MS: Ze začátku exkluzivity pro nový Xbox nechystáme

Šéf studií Matt Booty nechce odstřihnout majitele Xboxu One, razí jinou strategii

12. 1. 2020

Je cosi legračního na tom, podívat se v čase zpět na články o PlayStationu 4 a Xboxu One z doby, kdy se o nich spekulovalo podobně jako dnes o PlayStationu 5 a Xboxu Series X. I tehdy se řešil vzhled, cena, podoba gamepadů, výkon a debata se logicky stáčela i k možnostem zpětné kompatibility, která se však ze začátku nezdála být pro Sony ani Microsoft příliš důležitá. Ostatně, Microsoft ji pro první várku 104 titulů spustil až na konci roku 2015 a Sony sice nabízí možnost hraní starších titulů prostřednictvím služby PlayStation Now, ale služba je nativně podporována jen v hrstce regionů. Přesto se právě u Microsoftu projevil tento program jako klíčový v boji o plusové body, díky kterým alespoň částečně doháněl Xbox One ztrátu na svého konkurenta a transformace v Game Pass, potažmo spojení s xCloudem, se zdá jako obrovská výhoda do budoucna.

A i když nepochybujeme o tom, že obě společnosti nebudou chtít o letošních Vánocích zaváhat v tomto ohledu ani o vteřinku, pořád ještě zbývá vyřešit, jak to bude s hrami v nepříjemném překlenovacím období, kdy se hráčům ještě nebude chtít přecházet ze stávajících zařízení na nové. O problematickém vydávání her napříč generacemi proto promluvil šéf Xbox Game Studios Matt Booty a přišel s informací, která hráče pravděpodobně lehce zaskočí: „Veškerý obsah, který bude vycházet v příštím roce dvou, všechny naše hry, budou hratelné napříč rodinou našich zařízení, podobně jako tomu je s hrami na PC.“

Odvážná situace, do které se Microsoft dobrovolně staví, by přitom mohla být opět rozhodující v konkurenčním boji a je v tuto chvíli velmi složité odhadnout, zda se projeví pozitivně, či negativně.

Výrok pronesl Booty v rozhovoru pro magazín MCV a jinými slovy tím naznačil, že všechny tituly od vývojářů, spadajících pod hlavičku Xbox Game Studios, bude možné hrát v příštích dvou letech také na starším Xboxu One a chybět nebude ani obvyklá možnost pustit se do hraní na PC. „Chceme zajistit, že každý, kdo investuje do Xboxu v čase do vydání Series X, nebude na ničem tratit; jsme mu zavázání obsahem,“ vysvětlil Booty dál. Odvážná situace, do které se Microsoft dobrovolně staví, by přitom mohla být opět rozhodující v konkurenčním boji a je v tuto chvíli velmi složité odhadnout, zda se projeví pozitivně, či negativně. Faktorů, ovlivňujících jednu, či druhou eventualitu, je totiž mnoho a jen jejich vhodné promíchání s dalšími vlastnostmi rozhodne o bezprostřední budoucnosti. Bavit se totiž můžeme například o ztrátě jistého pocitu výjimečnosti, který se dostavuje s možností hrát něco, co jinde spustit nelze, případně o absenci nutkavého pocitu vůbec novou konzoli koupit. Na druhé straně ale může přijít jisté uklidnění, že není kam spěchat a pozvolnější přechod na novou generaci – tedy i ve smyslu jejího vytěžení po stránce výkonu – se může pozitivně projevit v tom, že nejnovější hry nebudou jen jakýmsi nedotaženým grafickým benchmarkem toho, co se za pár let stane v prostoru her pro jednu, či druhou konzoli běžné.

Booty nicméně dodává, že jim tento přístup nezabraňuje v tom, aby si nevybrali některé značky a připravili jim na Series X nadstandardní péči, takovými tituly pak zřejmě bude nedávno odhalené pokračování Hellblade a samozřejmě i Halo Infinite. „Je to poprvé v patnáctileté historii série Halo, kdy se některý díl stává launchovým titulem nové konzole, proto její výkon budou chtít vývojáři naplno využít,“ říká Booty. Vkrádá se nicméně otázka, jestli je to právě Halo, které bude schopné čelit tradičně silnému line-upu her pro PlayStation a jestli se nákupy mnoha studií Microsoftu vrátí ve zvýšeném zájmu a prodejích.

Šéf Xbox Game Studios posléze přiznal, že namísto hašteření a souboje se Sony se však musí soustředit na sebe a odstranit tři problémy, se kterými se v uplynulých letech potýkali.

Booty si však podle rozhovoru uvědomuje, kdo proti nim stojí a neváhal konkurenci za jejich aktivitu pochválit: „V Sony odvedli vynikající práci, ať už je řeč o budování komunity, prodeji konzolí i skvělých hrách od jejich first party týmů.“ Šéf Xbox Game Studios posléze přiznal, že namísto hašteření a souboje se Sony se však musí soustředit na sebe a odstranit tři problémy, se kterými se v uplynulých letech potýkali. Zmiňuje nejprve nutnost dostát závazkům stran již nastaveným datům vydání. Dále mluví o kvalitě vydávaných her, aby byli fanoušci hrdí, že je mohou hrát právě na Xboxu. A v neposlední řadě přislíbil, že Microsoft bude postupně budovat jednotlivé značky, včetně jejich světů a hrdinů, aby mohly promlouvat i do dalších generací, čímž zřejmě nepřímo zmiňuje podobný úspěch Sony s hrami jako God of War, nebo Uncharted, které už od PS3 formují nabídku PlayStationu.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru