The Last of Us Part II, Sony Interactive Entertainment, Na The Last of Us Part II pracovalo přes 2000 lidí

Na The Last of Us Part II pracovalo přes 2000 lidí

Je to ale jen stěží překvapivá informace. Vývojáři potvrzují, že v případě AAA jde o standard

Zdroj: Sony
28. 7. 2020
Název: The Last of Us Part II Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
19. 6. 2020
19. 1. 2024 (PlayStation 5)

Redaktoři magazínu VG247 se včera trochu nechtěně postarali o zažehnutí nové diskuze na téma počtu lidí, kteří pracují na vývoji AAA her. Z portálu Moby Games si vypůjčili číslo, reprezentující součet všech lidí, kteří se podíleli na vzniku The Last of Us Part II a prezentovali jej jako názornou ukázku, jak náročná a tím pádem i nákladná produkce velkých videoher vlastně je. Celkem se pod druhé The Last of Us podepsalo 2332 zaměstnanců Naughty Dog a 14 dalších studií, z čehož 2169 bylo vývojářů a 163 lidí obdrželo v závěrečných titulcích jen poděkování. Překvapení byste ale být určitě neměli, protože jak dokazují další podobná čísla a hlavně navazující vyjádření několika vývojářů, na hrách od Ubisoftu, Guerrilla Games nebo Electronic Arts pracují obdobné počty lidí a v některých případech je jich ještě mnohem víc.

Jak poukazuje Gamespot, na včerejší článek VG247 reagoval například výkonný producent Electronic Arts Sam Sharma, který dříve pracoval v Guerilla Games na Horizon Zero Dawn, ale také v Ubisoftu na očekávaném Far Cry 6. „Pokud vám tohle přijde překvapivé, pak bych pro vás měl spoustu příběhů o vývoji AAA her. Vydat tyhle blockbustery vyžaduje monumentální úsilí a obrovské rozpočty,“ říká Sharma. Damion Schubert, který se podílel na Star Wars The Old Republic, než odešel do studia Bossfight, označil zprávu VG247 za „roztomilou“ a pozdravil jménem celého SWOTR týmu, který podle Moby Games tvořilo přes 2500 lidí. Situaci komentovala také streamerka elliejoypanic, která v odpovědi na Sharmův komentář dodala, že také hry od Ubisoftu zaměstnávají obvykle 10-15 studií a tisíce lidí, kteří společným úsilím vyvíjí další díly Assassin’s Creed nebo Far Cry.

Například na God of War z roku 2018 pracovalo 1759 lidí a Spider-Man od Insomniac Games má v titulcích vyjmenováno 2002 vývojářů.

Pokud byste snad hledali další perspektivu, můžete se zanořit do statistik Moby Games sami. Jen pro zajímavost tu ale pro vás máme několik příkladů, které si s The Last of Us Part II nezadají a před některými musí i počin studia Naughty Dog blednout. Tedy za předpokladu, že byste rekordní počty lidí pracujících na jedné hře viděli jako veličinou hodnou k pokoření. Tak například na God of War z roku 2018 pracovalo 1759 lidí. Spider-Man od Insomniac Games má v titulcích vyjmenováno 2002 vývojářů. Ghost of Tsushima o 500 méně. A Horizon Zero Dawn, coby nová značka, zaměstnala 2141 lidí. Když bychom opustili vody exkluzivních titulů pro PlayStation 4, můžeme mluvit například o 1531 vývojářích Star Wars Jedi Fallen Order, ale také bezmála 5000 lidech, kteří se podepsali pod Far Cry 5 nebo více než 7321 statečných, jež přivedli na svět Red Dead Redemption II.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru