Může mít Game Pass už 30 milionů uživatelů?

Může mít Game Pass už 30 milionů uživatelů?

Během rozhovoru to naznačil prezident Take-Two. Phil Spencer to nevyvrátil, ani nepotvrdil

Zdroj: Microsoft
1. 10. 2021

Nikdo už zřejmě nemůže pochybovat, že Microsoft trefil s Game Passem pomyslný jackpot. Ačkoliv stále můžeme mluvit s jistými obavami o finanční návratnosti této služby, z pohledu hráčů se jedná o ideální řešení, jak si za velmi nízkou měsíční investici zahrát myriádu nových i starších titulů a řadu z nich dokonce i prostřednictvím xCloudu. Kladné přijetí služby, které rezonuje v diskuzích mezi hráči, podtrhují také oficiálně zveřejňovaná čísla počtu předplatitelů, jichž bylo podle poslední oficiální zprávy z ledna letošního roku přes 18 milionů. Aktuální čísla budou pochopitelně vyšší, otázkou ale zůstává, jak strmý nárůst Game Pass zaznamenal a zda přibývání předplatitelů zrychluje. Microsoft žádnou aktualizaci nepřinesl už dlouhých osm měsíců, čas od času se ale objevují více, či méně věrohodné spekulace a další z nich rozdmýchal CEO společnosti Take-Two Strauss Zelnick, paradoxně na základě svého vystoupení v debatě s Philem Spencerem v rámci online konference The Grill, kterou pořádalo Yahoo.

Oba zmínění manažeři odpovídali na převážně obecné dotazy redaktorky magazínu TheWrap Sharon Waxman. Týkaly se například stavu herního odvětví, změn, které vyvolala pandemie koronaviru, nedostatku čipů nebo nových obchodních modelů pro videohry. A právě na tomto místě logicky padla zmínka také o Game Passu, kterou Phil Spencer – jako už poněkolikáté – představil jako ústřední službu, spojující fanoušky napříč herním ekosystémem Microsoftu. Ve velmi uvolněném až žoviálním duchu proto pokračoval i Zelnick, který je znám svým veskrze odmítavým přístupem k tomuto modelu, byť uznává, že služba funguje díky vysoké hodnotě, přesnému zacílení a splnění toho, co současní i potenciální zákazníci chtějí. Zelnick dále potvrdil, že se se Spencerem často o Game Passu baví a mimoděk pak zřejmě vypustil informaci, která ještě nebyla určená veřejnosti. „Máte kolem 30 milionů předplatitelů, Phile, že ano? Něco takového,“ zeptal se Zelnick svého kolegy. A Spencer s mírným úsměvem, ovšem bez toho, aniž by ho dotaz zaskočil, pouze zopakoval poslední oficiálně komunikované číslo – 18 milionů. V uvolněném duchu se pak na Zelnickem zmiňovaný počet zeptala i moderátorka debaty a CEO Take-Two to přesel konstatováním, že to tedy bude určitě víc než 18 milionů.

Zelnick potvrdil, že se se Spencerem často o Game Passu baví a mimoděk pak zřejmě vypustil informaci, která ještě nebyla určená veřejnosti.

Pokud se ptáte, zda je možné, že Game Pass získával od ledna 1,5 milionů uživatelů měsíčně, aby bylo možné dosáhnout na zmiňované číslo 30 milionů uživatelů, pak pro vás máme kontext, který toto tempo potvrzuje. V září 2020 totiž Microsoft oficiálně oznámil, že se služba vyšplhala na počet 15 milionů uživatelů, a to od dubna téhož roku a z počtu 10 milionů předplatitelů. Tempo tohoto přírůstku činilo 1 milion nových uživatelů měsíčně, zatímco od září 2020 do ledna 2021 to už bylo 1,3 milionů. Zrychlení na uvedených 1,5 milionů nových předplatitelů měsíčně se proto zdá být realistické, a pokud by se Microsoftu obdobně dařilo ještě následujících 6-10 měsíců, může Game Pass v počtu předplatitelů dohnat například i množství lidí, kteří si předplácí PlayStation Plus. V tomto případě ale jde jen o hezkou statistiku, vzhledem k tomu, že každá ze služeb nabízí něco jiného a ekvivalentem pro PS Plus je samozřejmě Xbox Live Gold. V posledních několika měsících se ale začíná zdát, že Microsoft chce lákavými tituly za předplatné naplňovat spíše knihovnu Game Passu a naproti tomu se Sony zase snaží přicházet s úplně novými tituly pro PlayStation Plus, jako byly v letošním roce Destruction AllStars, Oddworld: Soulstorm nebo v tomto měsíci konzolová verze Hell Let Loose.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru