The Last of Us Part I, Sony Computer Entertainment, Naughty Dog přináší oficiální pohled na novinky v TLOU

Naughty Dog přináší oficiální pohled na novinky v TLOU

V reakci na úniky vysvětlují vývojáři, v čem bude remake oblíbené hry lepší než původní hra

Zdroj: Sony
22. 7. 2022
Název: The Last of Us Part I Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 2. 9. 2022

Ačkoliv nebyly tak zničující, jako tomu bylo v případě The Last Of Us Part II, přesto nejsou včerejší úniky z chystaného remaku prvního dílu pro vývojáře z Naughty Dog ničím příjemným. A protože se ze všech stran tlačila videa, obrázky i nepotvrzené informace, rozhodli se autoři hry v průběhu noci zareagovat oficiálním videem, které na velkorysé ploše deseti minut vysvětluje, v čem má být předělávka původní hry z roku 2013 lepší, případně co všechno využije z technologicky značně pokročilejšího druhého dílu. Ve videu mluví jednotliví vývojáři, včetně designéra a ředitele vývoje Neila Druckmanna, kteří poukazují na důležité novinky a dávají jasně najevo, že nejde jen o pouhý remaster, jak se může zdát.

V první řadě vývojáři opakují, že hru museli postavit od základu znovu. Ačkoliv mají jasně daný předobraz, geometrická data či animace natočené před lety v motion-capture studiu, hra nemá technologicky s původním titulem ani jeho remasterem pro PS4 nic společného. Podle vývojářů má rezonovat zejména grafické zpracování, které hráči uvidí jako první, nemáme se prý ale nechat zmást pozlátkem. V pozadí hry pracují systémy, které poháněly druhý díl a v mnoha ohledech prý došlo ještě ke zlepšení. Odrazit se to má například na fungování umělé inteligence, o které vývojáři mluvili před vydáním The Last of Us Part II a v případě remaku jedničky jej znovu připomínají. Protivníci se budou umět domluvit, koordinovat svůj pohyb směrem k vám a obecně se stát uvěřitelnějšími.

Stejně jako ve druhém díle nás čekají realistické pohyby očí, drobné náznaky grimas v obličeji a nejrůznější gesta či rozanimované prsty.

Umělá inteligence se ale týká také ovládání vašich parťáků, kterými v případě The Last of Us Part I nemusí být jen Ellie či Joel. Vývojáři aplikovali na všechny postavy, které provází ústřední dvojici dějem hry, systém sledování prostředí i jisté formy predikce, takže by nemělo docházet k situacím, kdy vás umělá inteligence prozradí a naruší stealth. Férově ale musíme dodat, že systém ze druhého dílu ne vždycky fungoval spolehlivě nebo na oko hezky, když se parťáci jen na základě vašeho drobného pohybu přemisťovali z krytu do krytu a dělali kolem sebe hluk.

Pokud bychom se měli vrátit ke grafice, vývojáři si rovněž pochvalují výkon PS5 s ohledem na plynulé přechody z animací do hry. Je to dáno jednoduše tím, že v cutscénách jsou stejné modely postav, za jaké následně hrajete, což bylo v éře PS3 i PS4 s důrazem na takovou obrazovou kvalitu nemožné. To odpovídá také animacím, kterých je nesrovnatelně více nežli v originálu a nevztahují se pouze k pohybům těla či končetin, ale také detailům v obličeji. Stejně jako ve druhém díle nás proto čekají realistické pohyby očí, drobné náznaky grimas v obličeji a nejrůznější gesta či rozanimované prsty, které – ač se to může zdát jako malichernost – výrazně přidávají na atmosféře a již zmíněné uvěřitelnosti. Doplnit také musíme potvrzení o zobrazovacích módech, které byly v uplynulých dnech rovněž zahrnuty do spekulací. Nakonec půjde o klasiku, tedy režim kvality nabídne rozlišení 4K a 30 fps, zatímco režim výkonu 60 fps a dynamické rozlišení až do výše 4K.

Ve videu pak dojde i na zmínky o přístupnosti, která by sama o sobě mohla sloužit jako ten nejsilnější argument, proč remake vůbec vzniká. Jak vývojáři podotýkají, každý jeden prvek je sejmutí některé z bariér, které může někomu bránit v zážitku. A skutečnost, že má být přístupnost zapojena v ještě větší míře, nežli tomu bylo v případě druhého dílu, je maximálně pozitivní. Vývojáři totiž posunuli hranice a jako první v prostoru velkých AAA her přichází se systémem hlasového popisu cutscén. Ve videu je možné poslechnout si ukázku a jediné, co zbývá v tuto chvíli odpovědět, jsou dotazy týkající se lokalizace. Už jen samotná přítomnost anglického popisu je ale obrovským průlomem a vnímáme ho, s prominutím, jako zdvižený prostředníček těm, kdo polemizují o významu téhle hry.

Nahlásit chybu v článku

25

Napsat komentář

Další články
Nahoru