MechWarrior 5 se chystá po roce na konzole

Vydání rozšíření a start na Steamu a GOGu se odkládá na jaro. Rovnou ale dorazí i na Xbox

26. 11. 2020
Název hry: MechWarrior 5: Mercenaries Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2019 Platformy: , , , , Žánr: ,

Poměrně překvapivá, ale o to příjemnější zpráva k nám dorazila z kanadského studia Piranha Games. MechWarrior 5: Mercenaries, který vyšel loni v prosinci, se chystá na konzole Xbox One a Xbox Series. Půjde o první hru z tohoto světa na konzolích od vydání titulu MechAssault 2: Lone Wolf z roku 2004. A podle samotných vývojářů prý první skutečný MechWarrior na konzolích vůbec.

Piranha Games se nakonec rozhodli podobně jako jejich kolegové třeba ze studia Bloober Team u hororu The Medium vydání raději odložit.

Loni v prosinci vyšel MechWarrior 5 jen ne Epic Games Storu, ale letos měl přesně po roce dorazit také na Steam a GOG společně s rozšířením Heroes of the Inner Sphere. Shodou okolností ve stejném termínu jako Cyberpunk 2077. Piranha Games se nakonec rozhodli podobně jako jejich kolegové třeba ze studia Bloober Team u hororu The Medium vydání raději odložit. Jak vysvětlili, každý vývojář chce pro své tituly co nejvíc pozornosti a sdílet datum vydání se Cyberpunkem není z tohoto pohledu optimální.

Autoři zdůraznili, že první den prodejů a marketing jsou pro úspěšný launch produktu klíčové a změna termínu umožní, aby si MechWarrior 5: Mercenaries získal pozornost, kterou si podle týmu zaslouží. Když však zvažovali vývojáři tuto možnost, došlo jim, že mohou situace využít a splnit si dlouholetý sen – vydat hru na více platformách a doručit moderní MechWarrior hráčům na konzolích. Po mnoha debatách se nakonec rozhodli spojit vydání na Steamu, GOGu, vydání DLC Heroes of the Inner Sphere i vydání konzolové verze. Dočkáme se podle nich na jaře příštího roku.

Studio se ale netajím tím, že mu čas navíc umožní získat větší pozornost a vylepšit celý projekt. Ke značce se pokusí autoři přilákat co nejvíc lidí svou dosud největší marketingovou kampaní a současně ještě zapracují na titulu, umělé inteligenci, rozhraní a obsahu. Vývojáři ujišťují, že chápou, že zpráva nemusí potěšit ty, kdo se užuž těšili na nové DLC nebo vydání hry třeba na Steamu, ale slibují, že čekání navíc bude stát za to. Více podrobností o celém procesu a odkladu nám podle nich nabídne připravovaný vlog, který vyjde 1. prosince.

Hru jako takovou jsme si představovali opakovaně už před jejím vydáním. I když jsme se loni nedostali k její recenzi, ukázali jsme vám ji koncem roku alespoň ve streamu. Alespoň stručně bychom si ale mohli připomenout to hlavní. Značka se vrátila skoro po 20 letech od vydání hry MechWarrior 4: Vengeance. Píše se rok 3015 a lidstvo kolonizovalo tisíce hvězdných systémů. Namísto míru ale budoucnost přinesla jen další války. Bojištím vládnout takzvaní mechwarrioři, elitní piloti kráčejících tanků známých jako BattleMechy. Hráči se chopí žoldáka a být žoldákem je v tomto světě velice výnosný, ale také náročný a nebezpečný byznys.

Musíte se starat nejen o akci, ale také správu vaší jednotky, udržovat, vylepšovat a nakupovat nové stroje a najímat další piloty. Do akce se můžete pustit sami i v kooperaci pro čtyři hráče, a to dokonce v rámci kampaně. Těšit se můžete na pět desítek unikátních mechů a stovky jejich variant. S jejich pomocí můžete srovnat se zemí celá města. Vypravíte se přitom na všemožné světy, které mají nabídnout velice různorodá prostředí, a tedy podmínky k boji. MechWarrior 5: Mercenaries pohání technologie Unreal Engine 4 od Epicu.

Studio usilovalo o příběhový MechWarrior a plnohodnotné pokračování ságy přes 10 let. Plány na nový singleplayerový MechWarrior Piranha Games odhalili už v červenci 2009. Pátý díl byl ale oficiálně oznámen až v prosinci 2016 a původně měl vyjít už v roce 2018. Autoři odklad omluvili s tím, že byl nezbytný k tomu, aby mohli vytvořit skutečně nejlepší MechWarrior dosud.

Sága MechWarrior

Série MechWarrior se zrodila v roce 1989 a je zasazena do fiktivního vesmíru BattleTech. Válečná sci-fi od společnosti FASA debutovala už v roce 1984 a z původní deskové hry se dostala i do počítačových her, karetních her, knih nebo televize. V minulosti se hovořilo také o možné hollywoodské adaptaci. První počítačovou hrou byl mix tahové adventury a RPG BattleTech: The Crescent Hawk's Inception z roku 1988 od Westwoodu. Na něj o dva roky později navázal BattleTech: The Crescent Hawk's Revenge od stejného studia. Real-time taktická hra se stala základem pro budoucí strategii Dune II z roku 1992. Kromě her od fanoušků stojí za zmínku spin-off MechWarrioru v podobě taktické hry MechCommander z roku 1998 a její pokračování z roku 2001. Na odkaz ságy už v roce 108 navázala tahová strategie BattleTech od studia Harebrained Schemes a Paradoxu. Na titulu se podílela řada veteránů ságy a vyšel pro Windows, Mac a Linux.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru