Nečekaně vydaný Titanfall schytává na Steamu kritiku

Nečekaně vydaný Titanfall schytává na Steamu kritiku

Hráče dráždí nefunkční audio a hlavně matchmaking. Šest let starou hru nikdo nehraje

Zdroj: Electronic Arts
21. 11. 2020

Od konce srpna je možné na Steamu koupit a užívat předplatné EA Play. Nabídka titulů je shodná se samostatným předplatným, dříve známým jako Origin Access, a je v ní celá řada starších titulů od EA, včetně sportovních her i multiplayerových akcí, které už ale hráči v podstatě nehrají. Jednou z nich je i první Titanfall z roku 2014, který se vedle trezoru starších titulů objevil i ve vlastním katalogu Steamu, navíc s odzbrojující cenovkou 20 eur, velkoryse snížených do 25. listopadu na pouhých 8 eur. No, neberte takovou nabídku! Až na to, že v podstatě obratem, kdy se hra v obchodě objevila a někteří hráči si ji zřejmě pod tíhou nostalgie pořídili, začala schytávat jednu negativní recenzi za druhou a výsledné skóre je momentálně „spíše záporné“. Proč? Hra trpí problémy se zvukem a hlavně matchmakingem, což není kupodivu dáno jen skutečností, že ji momentálně hraje pouhých 150 hráčů.

Pokud na kartě hry v zápisu Steamu sjedete k recenzím, dostanete se k úsměvným, ale náležitě trpkým komentářům, popisujícím aktuální stav Titanfallu. „Herní servery jsou rozbité, nedostanu se přes hlavní menu,“ píše jeden z hráčů. Další přidává, že vůbec nemůže pustit multiplayer, protože si hra myslí, že nemá nainstalované všechny mapy, i když si je jistý opakem. „Tohle je jedna z mých nejoblíbenějších her, kterou porazilo jen pokračování. Ale i když mě rmoutí jen pomyšlení na to, co chci říct, neutrácejte za tohle svoje peníze,“ varuje věrný fanoušek, který se snažil s problémy podle počítadla bojovat necelé dvě hodiny. Mnohem déle, než drtivá většina ostatních. Asi nejvýstižnější je ale příspěvek, ve kterém jeden z hráčů tvrdí, že se Electronic Arts snaží prodat roky starý abandonware, což je podle něj zcela nepřijatelné.

Co se týče problémů konkrétně, vystihuje je například krátké video výše. Hra se velmi často zacyklí mezi hlavním menu a startem zápasu. Do toho ještě vypadává kompletní ozvučení hry, pro což momentálně neexistuje žádná oficiální oprava. Hráči nicméně mezi sebou sdílí postup, jak audio správně nainstalovat a problémy obejít, což ale špatnou reputaci popisované verze Titanfallu rozhodně nevylepšuje. Ještě horší ale je, že o problémech mluví komunita už dlouhé měsíce, přičemž nejvážnější byl incident z loňského roku, který kvůli jednomu jedinému člověku zkazil zábavu všem. Na Redditu popisoval uživatel s přezdívkou hiticonic situaci, kdy kvůli chybám v herním klientovi mohl kdokoliv zběhlejší zastavit jakýkoliv herní server, ukončit předčasně zápasy, případně nechat ostatním celou hru spadnout. I to mělo za následek odliv hráčské komunity a zdá se, že si teď podobnou zábavu někdo znovu užívá. Když se totiž některým hráčům podařilo do zápasu ve verzi hry pro Steam konečně vstoupit, byl v podstatě obratem ukončen a opět se ocitli v hlavním menu.

Bez ohledu na důvody, které k těmto problémům vedou a snaze vývojářů z Respawnu je odstranit, se však všichni přímo i nepřímo ptají – proč vůbec hra na Steamu vyšla, když ji není možné vůbec hrát? Rozhodně neupíráme Titanfallu předchozí popularitu, ale téměř všechno – od ceny, přes fakt, že se Titanfall dočkal pokračování, až po popisované neduhy – jasně naznačuje, že tohle se opravdu nepovedlo.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru