Modifikace Ray of Hope dělá ze S.T.A.L.K.E.R.a velké MMO

Modifikace Ray of Hope dělá ze S.T.A.L.K.E.R.a velké MMO

Skupina nadšených autorů chce hru změnit k nepoznání. Chystají se bitvy i nové mise

30. 7. 2019

Bez ohledu na to, že hry ze série S.T.A.L.K.E.R. obsahovaly kompetitivní multiplayer s několika základními módy a nabídly tak vyžití nad rámec příběhu, komunita hráčů sní po něčem trochu větším. Tvrdí to tvůrci modifikací ze skupiny Infinite Art, kteří už několik let pracují na kompletní předělávce S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat do podoby online hry. Na první pohled se plán na vytvoření modifikace Ray of Hope může zdát až přespříliš ambiciózní, podobně jako třeba v případě projektu RAW od německých vývojářů z Killerwhale, nutno ale dodat, že Infinite Art jsou o poznání dál a v novém videu demonstrují, že by to všechno mohlo vyjít.

„Ray of Hope je snem většiny lidí, kteří tvoří komunitu kolem her ze série S.T.A.L.K.E.R. Tento mod nabízí spoustu možností, včetně nutnosti přežít v Zóně s ostatními živými hráči. Nyní si můžete užít hru úplně novým způsobem a zjistit, jaké to je, stát se skutečným stalkerem,“ lákají členové skupiny Infinite Art v popisku Ray of Hope na ModDB. Vysvětlují také, že nepřistoupili k vývoji modifikace s vidinou, nahnat hráče do jednoho prostoru a nechat je mezi sebou pobít. Naopak se snaží, vytvořit z Call of Pripyat skutečné MMO a slibují příběh, s ním spojené mise, živoucí kempy s řadou zajímavých NPC, se kterými navíc bude možné konverzovat a spoustu dalších činností nad rámec klasického PvP souboje.

V záběrech je rovněž vidět správa inventáře, která se v mnohém podobá například Escape from Tarkov a nechybí ani hromadný souboj několika hráčů proti sobě.

Podobně jako v případě komerčních MMORPG by také v Ray of Hope měl ke slovu přijít systém reputace, ovlivňující váš život virtuálního stalkera, a logicky také možnost připojit se do některé z nabízených frakcí. Potýkat se budete muset také se systémem únavy a celkového zdraví, který bude počítat nejen s dopady všudypřítomného souboje, ale právě i s ekonomikou světa, když vám ostatní NPC nebudou chtít ochotně prodat pod cenou veškerý svůj materiál, včetně jídla či lékáren. Meze se ovšem nekladou spojování do skupin a pomoci obecně, která bude pro změnu přímo vycházet z míry vaší vlastní důvěry, zkombinované s neutěšenou atmosférou hry, na které nechtějí autoři Ray of Hope nic měnit.

Po technické stránce se snaží zajistit, aby všechno bez problémů běželo na poslední verzi enginu X-RAY, který použili původní autoři S.T.A.L.K.E.R.a, a aby Infinite Art nezůstali jen u slibů, po dvou letech konečně zveřejnili nové video. Na rozdíl od předchozího deníčku se jedná o nekomentovaných 10 minut in-game záběrů z betaverze, které podtrhují zejména slova o atmosféře a vysoké obtížnosti. V záběrech je rovněž vidět správa inventáře, která se v mnohém podobá například Escape from Tarkov a nechybí ani hromadný souboj několika hráčů proti sobě. Je, pravda, trochu krkolomný a ne všechny animace působí začištěně, jistá naděje tu ale stále zůstává. Jediné, co v tuto chvíli nelze kvalifikovaně odhadnout, je doba, která zbývá do vydání, zvlášť, když Infinite Art stále shání kohokoliv, kdo by jim mohl s vývoje pomoct. Přesto držíme palce a těšíme se!

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru