Modder rozběhl Bloodborne v 60 fps na základní edici PS4

Hráč známý dolováním vystřiženého obsahu z P.T. posunul hranice hardwaru i samotné hry

Zdroj: Sony Computer Entertainment
29. 4. 2020
Název hry: Bloodborne Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 24. 3. 2015 Platformy: Žánr:

Jméno moddera Lance McDonalda by našim čtenářům určitě nemuselo být příliš neznámé. Tento šikovný fanoušek se zaměřuje na tituly pro PlayStation 4 a baví se tím, že jím vybrané hry upravuje a doluje z nich takříkajíc maximum. Jeho specialitou byl v poslední době především hratelný teaser hororového Silent Hills jménem P.T. Jeho předchozí práci si můžete připomenout v boxu na konci článku, nicméně teď se tento modder zaměřil na hardcore RPG Bloodborne. U toho si fanoušci už od vydání stěžovali například na to, že hra nejede v 60 snímcích za vteřinu (komentáře lze nalézt například na fórech Reddit), což se McDonaldovi nezdálo a jal se do běhu hry zasáhnout.

Podařilo se mu to, nicméně úplně jednoduché to nebylo a překročit bylo zapotřebí hned několik překážek. Tou patrně nejzajímavější bylo, že prvotní rozchození hry v 60fps automaticky přineslo také nadopování hry steroidy a ta následně běžela doslova ve zrychleném režimu. To si můžete prohlédnout v níže přiloženém tweetu:

Pozoruhodné je, že oněch 60 snímků za vteřinu se mu podařilo získat i na základní verzi PlayStationu 4. Nicméně ono zrychlení je údajně způsobené špatným časováním snímků a mohlo být teoreticky i důvodem toho, proč FromSoftware nikdy snímkovací frekvenci neurychlili na silnějším PlayStationu 4 Pro. Znamenalo by to zkrátka více práce navíc a spolu s tím i nutnost detailního testování. Ovšem Lance McDonald se toho nezalekl a své experimenty rozvíjel i nadále. S nastavením limitu snímků a s na pozadí upraveným časováním snímků i herní logiky se mu podařilo získat mnohem lepší výsledek. Ten opět sdílel na Twitteru. Jenže to stále ještě nebylo ono a obraz byl z důvodu absence vertikální synchronizace viditelně trhaný, nicméně nakonec se mu přeci jen podařilo dosáhnout o poznání lepšího výsledku.

Ten spočívá v tom, že hru po svých úpravách pouští na PlayStationu 4 Pro v takzvaném Boost režimu konzole. Ten využívá vyššího výkonu a celkového potenciálu konzole pro zrychlení i starších her vyvíjených ještě v době existence pouze základního modelu konzole. Prozatím finální výsledek můžete vidět níže a jak je vidět, McDonald je v tomto případě nadšený.

Lance McDonald tak opět jednou dokázal, že dnes už i pět let starý titul má stále ještě co nabídnout nejen po stránce obsahu, ale dokonce i z hlediska technické stránky věci. McDonald zároveň svojí snahou poukázal na to, že s trochou vůle mají i roky staré tituly potenciál na silnější konzoli překvapit. Jakákoli oficiální snaha ale stojí peníze, takže mnohdy nezbyde než se pokochat podobnými výsledky motivovaných fanoušků.

Odhalená tajemství Silent Hillu

Lance McDonald je v komunitě modderů na PlayStation 4 notoricky známé jméno, v minulosti se zasadil například o objevení skrytého či prvoplánově vystřiženého obsahu z Dark Souls 3 i z dnes probíraného Bloodborne, nicméně nejznámější je pravděpodobně díky své práci na P.T. V tomto velmi krátkém titulu dokázal nalézt opravdu velké množství překvapení, z nichž jsme psali například o tom, co duch mrtvé ženy dělal, když se hráči zrovna nedívali, i to, že tato tajemná postava hráče stále pronásledovala. Nadále nalezl vystřižený obsah a dokonce se dostal i do ulic samotného města Silent Hill.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru