Nová čínská historická hra vypadá jako variace na For Honor

Čínská historická hra vypadá jako variace na For Honor

PlayStation a Epic podporují novou vlnu titulů, kterými chtějí čínští autoři ohromit svět

11. 3. 2019

Aniž bychom tomu my v Evropě zatím věnovali větší pozornost, v Číně začínají vznikat konzolové hry, které se mohou za několik let stát atraktivním zbožím i u nás na Západě. Jednou z nich je například historický titul RAN: Lost Islands pro PlayStation 4 od studia Jolly Roger Game, které sídlí ve městě Fu-čou. Jde o kompetitivní multiplayerovou akci na Unreal Enginu, která nás vezme do 17. století. A jak autoři doufají, tento titul by mohl oslovit hráče po celém světě.

Ve hře se mísí styly a prvky z Číny, Japonska i Evropy.

Půjde o debut týmu Jolly Roger Game, který byl založen teprve loni a má ambice vytvářet nezávislé hry pro globální trh. Pracují v něm však ostřílení vývojáři, kteří v oboru působí několik let. Dříve se podíleli například na free-to-play multiplayerové historické hře Tiger Knight. Jejich prvotina se pochopitelně bude zaměřovat primárně na souboje chladnými zbraněmi, ale dojde i na muškety a výbušniny.

Ve hře se mísí styly a prvky z Číny, Japonska i Evropy. Zatím si musíme počkat na další detail, pokud jde o to, zda tyto potyčky budou mít reálný základ, anebo půjde o trochu fantastický mix na způsob For Honor. Čína, Japonsko a Španělsko či Portugalsko pochopitelně mají společnou historii, ale to ještě neznamená, že v digitálním konfliktu nezapracuje fantazie.

Pokud vás novinka zaujala, na oficiálním webu už se můžete zkusit přihlásit do bety, ale žádné další podrobnosti o plánovaném testu momentálně nejsou k dispozici. Hra byla světu představena minulý týden v rámci projektu China Hero, který má za cíl demonstrovat světu čínské hry pro PlayStation. Pokud vás toto téma zaujme, můžeme se v budoucnu podívat na další tituly z této pro hráče exotické země, které mají na konzoli od Sony vyjít.

Šlo už o druhou vlnu této iniciativy a za zmínku stojí alespoň telegraficky strašidelná hra In Nightmare od Magic Fish Studio nebo hackovací third person stealth titul Evotinction od Spikewave Games. Projekt China Hero kromě samotného PlayStationu podporují společnosti jako Epic Games, Unity Technologies nebo CRI Middleware, proto není divu, že na jejich technologie budoucí čínské hvězdy spoléhají.

Vzhledem k historicky napjatým vztahům mezi Pekingem a Tokiem je hezké vidět, že se videohry mohou stát i mostem k většímu porozumění a respektu obou kultur.

Smyslem je usnadnit vstup čínských vývojářů na světový trh a kultivovat toto odvětví v domácí Číně. Vzhledem k historicky napjatým vztahům mezi Pekingem a Tokiem je hezké vidět, že se videohry mohou stát i mostem k většímu porozumění a respektu obou kultur. Oficiální působení PlayStationu na čínském trhu nebylo v minulosti samozřejmostí, ale z pohledu byznysu jde o obrovskou příležitost.

Třeba bude ale větší zájem o “naše” herní platformy i v našem zájmu. Jednou můžeme mít třeba z herní produkce v Číně podobný prospěch jako z té japonské. I když je samozřejmě jasné, že hlavní proud v Číně vypadá docela jinak.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru