Microsoft představil dashboard Xboxu Series X

Design je povědomý, ale lépe strukturovaný. Chystá se také nová mobilní aplikace

Zdroj: Microsoft
19. 8. 2020

Microsoft v uplynulých týdnech a měsících postupně upravoval vzhled rozhraní Xboxu One, což automaticky vedlo k úvahám, že se před námi rodí verze, prostřednictvím které budeme komunikovat od listopadu s novým Xboxem Series X. Ve skutečnosti ale designéři konzole připravovali v tichosti úplně novou verzi, kterou v průběhu dnešního dne představili. K dispozici je popis na webu Xbox Wire, obrázky a pochopitelně i video, v němž autoři dashboardu vypichují stěžejní prvky.

„Kritickým bodem při budování nového ekosystému je nutnost zajistit, že v každé situaci funguje tak, jak hráč předpokládá,“ říká Microsoft na úvod dnešního článku. Nepřímo tím možná reaguje na skutečnost, že menu Xboxu One zrovna není reklamou na rychlost, potažmo přehlednost, což korunuje nejasné chování doprovodné desktopové aplikace při komunikaci s obchodem, přihlášeným na jiný účet. Je nicméně povzbuzující, že se Microsoft ke změně rozhodl a podle prvních obrázků se zdá, že došlo na příjemné vybalancování estetické i funkční části. „Text je čitelnější, prvkům na obrazovce porozumíte už při letmém pohledu a všechno potřebné uděláte rychleji než kdykoliv předtím,“ vyjmenovává Microsoft konkrétně. Smyslem při navrhování tedy byla snaha o zachování známých prvků, ovšem s jejich lepším rozvržením a zrychlením všech úkonů.

Odrazit by se to přitom mělo i ve zpracování mobilních aplikací, které postupně vznikají pro iOS i Android.

V tomto bodě Microsoft pochopitelně zmiňuje zahrnutí SSD, architektury Velocity a funkce Quick Resume, která umožní rychlé přepínání mezi běžícími hrami. V porovnání s Xboxem One by nicméně mělo být svižnější už samotné spuštění konzole a načtení domácí obrazovky, konkrétně o polovinu, zapínáte-li Xbox a o třetinu, vracíte-li se do hlavní obrazovky ze hry. Designéři mluví o tom, že jsou sami vášnivými hráči, a proto postupovali tak, aby byl celý zážitek co nejpříjemnější. Odrazit by se to přitom mělo i ve zpracování mobilních aplikací, které postupně vznikají pro iOS i Android a jejich součástí bude nástroj pro pohodlné sdílení nahraných videí a vytvořených screenshotů. „Když něco natočíte na konzoli, automaticky se vám klip odešle do telefonu, odkud je ho snazší sdílet s přáteli. Určitě po vás nechceme, abyste se museli potýkat s nějakou virtuální klávesnicí [na Xboxu] a psát zprávu [k videu] na ní,“ slibuje Microsoft

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru