branding
Konec vývoje původního Falloutu 3 „způsobil“ Tim Cain

Konec vývoje původního Falloutu 3 „způsobil“ Tim Cain

Slavný designér a programátor přidal několik perliček ke zrušenému projektu Van Buren

Zdroj: Black Isle Studios
22. 6. 2024

Okolnosti vývoje série Fallout, resp. jeho třetího dílu, jsou fanouškům značky dobře známy. Ačkoliv za Falloutem 3 stojí Bethesda, původní autoři série ze studia Black Isle pracovali po dokončení druhého dílu v roce 1998 na vlastním pojetí Falloutu 3 – pracovně označovaném jako Van Buren – který měl opustit izometrickou perspektivu a ponořit se plně do 3D. Nezkušenost studia v tomto ohledu nicméně způsobila, že se vývoj nepříjemně vlekl, souběžně s ním navíc vznikal další ambiciózní projekt – Planescape: Torment – a vše nakonec došlo do bodu, kdy vydavatelé z Interplay Entertainment vystavili projektu stopku. Jedním z lidí, kteří nesli odpovědnost za celý projekt, byl spoluautor celé série Tim Cain, který po dlouhých letech prozradil trochu víc ze zákulisí rozhodování, jestli ve vývoji projektu Van Buren pokračovat, či nikoliv. Ve videu publikovaném na vlastním kanálu na YouTube Cain odhalil, že za zrušení tak trochu může on sám.

Slavný programátor a designér popsal jednu z nejdůležitějších schůzek, které měl v době vývoje Van Buren se zástupci vydavatelů ze společnosti Interplay. Viceprezident publishingu chtěl v roce 2003 zjistit, v jakém stavu hra je a následně vyhodnotit, co bude s vývojem dál. Přiměl proto Caina, aby připravil nejnovější build hry a v přibližně dvou hodinách před ním hru odprezentoval. Designér nicméně potvrdil, že už v době, kdy si schůzku s viceprezidentem sjednával, už měl informaci, že Interplay vnímá problematický vývoj a uvažuje nad zrušením projektu. Jedním z důležitých bodů chystané prezentace tak mělo být i stanovení zbývajícího času, který by podle Caina vývojáři z Black Isle potřebovali k dokončení celé hry.

Jak bylo sjednáno, Cain hru hrál, promlouval před viceprezidentem Interplay se svými kolegy, aby zjistil více o stavu hry či jednotlivých aspektech, a pak přišla chvíle, kdy bylo nutné uvést, kolik času ještě vývojáři potřebují. „Jsem přesvědčen, že za 18 měsíců budete mít opravdu skvělou hru k vydání,“ řekl Cain, ale odpovědí ze strany vydavatele byl jen další dotaz, zda by tuto dobu nešlo zkrátit. Cain řekl, že ani s crunchem na úrovni pochodu smrti by to Black Isle nezvládlo za kratší dobu než je jeden rok, ale ani to vydavatele neuspokojilo. Naopak zaznělo, že jakákoliv doba delší než půl roku znamená zrušení, na což už Cain nedokázal reagovat.

Ve videu proto zavtipkoval, že jeho odpověď vlastně způsobilo zrušení hry, ale doplnil, že bez ohledu na jím určený časový rámec by hra s největší pravděpodobností nikdy nevyšla. Jedním z nejdůležitějších důvodů byl prostý fakt, že na tom Interplay nebyl finančně příliš dobře a jednoduše by neměli peníze na financování jakéhokoliv projektu po dobu delší, než byl zmiňovaný půlrok. Co bylo dál, je historie – Van Buren byl zrušen, Black Isle zavřeno, všichni zaměstnanci propuštění a Fallout 3 přivedla k životu až Bethesda v roce 2008.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru