Nintendo mírní své ambice na poli mobilních her

Dosavadní výsledky nenaplnily očekávání. Společnost údajně netlačila vývojáře k monetizaci

Zdroj: Nintendo
24. 6. 2020

Spousta velkých herních studií i vydavatelů se v poslední době zaměřuje také na mobilní tituly a nelze se jim vůbec divit. Trh kapesního hraní roste závratnou rychlostí a hráči jsou ochotní utrácet v rámci mikrotransakcí i velké částky. Nicméně ne všichni si z tohoto koláče dokáží ukousnout. Překvapivým trpaslíkem je v tomto ohledu Nintendo, které přitom vlastní celou řadu ikonických značek a jmen s velkým potenciálem. Japonskému gigantu se ale v mobilním segmentu dlouhodobě nedaří naplňovat o vysoká čekávání a Nintendo do budoucna plánuje svoji pozornost zaměřovat jiným směrem.

Snaha uspět mezi hráči mobilních her přišla jako odpověď na neúspěch Wii U a předchůdce současného prezidenta společnosti sliboval dva až tři tituly ročně.

Informaci přinesl magazín Bloomberg a zdrojem jsou primárně rozhovory prezidenta společnosti Šuntara Furukawy s japonskými médii. V těch přiznal, že očekávání společnosti nejsou v rámci mobilního trhu dlouhodobě naplňována a Nintendo se z toho důvodu aktuálně vzdává snahy ve větším měřítku na iOS a na Androidu prorazit. Snaha uspět mezi hráči mobilních her přišla jako odpověď na neúspěch Wii U a předchůdce současného prezidenta sliboval dva až tři tituly ročně. Furukawa na to navázal příslibem významného podílu na mnohamiliardovém byznysu, bohužel se tak ale nestalo a této ambici nepomohla ani pandemie a hráči uvěznění doma v karanténě. Jiné společnosti přitom hlásily optimistické výsledky.

Furukawa v prohlášení nebyl ohledně omezení dalších plánů nijak konkrétní a jen naznačil, že neplánují tlačit na pilu: „Nechceme za každou cenu pokračovat ve vydávání mnoha nových aplikací pro mobilní trh.“ Bloomberg dále uvádí, že po tomto výroku klesly akcie Nintenda o 4 %, nicméně není to tak dávno, co se ocitly na dvanáctiletém maximu. V řeči čísel pak lze poukázat na to, že analytická společnost Newzoo odhaduje, že letos mobilní trh utrží přes 77 miliard dolarů, což v přepočtu činí málem 2 biliony korun. To je pro srovnání více, než jaké byly dle státního rozpočtu před pandemií plánované výdaje Česka. Zmíněná částka navíc znamená 13% meziroční nárůst a v kontextu tyto cifry možná lépe pochopíme tehdy, když se podíváme na příjmy Nintenda.

Celkové příjmy Nintenda z mobilního hraní činily ke konci letošního ledna pouze jednu miliardu dolarů.

Z dat americké analytické společnosti Sensor Tower vyplývá, že celkové příjmy Nintenda z mobilního hraní činily ke konci letošního ledna pouze jednu miliardu dolarů. Jde o prodeje spojené s obchody App Store i s Google Play a celkový počet stažení byl 452 milionů. 61 % z celkových tržeb mělo na svědomí RPG Fire Emblem Heroes, které Nintendu vydělalo zhruba 656 milionů dolarů. Výdělky ostatních titulů pak byly násobně menší a prohlédnout si je můžete v níže přiloženém grafu.

Důvodů pro oznámení stahování z mobilního trhu může být několik. Jeden z těch pochopitelných přináší Serkan Toto, japonský specialista na hry pro kapesní platformy: „Obrovský úspěch Nintenda na trhu konzolí v jistém smyslu snížil potřebu a tlak na investice do mobilních zařízení.“ Dle Bloombergu je limitem údajně také design kapesních platforem a s tím spojená technická omezení: „Společnost [Nintendo] věří, že její franšízy září nejvíce tehdy, když jsou propojeny s ovladači navrženými Nintendem a nikdy nebudou zcela pohodlné v propojení s dotykovými displeji telefonů.“ Stejný zdroj pak ještě uvádí, že Nintendo údajně nikdy netlačilo své vývojáře do agresivních forem monetizace. Důvodem je, že společnost nechtěla být spojována s kontroverzí, jež se okolo her „zdarma“ a například s lootboxy pravidelně objevuje.

Výsledkem každopádně je, že poslední mobilní hra Nintenda byla Mario Kart Tour a vyšla už v minulém roce. Prezident hlavního mobilního vývojářského studia Nintenda Isao Morijasu pak tvrdí, že další mobilní aplikace dorazí až ke konci aktuálního fiskálního roku, takže na případné nové tituly si ještě určitě počkáme. Platí ale, že se společnost nezříkává podpory stávajících her a péči o ně se bude věnovat i nadále.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím