Warcraft III: Reforged, Blizzard Entertainment, Kritika remasteru Warcraftu III nepolevuje. Snaží se ji autoři umlčet?

Kritika Warcraftu III nepolevuje. Snaží se ji autoři umlčet?

Reforged je nejhůře hodnocenou hrou na Metacriticu. Na webu láká na neexistující vylepšení

3. 2. 2020
Název: Warcraft III: Reforged Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 28. 1. 2020

Se skóre 0,5 od hráčů se Warcraft III: Reforged stal uživateli nejhůře hodnocenou hrou na Metacriticu. Na Blizzard se valí kritika ze všech stran. O problémech remasteru jsme vás informovali už minulý týden a od té doby hlas nespokojených hráčů ještě zesílil. Fanoušci vyčítají autorům nesplněné sliby ohledně vylepšených filmečků, sporné změny v grafice, chybějící funkce, bugy, absenci slíbené návaznosti na MMO World of Warcraft, propojení původní a nové verze i přepracované licenční ujednání, kterým chce Blizzard získat autorská práva a kontrolu nad komunitním obsahem, který pro hru vzniká.

Hráči nazývají Reforged například nejhorším remasterem historie. Další si stěžují, že novinka ovlivnila negativně i fungování původní hry a sporným změnám se nelze vyhnout už ani v případě modifikovaného originálu. Drtivá většina fanoušků má zřejmě v tuto chvíli pocit, že stran remasteru vývojáři nepřinesli vylepšení, která slíbili, a přitom se objevila dříve nekomunikovaná negativa, kterými jsou nyní postiženi i majitelé původní hry, kteří třeba neměli o updatovanou verzi žádný zájem.

V uplynulých dnech se dokonce objevily zprávy, že Blizzard banuje na fóru hráče, kteří radí ostatním, jak mají požádat o vrácení peněz za hru v případě, že nejsou s její kvalitou spokojení.

Hráči Blizzardu vyčítají, že třeba na oficiální stránce nadále hru prezentuje za pomoci neautentických materiálů, které zahrnují například přepracované in-game cutscény, které přitom nejsou součástí finální verze. Nově vydaná verze postrádá i některé populární sociální funkce původní hry. A v originálu je už také nenajdete. Znovu kvůli propojení s klientem Reforged.

V uplynulých dnech se dokonce objevily zprávy, že Blizzard banuje na fóru hráče, kteří radí ostatním, jak mají požádat o vrácení peněz za hru v případě, že nejsou s její kvalitou spokojení. Jakkoli je obtížné tyto informace ověřit, nebo se může jednat o postih za jiný prohřešek v rámci zprávy, rozhodně se nelze divit komunitě, když to interpretuje tak, že vývojáři chtějí fanoušky umlčet a nepřejí si, aby tuto informaci sdíleli.

Nelichotivý rating 0,5 se zakládá na hodnocení od více než 21 tisíc lidí. Je samozřejmě nutné zdůraznit, že jej nejde zaměňovat za klasické recenze a hráči se ani nesnaží být k vývojářům příliš spravedliví či shovívaví. Drtiví většina uživatelů hodnotí hru nulou, ty zase “vyvažují” na druhé straně nekritické desítky.

Problém je především ve sporu, zda Blizzard dostatečně komunikoval a vysvětlil komunitě, že z některých plánovaných a představených novinek sešlo. I když se povedlo vypátrat některá starší prohlášení, která naznačovala, že rozsah remasteru bude skromnější, většina fanoušků tvrdí, že to nebylo dostatečně zřejmé. Tyto zprávy nebyly zcela exaktní, jejich střípky vyplouvaly na povrch během rozhovorů, které nečtou všichni, a především je Blizzard pořádně netlumočil prostřednictvím vlastních oficiálních kanálů.

Ani recenzenti vývojáře nešetří, jen jsou u toho trochu diplomatičtější. Koneckonců, pořád je tam někde uvnitř Warcraft III, jedna z nejpopulárnějších real-time strategií všech dob.

Na druhé straně je třeba férově zdůraznit, že klasické recenze nejsou zdaleka tak kritické. Ani ty by si ale Blizzard za rámeček nedal. Naprostá většina magazínů zatím svou recenzi neotiskla a aktuální průměr z devíti testů se na Metacriticu pohybuje okolo 64 procent. Ani recenzenti vývojáře nešetří, jen jsou u toho trochu diplomatičtější. Koneckonců, pořád je tam někde uvnitř Warcraft III, jedna z nejpopulárnějších real-time strategií všech dob.

Blizzardu se v poslední době moc nedaří, pokud jde o vztahy s komunitou, na nichž si tak zakládá. Tradičně přitom bývá jeho největší oporou. Stačí připomenout zpackané oznámení mobilní hry Diablo Immortal nebo loňský incident okolo hráče Blitzchunga, který po vítězství na turnaji vyjádřil podporu protestům v Hongkongu, za což ho firma potrestala.

13