Age of Empires IV, Xbox Game Studios, Microsoft po roce připomíná Age of Empires IV

Microsoft po roce připomíná Age of Empires IV

Hra je v hratelném stavu a lidé z Relicu odstraňují chyby. Datum vydání stále neznáme

Zdroj: Microsoft
30. 12. 2020
Název: Age of Empires IV Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 28. 10. 2021

Čtvrtý díl legendární strategie Age of Empires byl oznámen už před více než třemi lety na Gamescomu, přičemž první plnohodnotná ukázka dorazila až loni v listopadu. Vývojáři z Relic Entertainment tehdy vysvětlili, že čtvrtý díl bude restartem celé série a že mají hráči očekávat řadu změn, nicméně vystoupení šéfa vývoje Adama Isgreena během prezentace XO19 bylo znovu na dlouhou dobu tím posledním, co jsme o Age of Empires IV slyšeli. Až včera se konečně vývojáři ozvali prostřednictvím blogového příspěvku na oficiálních stránkách série, ve kterém shrnovali vše podstatné, čeho v průběhu roku 2020 dosáhli a vedle updatů pro definitivní edici druhého dílu a vydání třetího zmínili i očekávané pokračování. Mnoho radosti v řadách natěšených fanoušků ale nevyvolali, protože krátký update přináší jen zběžné zhodnocení aktuálního stavu, které neprovází ani nové obrázky, natož náznak data vydání.

„S Age of Empires IV utěšeně postupujeme. Nechci, abyste nám záviděli, ale hrajeme tuhle hru v podstatě každý den – ať už ve Washingtonu, nebo ve Vancouveru,“ říká na úvod vzkazu Shannon Loftis, ředitelka studia World’s Edge. Jeho založení bylo oznámeno na loňském veletrhu E3, a ačkoliv samo vývoj žádného titulu nevede, funguje jako spojka mezi týmy, které se starají o sérii Age of Empires. Odtud tedy poznámka, že Age of Empires IV se hraje v kancelářích ve Washingtonu, kde sídlí World’s Edge, i ve Vancouveru, kde má svoji základnu Relic.

„Vývoj real-time strategií je legrační – nějakou dobu trvá, než vytvoříte jednotlivé systémy (umělou inteligenci, ekonomiku, simulaci, renderování atd.), a pak zase trvá, než je všechny spojíte dohromady,“ vysvětluje Loftis a nepřímo tak zřejmě odpovídá na nevyřčenou otázku, proč vývoj trvá tolik let. Ředitelka World’s Edge ale současně naznačuje, že tenhle proces už mají vývojáři za sebou a mohou tak testovat produkt, který je nutné zbavit všech chyb, postarat se o jeho vybalancování ve smyslu zastoupených mechanismů a vše náležitě vyšperkovat před tím, než bude moci Age of Empires IV vyjít. „Naši partneři z Relicu nám výrazně pomohli v době, kdy jsme přesouvali vývoj z kanceláří do domácích podmínek a modifikovali naše vlastní procesy vstříc co nejvyšší produktivitě a dodržení časových plánů,“ naráží pak Loftis na další problém, před kterým autoři nového Age of Empires stáli.

Dosud poslední díl série vyšel v roce 2005, je ale férové dodat, že kolem značky je stále živo nejen díky datadiskům pro jednotlivé díly, ale také díky jejich definitivním edicím.

I tyto překážky se ale zjevně podařilo překonat a vývojáři doufají v zářnou budoucnost i spoustu všeobecného nadšení, až budou moci konkrétně mluvit o všem, na čem (nejen) v souvislosti s Age of Empires IV pracují. Ta doba ale ještě nepřišla, a jak je už zmíněno v úvodu, na datum vydání stále čekáme. Jen pro kontext připomínáme, že dosud poslední díl série vyšel v roce 2005, je ale férové dodat, že kolem značky je stále živo nejen díky datadiskům pro jednotlivé díly, ale také díky zmiňovaným definitivním edicím, které ke hře pravidelně vrací veterány a k vyzkoušení zvou i ty, kdo třeba ještě před patnácti lety nebyli naživu. Nemáme proto sebemenší obavy o zájem, který Age of Empires IV vyvolá a věříme, že i avizované změny budou natolik citlivé, aby si tahle nezapomenutelná záležitost zachovala své kouzlo.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru