Masivní vlny přehnaně negativních, ale prakticky vzato také přehnaně pozitivních uživatelských recenzí her jsou problémem nejen pro vývojáře a vydavatele, ale také pro samotné herní obchody nebo agregátory hodnocení. Jednak jsou tím zahlušeny recenze s věcnými argumenty, které hodnotí klady i zápory daného titulu a jednak se review bombing často objevuje na základě vnějších vlivů a nejrůznějších kauz, které s danou hrou nemusí mít nic společného. Opatření proti těmto vlnám extrémního hodnocení už loni v březnu zavedl Steam, když začal v grafu uživatelských recenzí review bombing zobrazovat a nabídl jeho možné odfiltrování z celkového skóre. Dalším, kdo se snaží o jistou míru regulace a kontroly nad review bombingem, je Metacritic, který před měsícem nechtěně posloužil jako prostředník k ostré výměně názorů mezi hráči a vývojáři z Naughty Dog kvůli nespokojenosti s The Last of Us Part II. S vydáním hry se totiž objevily desítky tisíc (sic!) recenzí, které srazily hodnocení titulu kamsi do prostoru 2-3/10 a šlo pravděpodobně o poslední impulz pro provozovatele portálu, aby se situací něco udělal.
První změny si všiml uživatel diskuzního portálu Resetera s přezdívkou BoJack, který sdílel obrázek ze zápisu hry Superliminal v databází Metacriticu. Ačkoliv hra vyšla už 7. července a v ten den se měla podle předchozích pravidel odemknout sekce uživatelských recenzí, hráči na obvyklém místě našli nové upozornění. „Prosíme, věnujte hře nějaký čas. Vraťte se zpět až 9. července v 21 hodin, abyste ji mohli ohodnotit,“ hlásá nové opatření Metacriticu. Upozornění se tak objevuje u všech her, které vyšly v uplynulých dnech, ale nelze jednoznačně určit, zda hráči musí čekat 48 hodin, nebo pouze 24. V případě jiného, dnes vydaného titulu CrossCode, totiž zámek vyprší už zítra a zdá se, že Metacritic buďto systém teprve zkouší, nebo bude lhůtu určovat u každého titulu individuálně.
Bohužel, Metacritic dále neposkytuje žádné bližší vysvětlení ani v sekci FAQ a je proto nutné počkat, až se k novince vyjádří.
Pokud byste se ptali, jak je na tom Metacritic s uživatelským hodnocením filmů, seriálů či hudby, vše vychází z povahy těchto médií. V případě filmů a vydaných alb přichází hodnocení od uživatelů Metacriticu v den vydání a případné omezení se vztahuje pouze na hodnocení celých seriálových sezón, které se zpřístupní až s posledním uvedeným dílem, ačkoliv je možné hodnotit daný seriál průběžně u jednotlivých epizod. V případně uvedení celého seriálu najednou, jak bývá obvyklé například na Netflixu, se datum odemknutí uživatelského skóre shoduje. Bohužel, Metacritic dále neposkytuje žádné bližší vysvětlení ani v sekci FAQ a je proto nutné počkat, až se k novince vyjádří. Otázkou pak samozřejmě zůstává, nakolik jisté zbrzdění uživatelských recenzí pomůže review bombing odvrátit a zda neuplatní v budoucnu Metacritic ještě přísnější pravidla. Nabízí se pochopitelně prokázání vlastnictví hodnoceného titulu, proti čemuž překvapivě téměř nikdo z odkazované diskuze na Reseteře nic nemá, ne vždy je ale tak snadné a přímočaré upřít nárok na hodnocení třeba těm, kdo hru zhlédli na streamech či ve videích na YouTube.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Například takové God of War (2018) má po dvou letech na metacriticu 14 tisíc uživatelských hodnocení, Marvel’s Spider-Man (2018) (druhá nejprodávanější exkluzivita na PS4) dokonce pouhých 5 tisíc hodnocení.
Oproti tomu The Last of Us Part II má po třech týdnech (!) naprosto monstrózních 120 tisíc uživatelských hodnocení.
Kdyby se prostě první rok od vydání přikládala jednotlivým hodnocením větší váha v závislosti na tom, jaká doba uběhla od vydání, tak by ten systém byl mnohem responzivnější. Deseti tisíce blbců by se ihned po vydání vyřádilo aby na metacriticu odpapouškovali názor který viděli někde na YouTube a přitom by po čase ty hodnocení měla alespoň nějakou váhu a relevanci.