frakce a každá mohla mít k hráči různý vztah podle jeho akcí.

Levine prý chtěl indie styl, ale očekával kvalitu BioShocku se zlomkem lidí. V tak malém týmu bylo prý problém vytvořit propracované úrovně i dynamický systém dialogů. Rozsah projektu měl neustále růst, což nebylo v souladu s plánovaným termínem ani velikostí studia. Levine měl snít o AAA hře, ale s malým rozpočtem.

Ken Levine měl žádat, aby opakovaně vývojáři nějaké věci měnili podle aktuálních trendů nebo toho, co ho zaujala na hrách jako Dead Cells či Void Bastards.

Jeho dalším problémem má být neustálá honba za dokonalostí a nespokojenost s tím, čeho dosáhl. On nebo jeho kolegové. Důsledkem prý je mimo jiné rozsáhlé škrtání ve věcech, které stály měsíce práce. To přirozeně ostatní autory děsilo. Ken Levine měl žádat, aby opakovaně vývojáři nějaké věci měnili podle aktuálních trendů nebo toho, co ho zaujala na hrách jako Dead Cells či Void Bastards. Neustálé změny byl podle některých výpovědí demoralizující.

Z roku 2017 se projekt stěhoval na další a pak další… Problém má představovat i skutečnost, že dokud se hra neoznámí oficiálně, nemohou si tuto práci její autoři otevřeně zapsat do portfolia, když žádají o práci jinde. Další potíž je prý v tom, že Levine nemůže řídit každý aspekt vyprávění, jak byl zvyklý, kvůli dynamické povaze proměnlivé hry. To vše vedlo k osobním sporům a dobrovolným i nedobrovolným odchodům ze studia. Mezi lidmi, kteří odešli, byl i hlavní producent.

Pro vydavatele GTA provoz studia stojí, jako když udělají chybu při zaokrouhlení.

Podle Schreiera umí být Levine charismatický i okouzlující. Ale také náladový a výbušný. Když se prý někteří zaměstnanci ptali, jak dlouho bude Take-Two jejich experimenty financovat, než bude požadovat výsledek, dočkali se odpovědi, že pro vydavatele GTA provoz studia stojí, jako když udělají chybu při zaokrouhlení. Důvodem může být víra, že nakonec stvoří podobný hit a úspěšnou značku jako BioShock.

Cílem bylo vytvořit nejen novou hru, ale nové studio, které nebude opakovat staré chyby a bude přátelštějším místem k práci. Nakonec ale, naznačují někteří, pronásledují tým stejné potíže a způsob práce. Společnost Take-Two Interactive i Ken Levine se k obviněním nijak nevyjadřují a je nutné znovu závěrem zdůraznit, že se článek opírá z velké části o anonymní výpovědi.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru