Metro Exodus se nového Far Cry ani Crackdownu 3 nebojí

Metro Exodus se nového Far Cry ani Crackdownu 3 nebojí

Deep Silver se coby vydavatel očekávané akce těší na soudný den 15. února

22. 1. 2019

V pátek 15. února se otřese internet. Hráči se totiž dočkají hned trojice velkých titulů, které oficiálně ukončí letargický začátek roku a nasměrují nás k dalšímu roku plnéhé her a pravděpodobně i zajímavých oznámení ohledně hardwaru a konzolí. Třemi mohykány jsou Crackdown 3, Far Cry: New Dawn a Metro Exodus, které ještě doplňuje perfektně vypadající brawler Jump Force, ačkoliv ten nemá ambice, útočit na konzumenty AAA her tradičního střihu. Proto se vraťme k pořádně rozzlobené trojici titulů, o kterých v rozhovoru pro Games Indsutry promlouval šéf managementu ve vydavatelské společnosti Deep Silver Huw Beynon. Nečekaně otevřeně a bez zbytečných vytáček.

Důvodem, proč redaktoři zmiňovaného portálu Beynona oslovili, je samozřejmě Metro Exodus. Deep Silver hru vydává, ovšem nezúčastněným pohledem se může zdát, že se možná až zbytečně riskantně pouští do konfliktu s tituly, které mohou třetí díl série Metro ohrozit. Ne snad proto, že by na sebe upoutaly veškerou pozornost nebo kvůli tomu, že by Metro bylo po dvou úspěšných zářezech nějakým ořezávátkem. Pokud se ale postavíte proti něčemu kalibru Far Cry, musíte si být buďto dostatečně jistí tím, co děláte nebo mít v rukávu hodně silnou kartu. A zdá se, že Deep Silver splňuje obě kritéria.

„Jsme si jistí, že Metro má fanoušky, kteří se na hru těší už dlouho,“ říká Beynon v rozhovoru. Odmítá také další možnosti, jakkoliv s datem vydání hýbat, vzhledem k tomu, že se tak stalo už dvakrát. Druhý posun, který přišel po nutném odkladu, aby mohli vývojáři vše v klidu dokončit, byl navíc posunem směrem kupředu a všechny další úpravy data vydání by už ničemu neprospěly. „Jsme spokojení s tím, jak kvalitní hra je, takže už ji chceme hlavně vydat,“ dodává. A na další otázku, zda konstatování kvality znamená automatické zařazení hry po bok ostatních AAA her, přináší na člověka jeho postavení překvapivě upřímnou odpověď.

„Podobné škatulkování opravdu nemusím. To, co nabízíme, je obsahově bohatá hra se silným příběhem, kterou si dle mého užijí hráči her jako Horizon: Zero Dawn nebo Zaklínač. Jde o dalšího zástupce stále populárnějších dospělých her s vážným příběhovým pozadím. Jasně, mohli byste říct, že Far Cry je naší konkurencí proto, že jde o post-apokalyptickou záležitost, ale to by bylo hodně jednoduché srovnání. Myslím, že lidi jasně pochopí, kdo nabízí bohatý a uvěřitelný svět s příběhem, který má svou hloubku. Čerpáme ze spolupráce se spisovatelem Gluchovským a jeho literárními schopnostmi a stačí se jen trochu lépe podívat a zjistíte, že je naše hra odlišná od čehokoliv, co v dnešní době vychází,“ říká Huw Beynon.

Metro Exodus se nového Far Cry ani Crackdownu 3 nebojí

Arťomova edice

Vývojáři z 4A Games přichystali ve spolupráci s Deep Silver opravdu speciální edici hry. Nese jméno hlavního hrdiny a obsahuje skutečné a fungující Arťomovy hodinky, jeho plynovou masku, ikonický zapalovač z nábojnice nebo mapu cesty vlaku Aurora. Kolekcí vzniklo pouze deset a jedna si nechali sami vývojáři. Devět dalších můžete získat i vy, pokud splníte požadavky vývojářů a budete mít štěstí. Pro zisk druhé krabice se musíte přihlásit ke všem newsletterům, třetí zase získá šťastlivec, který si hru předobjedná v obchodě GAME. Podmínky pro získání dalších kusů najdete na stránkách vývojářů, samostatně je Arťomova edice neprodejná

Nenechává se však úplně unést sebevědomím, které může na někoho působit až příliš nafoukaně, a přiznává, že úspěch hry nezávisí jen na tom, jestli je kvalitní, či nikoliv. Zpětně je nesmírně vděčný za to, že se Metro Exodus stalo ústřední hrou, kterou ukazoval Microsoft na E3 konferenci v roce 2017 a cítí, že právě tam nastal významný zlom. Zatímco první hra měla oproti třetímu dílu nicotný rozpočet a nic velkého se od ni neočekávalo, druhý díl s podtitulem Last Light byl mírným zklamáním. Beynon ale naznačuje, že Last Light přišlo v nevhodnou dobu, tedy po krachu THQ a zadostiučinění přišlo až s kompilací Metro Redux. Beynon tvrdí, ačkoliv své tvrzení nepodkládá žádnými konkrétními čísly, že díky Metro Redux našlo k sérii cestu několik milionů hráčů a označuje kolekci remasterů za extrémně důležitou.

Klíčové ovšem podle Beynona bylo, z úspěchu se nezbláznit, a to ani po situaci, která nastala na zmiňované E3 v roce 2017. Deep Silver se proto rozhodl, že namísto snahy upoutávat stále větší zájem, sundají nohu z plynu. I proto jsme se na konci roku 2017 dočkali pouze traileru na předávání cen The Game Awards, i proto přišla možnost zahrát si hru až loni na Gamescomu. Do předvánoční kampaně se přitom nechtěli pouštět vůbec a pouze čekali na to, až se přelomí nový rok a budou moci využít vyklizených pozic. V uplynulých týdnech jsme se tak dozvěděli o fotomódu, speciální kolekci a zároveň k nám doputovaly ucelenější dojmy z předváděček pro vybrané novináře a influencery.

Myslím, že lidi jasně pochopí, kdo nabízí bohatý a uvěřitelný svět s příběhem, který má svou hloubku.

„Prostě jsme nechtěli vyplácat všechnu munici na souboj s hrami, které si už dneska můžete koupit a hrát, přesto nedokážu vstoupit do myslí hráčů a přinutit je, aby si o naší hře mysleli, že ji musí mít. Jediné, co můžeme dělat, je vytvořit hru, jak nejlépe umíme a udělat všechno pro to, aby se dočkala takové pozornosti, kterou si zaslouží. A i když nemohu být specifický v tom, jaká máme prodejní očekávání, byl bych opravdu velmi překvapen, kdyby se hře nedařilo lépe než předchozím dílům,“ uzavírá Beynon.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru