Nejvyšší příjmy z mobilních battle royale her má PUBG

V uplynulých 72 dnech utržilo téměř 7 milionů dolarů denně. Fortnite je až na 4. místě

Zdroj: Tencent
10. 9. 2020
Název hry: PlayerUnknown’s Battlegrounds Vývojář: Vydavatel: , , Datum vydání: 20. 12. 2017 Platformy: , , , Žánr:

Ačkoliv se může mnohým hráčům jevit Fortnite jako dokonalé synonymum nejúspěšnější battle royale hry, odhady finančních výsledků naznačují něco zcela jiného. Pokud se budeme bavit o segmentu mobilních verzí zaběhnutých značek, Fortnite podle analytických nástrojů SensorTower prohrává svůj souboj s PUBG Mobile, a to mnohonásobně. Úspěch hry lze vyjádřit hned několika způsoby, přičemž každý z nich je svým způsobem ohromující. PUBG Mobile dle odhadů SensorTower utržilo od svého uvedení v březnu 2018 přes 3,5 miliardy dolarů, ovšem jen za letošní rok mají příjmy činit 1,6 miliardy dolarů. Co se týče trendu za poslední dva měsíce, hra utržila 500 milionů dolarů, což jednoduchou matematikou dělá necelých 7 milionů dolarů denně. A pokud by ani tohle nestačilo, lze konstatovat, že už v polovině letošního února mělo PUBG Mobile na svém kontě tolik utržených peněz, na které si Fortnite sáhl až na konci srpna.

Zdroj: SensorTower

Situace se z pohledu Epic Games navíc nebude v nejbližší době zlepšovat a statistika SensorTower se pochopitelně zaobírá důležitým datem 13. srpna, kdy byl Fortnite odstraněn z App Storu i Google Play. Ani to ale celkové výsledky příliš neovlivnilo a Fortnite do té doby stál na čtvrtém místě pomyslného žebříčku za již zmiňovaným PUBG Mobile a dvojicí titulů Garena Free Fire, resp. Knives Out. Páté místo pak uzavírá Call of Duty: Mobile, které sice nespadá přímo do žánru battle royale, ale je mu svým pojetím poměrně blízko a mikrotransakce jsou nastaveny obdobně. Důležité je nicméně dodat, že do souhrnných statistik PUBG Mobile započítává SensorTower také čínskou verzi Game For Peace, která je však pouze cenzurovanou verzí původního titulu a shodně jej vydává (nejen) v Číně společnost Tencent. Jen z čínského trhu pak Tencentu a následně i vývojářům z PUBG Corporation přiteklo za dobu fungování obou her bezmála 2 miliardy dolarů celkových příjmů.

I v počtu instalací PUBG Mobile mnohonásobně překonává Fortnite, když poměřujeme 770 milionů stažení s přibližně 144 miliony pro Fortnite. I přes to ale musí PUBG Mobile alespoň na určitou dobu počítat s výrazným výpadkem indického trhu, kde byla hra z důvodů navázání na Čínu zakázána. Hráči v Indii jsou přitom největší skupinou se 185 miliony instalací, resp. čtvrtinou celku, kteří teď musí čekat na další kroky PUBG Corporation. Vývojáři hry se totiž rozhodli – a je to pochopitelně v jejich nejvyšším zájmu – že vydají hru v Indii sami za sebe, případně najdou jiného lokálního partnera, čímž by zřejmě obešli státní nařízení a hra by se mohla k indickým hráčům vrátit. Jisto ale v tuto chvíli není a žádný konkrétní plán neexistuje.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru