Bývalý šéf Sony Interactive Entertainment America Shawn Layden pro Bloomberg prohlásil, že náklady na vývoj top her pro PS5 pokoří hranici 200 milionů dolarů. A tato cena podle něj nadále poroste. Stejně jako v minulosti znovu zmínil, že podle něj se tato suma zdvojnásobí s každou generací konzolí a vysokorozpočtové hry pro PS4 ještě stály okolo 100 milionů dolarů.
To jej už dříve vedlo k myšlence, že stávající trend je neudržitelný, a hry se proto musí zkrátit, co do rozsahu, anebo zdražit pro zákazníky. Byl to ostatně on, kdo stál na samém počátku debaty o vyšší ceně next-gen titulů, kterou jsme následně skutečně pozorovali s nástupem konzolí PlayStation 5 a Xbox Series.
Nyní Layden říká, že když nemůžeme rostoucí náklady zkrotit, je třeba alespoň snížit riziko, což podle něj vede k tomu, že firmy sázejí v takové míře na pokračování. Pestrost podle něj omezuje skutečnost, že se vydavatelé upnou na několik jistot a těch se drží. Podle svých slov dokonce částečně k tomuto problému přispěl během svého působení v Sony. Samotný PlayStation opakovaně zvedal laťku a s tím i očekávání zákazníků.
Jason Schreier, který s Laydenem mluvil, pak doplnil na Twitteru ještě jednu zajímavost nad rámec původního textu, která se v článku neobjevila. Schreier se Laydena zeptal, co se stalo s PS4 exkluzivitou Deep Down. Tu Capcom oznámil v roce 2013 a měli jsme se v ní vypravit i do Čech. Vydat ji plánoval coby free-to-play titul už v roce 2014, ale na to samozřejmě nedošlo a hru jsme nikdy nespatřili. Shawn Layden se prý na chvíli zamyslel, když otázku dostal, a pak odpověděl: “Nemám ponětí.”
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ja osobne mam radsi pristup Sony, kde se uprednostuje kvalita nad kvantitou, a vyvojarum dava moznost hru vyladit k dokonalosti.