branding
Bloodborne, Sony Interactive Entertainment, Mijazaki: Když řeknu, že chci Bloodborne na PC, mám problém

Mijazaki: Říct, že chci Bloodborne na PC, mám problém

Prezident FromSoftware znovu otevřel bolestné téma. Portu se nebrání, chtějí ho i další

Zdroj: Sony
14. 6. 2024
Název: Bloodborne Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 24. 3. 2015

V roce 2015 vyšel Bloodborne. Další hra od vývojářů ze studia FromSoftware, která navázala na tehdejší odkaz her jako Demon’s Souls nebo Dark Souls a připravila pro hráče další nezapomenutelné dobrodružství. Bohužel pro fanoušky žánru soulslike her, Bloodborne vyšel pouze na PlayStationu 4 a za dlouhých devět let se na tom nic nezměnilo. Bez ohledu na četné žádosti hráčů, kteří by byli spokojení už jen s patchem, přidávajícím možnost spustit hru třeba na PS5 v režimu 60 fps. Být vývojářů z FromSoftware, na patch a možná i port by už došlo, jenže značku vlastní Sony, která hru rovněž vydávala, a jen vedení této společnosti může rozhodnout o tom, zda se situace do budoucna změní, nebo Bloodborne zůstane uzamknutý na PS4. Přestává být vlastně pochopitelné, čemu se Sony brání, zvlášť když úspěšně rozběhnula iniciativu v podobě vydávání portů svých her na PC, ale problém skutečně bude na její straně, jak opět naznačuje prezident FromSoftware Hidetaka Mijazaki.

Ačkoliv na podobné dotazy v minulosti odpovídal v tom duchu, že on sám nebo FromSoftware o stavu kolem Bloodborne nerozhoduje, redaktor PC Gameru Wes Fenlon to při nedávné příležitosti zkusil trochu jinak. Zeptal se Mijazakiho, zda by si sám osobně přál, aby port vzniknul, a dočkal se konečně trochu jiné odpovědi, než jeho kolegové z jiných magazínů v minulosti. „Jsem si jistý, že tihle lidé by port Bloodborne na PC chtěli,“ ukázal na producenta Jasuhira Kitaa a tlumočníka Bobbyho Simpsona, kteří byli účastni rozhovoru. Pak ale nastínil svůj postoj, ačkoliv současně naznačil, že by o něm neměl veřejně mluvit: „Pokud bych řekl, že si to přeju také, měl bych problémy. Ale není to něco, proti čemu bych stál,“ uvedl Mijazaki. S přihlédnutím ke strohým vyjádřením na toto téma v minulosti se pak mohlo zdát, že designér u této odpovědi skončí, i k překvapení redaktora PC Gameru ale pokračoval.

„Coby jeden z autorů Bloodborne si osobně přeji, aby si hru mohlo zahrát více hráčů. Zvlášť, když jde o hru, která začíná stárnout a může se z ní stát ztracená hra ze staré konzole,“ uvedl Hidetaka Mijazaki. Obecně pak potvrdil, že by se to z jeho pohledu týkalo všech podobných her, u nichž by si bylo možné formou portu či vylepšené verze připomenout minulost a znovu ji prožít, takže by přirozeně nikdy nebyl proti. Stále tu však hráči naráží na neochotu Sony, vyslyšet tak hlasité volání hráčů a bude to muset být jen a pouze vedení této společnosti, které o osudu rozhodne. Tedy, pokud se tak už nestalo a téma Bloodborne už je interně zakonzervované. Byla by to každopádně velká škoda…

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru