Koncert ve Fortnite sledovalo 10 milionů hráčů

Koncert ve Fortnite sledovalo 10 milionů hráčů

DJ Marshmello psal historii, lidé 10 minut křepčili. Čekají nás teď virtuální vystoupení?

4. 2. 2019

Stát se prostředkem mainstreamové zábavy není samo sebou, a pokud má takový stav vydržet co nejdéle, musí se i daný produkt neustále vyvíjet a reagovat na okolní trendy, které na sebe logicky balí další pozornost. Stejně jako tomu je v případě Fortnite, který tenhle proces zvládá znamenitě a hra se takřka ze dne na den stala jakousi ukázkovou studií, jak odstartovat obrovský boom a dále ho přiživovat vším, co by mohlo hráče alespoň trochu zajímat. Fakt, že to vývojáři z Epic Games prezentují jako naprostou samozřejmost i přes to, že za tím jistě stojí velké úsilí, je hodný pochvaly, ať už si o hře nebo aktuálně probíhajících kauzách myslíte své. Achcete-li důkaz, že je Fortnite v kondici i zkraje nového roku, pojďme si povědět něco o koncertu, který o víkendu proběhl přímo ve hře a údajně ho živě sledovalo na 10 milionů lidí současně.

Pokud jste pravidelnými hráči Fortnite, mohli jste si už během uplynulého týdne všimnout, že se něco děje. V Pleasant Parku začala výstavba hudební stage, mapa byla poseta plakáty a hráči dostali k dispozici nové skiny, kluzáky, emoty a quest, na jehož konci mohli najít i speciální tematický krumpáč. To všechno odkazovalo na hudebníka Christophera Comstocka, kterého svět elektronické hudby uctívá pod přezdívkou Marshmello – právě on totiž chystal svůj koncert. Ačkoliv se podobné eventy v online hrách čas od času dějí, pořád se bavíme o bezprecedentní ukázce toho, že se světy slavných mohou vcelku snadno a rychle propojit se světy fanoušků. Zvlášť, když tentokrát došla hvězda za nimi a ne naopak, jak tomu zpravidla bývá.

Prezentace přibližně 10minutového koncertu byla přesně taková, jakou hráči Fortnite očekávali. Stage byla vybavena tancujícími hologramy, nechyběly obrovské promítací plochy a samozřejmě i prostor pro diváky, kteří byli do vystoupení vtaženi také úpravou gravitace a dalšími efekty, sladěnými z odehranými mixy. Nemusíte byt přitom fanoušci elektronické hudby, abyste mohli nasát něco z atmosféry krátkého koncertu, který mohl do určité míry předznamenat, jakým směrem se chtějí lidé z Epic Games ve smyslu propagace své hry vydat. Nemusí to být totiž pouze vlastní eventy, byť propracované a lákavé tím, že není ze začátku úplně zřejmé co znamenají. Naopak, není vyloučeno, že něco podobného vývojáři nezopakují, vzhledem k tomu, jak rozšířený celý fenomén je. Soudě podle sociálních sítí, i lidé, kteří nutně nepatří ke každodenním hráčům, celou akci zaznamenali a stáhli si hru třeba jen proto, aby se mohli na koncert podívat.

Po technické stránce vývojáři rovněž nenechali nic náhodě – koncert bylo možné sledovat v týmovém módu, který umožňuje respawn, pokud by se stalo něco nepěkného. Jakékoliv další choutky, zničit zážitek všem aktuálně přihlížejícím, pak v Epic Games zarazili krátkodobým deaktivováním zbraní, které po 10minutovém koncertu začaly po respawnu všech zúčastněných znovu fungovat. Opět se ale vracíme k tomu, co padlo výše – všechno proběhlo na první pokus, bez jakéhokoliv zaseknutí a jakýchkoliv jiných problémů. Zdánlivě úplně samozřejmě a bez čekání. Jen si neumíme vysvětlit, proč mají všichni na koncertech nutkání hrnout se až k pódiu – v tomto případě přímo na něj. Z dálky byly všechny efekty vidět mnohem lépe, ale vzhledem k možnosti zhlédnout celý koncert ze záznamu (a z mnoha úhlů), to asi nikomu nevadí.

Koncert bylo možné sledovat v týmovém módu, který umožňuje respawn, pokud by se stalo něco nepěkného.

Sám Marshmello ostatně na Twitter napsal, že je mu nesmírnou ctí, psát dějiny, mnohem víc ho ale potěšily reakce hráčů: „Jsem opravdu šťastný z toho, že pro spoustu lidí to bylo poprvé, co si mohli užít nějaký koncert. Všechna ta videa, ve kterých se lidé v průběhu vystoupení usmívají, jsou úžasná,“ říká hudebník. Na kritiku, která logicky přišla od těch, kteří se rozhodli, že Fortnite je pro děti a Marshmello je druhořadý hudebníček, pak pouze řekl, že celý koncert byl především o tom, aby spojil svět hudby a videoher a nastínil budoucí možnosti. „Nikdo nic podobného v rozsahu Fortnite neudělal, navíc s plně interaktivním setem, který si mohlo prožít více než 10 milionů hráčů,“ říká Marshmello a dal najevo, že si o haterech myslí své.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru