Nová čínská soulsovka je prý až moc podobná svým vzorům

Čínská soulsovka je prý až moc podobná svým vzorům

Nedávno představený Wuchang: Fallen Feathers čelí kritice, že jde o plagiát FromSoftware

Zdroj: Leenzee Games
20. 9. 2021

Z Číny k nám míří další potenciálně zajímavá fromovka Wuchang: Fallen Feathers, která se světu představila ve výživném osmnáctiminutovém videu. Nechybí tu souvislý gameplay ani rychle střižený trailer na závěr. Akční RPG je zasazeno do období dynastie Ming a jeho autoři ze studia Leenzee Games se podle svých slov samozřejmě inspirovali historií i skutečnými událostmi, nicméně rozhodně se jimi nenechají svazovat a dojde na spoustu fantastických prvků. Vývojáři slibují náročné souboje i průzkum atraktivního světa a vůbec všechno, co si od Souls-like her představujete.

Na Wuchang: Fallen Feathers se sesypala značná kritika. Důvod je ale trochu jiný, než jsou nedokonalosti grafiky nebo nějaké chyby.

Hru pohání technologie Unreal Engine od Epicu a míří na PC i konzole nové generace, zatím ale nemá stanovené přesnější datum vydání. Předběžně se mluví přibližně o roku 2024. Na to, že jde o rané záběry z titulu, na kterém pracuje nezávislé studio, nepůsobí ukázka vůbec špatně. Tým koneckonců vznikl teprve v roce 2016. Na Wuchang: Fallen Feathers se přesto sesypala značná kritika. Důvod je ale trochu jiný, než jsou nedokonalosti grafiky nebo nějaké chyby.

Bezprostředně po svém odhalení titul začal čelit obvinění z přílišného napodobování až kopírování her od FromSoftware. Části fanoušků se velmi zamlouvá, větší skupina ho ale neváhá označit za plagiát. Na oficiálním kanálu nyní palce dolu převažují nad těmi nahoru v poměru přibližně 2:1. Hráči vidí v novince fragmenty Sekira, Bloodborne i Dark Souls.

Identické jsou údajně některé zvuky i pohyby a animace obecně. Na druhé straně se ale objevuje také dost hráčů, kterým sice tyto věci vadí, ale stejně projekt vzbudil jejich zvědavost. Jejich názory by šly shrnout asi takto: “Ok, docela mi vadí, jak moc se opičí po FromSoftware, ale stejně bych si to chtěl celkem zahrát.”

Z Číny k nám na Západ stále častěji míří zajímavé a opravdu ambiciózní tituly s globálním zaměřením, takže hráči podobné projekty sledují mnohem bedlivě než dřív. Namátkou stojí za zmínku třeba Black Myth: Wukong. Je ale nutné počítat s tím, že si některé čínské hry možná půjčují od konkurence víc nápadů, než je u nás běžně zvykem. A to je mentalita, kterou si mohou jejich autoři převzít z Číny i do mezinárodní produkce.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru