NBA 2K21 pro nové konzole bude stát o 10 dolarů víc

Jde o první náznak zdražení next-gen titulů? Připlatíme si za hry pro PS5 a Xbox Series X?

Zdroj: Sony
2. 7. 2020
Název hry: NBA 2K21 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 4. 9. 2020 Platformy: , , , , Žánr:

Bude se snad nakonec opravdu zvyšovat cena AAA her na konzolích nové generace, jak před časem naznačil bývalý šéf Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios Shawn Layden? V krátké době po sobě se dozvídáme už o druhém titulu, který má stát namísto standardních 60 dolarů (případně eur), 70 dolarů. Před časem se na základě informací od internetových prodejců spekulovalo o tom, že Crash Bandicoot 4: It’s About Time by mohl být ve standardní krabicové verzi o 10 dolarů dražší. To je ale stále hra určená pro stávající systémy. Nyní se ale velmi podobně mluví o NBA 2K21.

Zprávu jako první přinesl magazín GamesIndustry.biz, který naznačuje, že by tituly pro next-gen konzole mohly oběcně zdražit. Doporučená cena nového NBA od 2K má být 70 dolarů ve verzi pro PS5 a Xbox Series X. Verze pro PS4, Xbox One, PC, Switch i Stadii bude přitom stát standardních 60 dolarů. Všichni si tak kladou otázku, zda jde o důsledek očekávaných vyšších nákladů na vývoj.

Musí být AAA hry dražší, anebo kratší?

V případě NBA 2K21 přitom nejde o žádnou speciální edici. Ta bude samozřejmě v prodeji také a bude stát 100 dolarů na všech platformách. Letošní ročník bude s podtitulem Mamba Forever Edition připomínat tragicky zesnulého Kobeho Bryanta.

Shawn Layde nedávno na akci Gamelab Live nastínil, že AAA hry by měly být kratší, anebo dražší. Současný stav a astronomické náklady jsou podle něj nadále neudržitelné a celý proces bude třeba přehodnotit. Náklady na vývoj se údajně zdvojnásobily s každou další generací konzolí. Jak jsme psali, nejdůležitější problém ale podle Laydena představuje cena. Tedy nikoli náklady na vývoj a velikost studia, ale pro koncového zákazníka. Ta zůstává stejná u většiny klasických her po dlouhá léta bez ohledu na jejich velikost, respektive nepřesahuje standardních 60 dolarů, když teď dáme stranou možnost monetizovat obsah za pomoci mikrotransakcí, DLC a podobně.

„Je to 60 dolarů od chvíle, kdy jsem začal dělat v tomhle odvětví. Ale náklady na hry se zvýšily desetinásobně.“

Hráči jsou pochopitelně velmi citliví na myšlenku, že by se na výši obvyklé ceny titulů mělo něco měnit. “Je to 60 dolarů od chvíle, kdy jsem začal dělat v tomhle odvětví. Ale náklady na hry se zvýšily desetinásobně,” připomněl Layden. Pokud nemáme větší pružnost v cenové politice, ale obrovské rozdíly v nákladech, je celý proces čím dál obtížnější. “Myslím, že v této generaci uvidíme, jak se tyto dva požadavky střetnou,” prorokoval Layden.

Mohl tak Layden skutečně předvídat první změny v cenotvorbě, anebo jde jen o shodu náhod? Obáváte se, že hry na nové konzole zdraží, anebo se domníváte, že půjde o výjimku?

Nahlásit chybu v článku

14

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím