Microsoft plánuje herní obchod pro mobily

Microsoft plánuje herní obchod pro mobily

Xbox Store by se mohl rozšířit i na mobilní zařízení a měl by konkurovat Googlu a Applu

Zdroj: koláž/Vortex
20. 10. 2022

V souvislosti s akvizicí Activision Blizzard se od začátku nejčastěji probírají hry určené pro PC a konzole Xbox, dále pak samozřejmě i předplatné Game Pass. Z toho důvodu mohli někteří snadno zapomenout, že ona velká akvizice, kterou Microsoft zahájil v lednu letošního roku, vedle společnosti Activision Blizzard a samozřejmě jednotlivých dílčích studií Activisionu zahrnovala i společnost King, jež stojí za nesmírně populární sérií Candy Crush Saga, která už před deseti lety ovládla Facebook a rovněž mobilní zařízení. Právě o mobilních hrách se příliš nemluvilo, nicméně i v této sféře má Microsoft plány a nutno podotknout, že už dříve Phil Spencer zmiňoval svůj záměr o rozšíření i na mobilní platformu. Stejně jako řada předchozích zjištění vyplývají z dokumentů podaných britskému Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) nové poznatky.

Na základě stávajících komunit hráčů společnosti Activision Blizzard bude Xbox usilovat o rozšíření obchodu Xbox Store na mobilní zařízení a přilákání hráčů na novou mobilní platformu Xbox.

Zatímco mobilní hry stály stranou a nikdo si jich moc nevšímal, Microsoft začal budovat vlastní herní obchod určený pro mobilní zařízení. Má se jednat o obchod „nové generace“ a cílem je konkurovat dalším gigantům, jimiž jsou společnosti Google a Apple se svými obchody Google Play a App Store. Microsoft si je vědom toho, že přesun zákazníků/hráčů z těchto obchodů nebude jen tak, věří ovšem obsahu, který jim může nabídnout. Tím jsou právě i oblíbené mobilní tituly jako Call of Duty: Mobile, Diablo Immortal nebo již zmíněná Candy Crush Saga a další podobné hry od Kingu. „Na základě stávajících komunit hráčů společnosti Activision Blizzard bude Xbox usilovat o rozšíření obchodu Xbox Store na mobilní zařízení a přilákání hráčů na novou mobilní platformu Xbox,“ píše se v dokumentu.

Příjmy z mobilních her od Kingu a titulů jako Call of Duty: Mobile, jakož i vedlejší příjmy, představovaly v první polovině roku 2022 více než polovinu příjmů společnosti Activision Blizzard.

Mobilní hraní generuje obrovské příjmy z nákupů přímo ve hře, což se pravidelně potvrzuje právě u her Activision Blizzard, akvizice by tím pádem učinila z Microsoftu velkého hráče v této oblasti, a to nejen samotnými příjmy, ale i zkušenostmi a specializovanými lidmi. Svou vizi ostatně společnost sama v dokumentech popisuje: „Díky této transakci získá společnost Microsoft významnou pozici v oblasti mobilních her. Příjmy z mobilních her od Kingu a titulů jako Call of Duty: Mobile, jakož i vedlejší příjmy, představovaly v první polovině roku 2022 více než polovinu příjmů společnosti Activision Blizzard.“

Zdroj: Microsoft

Šéf Xboxu Phil Spencer vidí v segmentu mobilní her cíl, kterého by měli s Xboxem dosáhnout. Když byl letos v srpnu v rozhovoru pro Bloomberg dotázán, jak k akvizici a nabízené částce dospěli, správně poznamenal, že jsou mobily ve skutečnosti největší herní platformou vůbec, na které hraje přes jednu a půl miliardy lidí. Proto je jejich cílem se posunout i na tuto platformu. Právě proto je pro Microsoft akvizice Activision Blizzard tak důležitá. Mobilní zařízení by ještě více přispěly ke snahám zpřístupnit hry a hraní komukoli a kdekoli, což kromě Game Passu nyní zajišťují především rozšiřující se možnosti cloudového hraní. Ačkoli má však společnost velké plány i zde, zdá se, že CMA se přece jen rovněž více zajímá o PC a konzole samotné.

 

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru