branding
Metro Awakening, Deep Silver, Metro Awakening přináší nové informace i obrázky

Metro Awakening přináší nové informace i obrázky

VR podpoří imerzi, dynamika boje a stealthu zůstává. Nový hrdina nabídne emotivní příběh

Zdroj: Vertigo Games
11. 7. 2024
Název: Metro Awakening Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 7. 11. 2024

Na konci ledna byla oficiálně představena nová hra ze série Metro, tentokrát ovšem ve VR. To některé fanoušky zklamalo, proto vývojáři z 4A Games přispěchali s ujištěním, že se nejedná o hlavní díl a že Metro 4 nadále vzniká v jejich studiu. Metro Awakening vzniká ve studiu Vertigo Games, jež má na kontě například tituly Arizona Sunshine a After The Fall, a vyjít má ještě letos na PC a PlayStation 5 prostřednictvím PS VR2. Právě na blogu PlayStationu vyšel rozhovor s creative directorem Martinem de Ronde a game directorem Samarem Louwem, kteří o hře prozradili více a přidali pár nových obrázků.

Z oznámení víme, že hlavním hrdinou Metro Awakening je lékař jménem Serdar, jedná se o prequel k první hře Metro 2033 a že se na příběhu podílel sám autor knižní předlohy Dmitrij Gluchovskij. Právě k jeho zapojení se nyní vývojáři vrátili a Martin de Ronde uvedl, že je Gluchovskij překvapil tím, že jim nabídl něco úplně nového a nevycházející přímo z dosavadních her, jelikož přišel s novou postavou s osobním a emotivním příběhem. „Série Metro byla vždy známa pro svůj příběh, který se odlišoval od jiných fps, ale myslím, že tentokrát chtěl Dmitrij skutečně zajistit, aby byly příběh a vývoj postav ještě důležitější,“ poznamenal de Ronde. Nápomocni byli i samotní vývojáři ze 4A Games, kteří pro vývoj Awakening dodali veškerá dostupná aktiva. Něco z toho tak bylo přímo využito, jiná z nich posloužila jako reference. Některé věci a prvky tak budou hráči poznávat, jiné pak zpracovali tak, jak vypadaly v době před příběhem série Metro. Zákoutí světa se navíc hodí prozkoumávat, jelikož jedním z důvodů k němu je shánění munice. Na některých místech navíc může přítomnost munice podnítit hráčovu představivost a nastolit otázku, jak se tam asi ocitla.

Fanoušky her by mělo potěšit, že se přístup vývojářů z hlediska hratelnosti bude držet hlavních dílů, ačkoli dojde ve VR pochopitelně ke změnám. Vývojáři si nastudovali přednosti a silné stránky série a zaměřili se na to, které z nich půjde vhodně převést do virtuální reality. Důležitým bodem se pro ně stala především dynamika mezi stealthem a bojem nebo neustálé chvíle napětí a tendence být stále ve střehu – to je podle nich něco, co ve VR funguje velice dobře, například během špehování nepřátel a jejich odposlouchávání, zatímco fyzicky sedíme v krytu. Samozřejmě to ale nebude jen o tichém postupu, jelikož hra nabídne mnoho klasické „Metro akce“. Serdar ovšem nemusí být nutně odborníkem na boj, tudíž pomalejší přístup může být více padnoucí. Průběžně budeme sem tam nacházet náboje, ne nutně celé zásobníky. Pokud nebudou hráči prohledávat poctivě, budou mít méně nábojů a budou muset lépe mířit. Pokud nebudou hledat vůbec, budou to mít těžké, ale vždy mohou přejít na kradmý postup, které je též cestou. Nábojů má být nicméně dostatek pro zvládnutí všech střetů s nepřáteli.

Ještě důležitější však budou prvky, jež může nabídnout už jen virtuální realita s headsetem a pohybem. To pro Metro Awakening znamená například čištění či nasazování plynové masky, vytahování mapy nebo kontrolování zbývajících nábojů přímo otevřením zásobníku namísto znázornění počtu. Tento postup vývojáři razili co nejvíce, aby bylo možné se více ponořit do hry, proto je uživatelské rozhraní co nejvíce redukováno a zapracováno do interakcí. V případě PlayStationu VR2 imerzi ještě více prohloubí adaptivní triggery a haptická odezva, na nichž si vývojáři nechali záležet. Rovněž připravili dvě předvolby nastavení – comfort a immersion. V režimu imerze jde o vlastní pohyb, který však lze pro větší pohodlí přenastavit na teleportaci. Zároveň se však vývojáři nevyhýbali možnostem, jaké jim VR poskytuje, proto na hráče v režimu imerze čekají různé pády, probuzení na zemi po bezvědomí, či dokonce vyhození z vagónu. Vývojáři toho o hře prozradili ještě více, společnost Sony ovšem zatím zveřejnila jen jeho výtah. Plná délka bude k dispozici na konci týdne v podcastu PlayStation Podcast.

Co se týče vydání Metro Awakening, stále platí, že se hry dočkáme ještě ke konci letošního roku, přesné datum zatím neznáme. V září pak budou spuštěny předobjednávky.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru