Redfall, Xbox Game Studios, Microsoft ihned zrušil PS5 verzi Redfallu, říká vývojář

Microsoft ihned zrušil PS5 verzi Redfallu, říká vývojář

Harvey Smith vzpomíná na chvíli, kdy Bethesda měnila majitele. Šlo prý o dobré rozhodnutí

Zdroj: Arkane
24. 3. 2023
Název: Redfall Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Datum vydání: 2. 5. 2023

U příležitosti blížícího se uvedení hry Redfall od studia Arkane uspořádali vývojáři preview event pro vybrané novináře. Informační embargo vypršelo včera odpoledne, a tak se z nejrůznějších míst začaly linout dojmy, v nichž nejedno médium uklidňovalo, že hra má nakonec hodně z Dishonored a je v souladu s předchozí prací studia. Došlo ale také na rozhovory, v mnoha případech s game directorem Harveym Smithem, během kterých zazněla celá řada velmi zajímavých informací. O zájmu Arkane zrušit nutnost trvalého připojení k internetu i v případě, budou-li si chtít hráči zahrát Redfall bez přátel, už jsme vás informovali včera, výstupů se ale objevilo víc, a tak se například dozvídáme o přístupu Microsoftu ke hře po akvizici ZeniMaxu – kam Arkane ještě zpod deštníku Bethesdy spadá – nebo o tom, že Redfall nakonec nepoběží na Unreal Enginu 5.

Začněme tím, co řekl Harvey Smith francouzské redakci IGN. Zaujalo ho totiž, že když se Microsoft v roce 2021 stal majitelem zmíněného ZeniMaxu a převzal správu nad vývojem celého portfolia her, obratem zrušil do té doby připravovanou verzi Redfallu pro PlayStation 5. „Přišli a řekli – žádný PlayStation 5, soustředíme se jen na Xbox, PC a Game Pass,“ uvedl Smith bez obalu. A i když se spekulovalo, že vývoj původně začal s vědomím, že titul nakonec dorazí na všechny vedoucí platformy, poprvé jsme se dočkali oficiálního potvrzení. Na druhou stranu ale o tomto incidentu nemluví Smith ve zlém a dokonce uvádí, že šlo o dobré rozhodnutí. „Pomáhá to podporovat Game Pass a hlavně – mít o jednu platformu méně, znamená mít méně o jednu složitost,“ vysvětluje game director. Důvod, proč Smith vyzdvihuje Game Pass, by pak neměl ležet jen v tom, že drží firemní basu, ale otevřeně mluví o tom, že možnost ihned od dne jedna oslovit desítky milionů hráčů, kteří se mohou ke hře dostat bez přílišné finanční investice, může z Redfall udělat největší hru od Arkane v historii.

V rozhovoru pro magazín WCCFTech se pak rozebíraly i technické aspekty, takže došlo na opakované potvrzení, že hra nevyužije technologie Unreal Engine 5. Ačkoliv se na Redfallu pracovalo dlouho, čas pro převod celého projektu z předchozí verze enginu od Epic Games by byl zřejmě mnohem delší, než se může nepoučeným fanouškům zdát. Harvey Smith proto uvedl, že hra běží na verzi Unreal Engine 4.26, a prý už jen finální upgrade byl časově velmi náročný. Odráží se v tom pravděpodobně i potvrzení, že ray tracing nebude dostupný hned s vydáním hry na začátku května a nějakou dobu potrvá, než bude do hry implementován. Vývojáři nicméně potvrdili, že na patřičně vybavených počítačích bude hra podporovat technologii DLSS 3.0, což začíná být pro mnoho hráčů rozhodující faktor celkového výkonu hry. Dojmy, které sepsali redaktoři WCCFTech ovšem zmiňují, že preview build, který si mohli vyzkoušet, nebyl zrovna dobře optimalizovaný a je otázkou, zda se máme začít o plynulost hry bát, nebo zda vývojáři pracují na vylepšení, které by se postaralo o ničím nerušený chod.

V preview ale zaznělo i mnoho informací k samotné hře, jako je výrazný vliv stealthu, možnost nalákat nepřátele na konkrétní místo, procedurální části mapy a souboje, otevřenost herního světa, střídání denního cyklu nebo level cap, nastavený momentálně na úroveň 40. Harvey Smith ale doplnil, že během jednoho průchodu dosáhnete přibližně 12.-15. úrovně, takže určitě nelze odemknout hned všechny schopnosti postavy, kterou si vyberete. Dohrát Redfall by mělo zabrat asi 20 hodin, pokud budete spěchat, a pokud byste náhodou měli málo obsahu, podle Smitha bude Redfall tou nejpodporovanější hrou od Arkane s mnoha chystanými updaty a DLC.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru