Microsoft, Amazon i Google mají zájem o velké herní firmy

Microsoft, Amazon i Google mají zájem o velké herní firmy

S informací přichází novinář Brad Sams. O koupi dalších studií má jednat také EA a Sony

Zdroj: Bloober Team
18. 1. 2021

Novinář a věrohodný insider Brad Sams, který se na portále Thurrott specializuje zejména na zprávy o Microsoftu či Nvidii, probíral na svém soukromém youtubovém kanále stav herního odvětví začátkem roku 2021. Vzhledem k množství informací ze zákulisí jsou jeho úvahy poměrně cenné a vyplývá z nich, že velké technologické společnosti budou chtít i v letošním roce pohlcovat velká videoherní studia. Loňská akvizice ZeniMaxu, pod kterou se podepsal Microsoft, případně nákup Codemasters lidmi z Electronic Arts, má být podle Samse jen předehrou pro další velké obchodní aktivity. Na svědomí je mají mít v dohledné době Microsoft, Google a Amazon, kteří už údajně jednají o třech akvizicích, navazujících na úspěch celého videoherního odvětví v loňském pandemickém roce.

„Dostávám se k mnoha interním informacím o budoucích akvizicích ve videoherním průmyslu. Na pozadí se dává do pohybu mnoho věcí,“ říká Sams ve videu. Přiznává ovšem, že je momentálně spíše nejasné, o jaká studia má výše uvedený trojlístek společností zájem a nepřináší žádné konkrétní náznaky. Můžeme se proto v tuto chvíli pouze dohadovat a zmiňovat studia, která s technologickými giganty úzce spolupracují. Jako taková by se zejména ve spojitosti s Microsoftem jevila studia jako Bloober Team – autoři očekávaného The Medium, Remedy, nebo například Asobo, kteří stojí za fantastickým Flight Simulatorem. Dále spekulovat nicméně nemá s přihlédnutím k mnoha proměnným v tuto chvíli smysl.

Vše nicméně podle Brada Samse vychází z toho, že herní odvětví bylo navzdory koronavirové krizi úspěšné a velké subjekty i jednotliví investoři jej vnímají jako sázku na jistotu.

Další společnosti, které Sams jmenuje jako kandidáty pro budoucí pohlcování herních studií, jsou Electronic Arts a Sony. První zmiňovaná společnost získala Codemasters a svůj potenciál podle Samse nevyčerpala. Druhá je na tom v porovnání s Microsoftem velmi podobně a i na tomto místě by připadala v úvahu některá známá jména. Vše nicméně podle Brada Samse vychází z toho, že herní odvětví bylo navzdory koronavirové krizi úspěšné a velké subjekty i jednotliví investoři jej vnímají jako sázku na jistotu. Dalšími faktory pak mohou být snahy získat pro svůj katalog další zajímavé tituly, což platí nejen pro Microsoft a jeho Game Pass, ale také pro Amazon a chystanou streamovací platformu Luna. I z tohoto pohledu by akvizice výměnou za (časově) exkluzivní tituly dávaly smysl a máme na ně být připravení.

Zapomínat však nesmíme ani na odvětví mobilních her, které sice mají tendenci hráči na tradičních herních platformách podceňovat, ale točí se v něm nesrovnatelně větší objem peněz. Velcí hráči jako Tencent, Zynga, ale i Facebook jsou podle Samse dalšími aspiranty na strategické obchodní kroky, které mají vést ke konsolidaci trhu a velké promíchání karet.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru