Microsoft začlení ZeniMax pod novou společnost Vault

Microsoft začlení ZeniMax pod novou společnost Vault

O žádné přejmenování slavného vydavatele se nejedná. Hry by to nijak ovlivnit nemělo

Zdroj: Bethesda
10. 2. 2021

Ačkoliv Microsoft oznámil nákup ZeniMaxu spolu se všemi přidruženými vývojářskými studii už loni v září, akvizice ještě není zcela dokončena. Momentálně se obchodem za 7,5 miliardy dolarů zabývá Evropská unie, která zkoumá, zda je vše v souladu s nařízeními a pravidly o spojování podniků, k čemuž se v nejbližších dnech bude vyjadřovat Evropská komise. Nový dokument nicméně odhaluje, že ZeniMax bude začleněn pod nově vzniklou dceřinou společnost Vault, což v řadách hráčů i herních médií obratem rozdmýchalo debatu. Bohužel ale dochází k řadě nepřesným intepretacím a nepravdivým tvrzením, že se ZeniMax přejmenovává. Nikoliv, se jménem slavného vydavatele a názvy studií se budete setkávat i nadále a postup Microsoftu je zcela standardní.

Jak vysvětlují například diskutující na portále Resetera, založení nové dceřiné společnosti při akvizici většího subjektu je běžnou praxí, která chrání nakupujícího od případných závazků získané společnosti. Tento krok je také důležitý pro zjednodušení celé transakce, která nemusí být navazována na mnoho volných konců mateřské společnosti, když se za ní s akvizicí vypořádává jen jednotlivá firemní entita. Může jít například o nejrůznější licence či vydavatelská práva, která se řeší pouze jednou a nikoliv jednotlivě za dílčí části kupované společnosti. Jejím pohledem je pak zařazení do nově vzniklé dceřinky, jejíž stoprocentním vlastníkem je Microsoft, zárukou nakládání jako s pobočkou, nikoliv přímou součástí mateřské společnosti, což je i důležitý faktor ovlivňující veřejné postavení. Ne nadarmo se během jakéhokoliv většího obchodu neustále zdůrazňuje, že kupovaná entita bude nadále operovat samostatně a nezávisle, což ve výsledku nemusí být pravda, bavíme-li se o náplni práce, ale tímto způsobem je značné samostatnosti dosaženo alespoň v rámci fungování společnosti jako takové.

Výsledkem nicméně bude jednotné portfolio her, o které se v souhrnu bude starat jedno marketingové oddělení, případně další části Microsoftu nakládající například s Game Passem, xCloudem či obecným vývojem značky Xbox.

Důležité je také vymezit, že ZeniMax není přímo začleněn do rodiny Xbox Game Studios, takže vydavatelská větev Bethesda bude fungovat samostatně. Samozřejmě může dojít ke sdílení zdrojů a know-how s ostatními studii, ve smlouvách ale půjde o dva celky operující nezávisle. Výsledkem nicméně bude jednotné portfolio her, o které se v souhrnu bude starat jedno marketingové oddělení, případně další části Microsoftu nakládající například s Game Passem, xCloudem či obecným vývojem značky Xbox. Zajímavé také je, že přenesením ZeniMaxu pod Vault přichází jistá záruka v podobě imunity vůči plošným restrukturalizacím, potažmo rozvazováním pracovních poměrů a i aktuálních 2300 zaměstnanců tak bude mít pod svou přímou správou původní společnost.

Důkazem, že nejde o nic neobvyklého, je například i fungování Embracer Group a jeho vydavatelských částí jako je THQ Nordic, Saber Interactive či Koch Media s labelem Deep Silver. Ještě blíže pak má k výše uvedené situaci dění kolem Codemasters, které společnost Electronic Arts shodně řadí pod novou dceřinou společnost – Codex Games. I ta byla založena za účelem usnadnění celé transakce a stejně jako vlastní působení Vaultu nebude mít žádný dopad na podobu či dostupnost her. A když je řeč o ní – Microsoft stále zachovává stanovisko z loňského roku a nikde oficiálně nekomentuje, do jaké míry bude portfolio nových her ZeniMaxu exkluzivní pro Xbox.

Zdroj: Klobrille

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru