Gobliiins 5 žádají o podporu na Kickstarteru

Slavná adventurní série se vrací. Láká na klasickou grafiku a hratelnost. Ale budí i rozpaky

Zdroj: Pierre Gilhodes
10. 8. 2022
Název hry: Gobliiins 5 Vývojář: Platformy: Žánr:

Tak tohle je opravdu překvapení. Občas nás zaskočí nějaký ten comeback jako třeba nedávno v případě adventurní série Simon the Sorcerer. Tohle je ale podle mě ještě větší bomba. Vrací se slavní Gobliiins s pátým dílem a podtitulem The Morgloton Invasion. O přízeň hráčů se ucházejí v kampani na Kickstarteru a žádají pouhých 3 tisíce dolarů. Do konce kampaně zbývá ještě 28 dní a už v tuto chvíli jsou na polovině.

Kickstarter spustil Pierre Gilhodes podepsaný pod původními hrami a také adventurou Woodruff and the Schnibble of Azimuth. Gobliiins 5 je další klasická adventura se spoustou postav a interaktivních obrazovek. Původní komediální série proslula i některými bizarními hádankami, ale obtížnost pokračování prý není příliš vysoká, aby se hráč nezasekl nadlouho v jedné scéně.

Pierre Gilhodes říká, že trojrozměrný čtvrtý díl se skalním fanouškům nemusel trefit do vkusu, a proto se vrací ke klasickému 2D a archaickému rozlišení 640×480 bodů. Ale scenérie mají být mnohem větší a pohybují se s postavou. O příběhu toho zatím mnoho nevíme. Tři hrdinové mají s pomocí hráče zachránit krále. Hra míří na PC a pohání ji Adventure Game Studio. S jistotou nabídne anglickou a francouzskou verzi, další jazyky se zvažují.

Ve srovnání s dnešními obvyklými kampaněmi se na Kickstarteru Gobliiins 5 nachází překvapivě málo informací. Hru je možné podpořit libovolnou částkou bez nároku na odměnu. Už za 10 eur se ale můžete těšit na hru. Maximální příhoz činí 50 eur. Finance prý pomohou dokončit hru a zaplatit hudebníky, kteří skládají soundtrack. Projekt je podle Gilhodese asi v polovině vývoje a slibuje celkem 16 velkých úrovní.

Musím říct, že mám z tohohle nečekaného a netradičního oznámení velkou radost, současně mě ale zaskočil zvláštní způsob, jakým se hra prezentuje i odfláknutá kampaň. Gobliiins 5 zatím působí spíš jako zhmotněný sen slavného vývojáře, který se pokouší o comeback. Kampaň postrádá i klasické video představení v podání autora a jak se ukázalo, jde vlastně o video, které na svůj soukromý kanál nahrál v podstatě bez povšimnutí už v únoru.

V diskuzi s hráči na Kickstarteru pak ještě Gilhodes dále prozradil, že se chtěl vrátit k trojici postav jako v prvním dílu (jedná se o stejné hrdiny jako v Gobliiins z roku 1991) a že uvažuje také o předělání starších her včetně čtyřky do 2D. Hru programuje sám a na jeden z dotazů odpověděl, že přemýšlí rovněž o pokračování Woodruffa. Zatím si ale není jistý, zda by to zvládl.

Jak jsem později zjistil, se svou novou hrou se Gilhodes už před pár měsíci ucházel o přízeň publika v jiné kampani na francouzské crowdfundingové platformě Ulule. Tehdy si ale většina drtivá hráčů a médií novinky vůbec nevšimla. Což je opravdu zvláštní vzhledem k tomu, o jakou legendu jde. Adventurní série debutovala už v roce 1991. Stálo za ní původně francouzské studio Coktel Vision a designér a výtvarník Pierre Gilhodes.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru