Konami přiznává, že eFootball bude nejprve demoverzí

Až hra vyjde, nabídne jen omezený počet týmů a módů. Fanoušci nejsou zrovna nadšení

Zdroj: Konami
3. 8. 2021
Název: eFootball 2022 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 30. 9. 2021 Platformy: , , , , , , Žánr:

Od okamžiku, kdy vývojáři z Konami v tichosti vydali technickou betaverzi nového ročníku své fotbalové simulace, si hráči kladou spoustu otázek. Situace se stala ještě nepřehlednější v momentě, kdy japonská společnost oznámila, že mění dosavadní Pro Evolution Soccer na eFootball a plánuje hru vydat coby free to play platformu, do níž si hráči budou moci kupovat jednotlivé moduly podle vlastního uvážení. Zajímavý nápad, který by mohl rozčeřit stojaté vody na poli fotbalových her, se však nestřetl s příliš velkým pochopením na straně skalních fanoušků a další vyjádření Konami rozhodně nepřispívají optimistické náladě. V improvizované sérii otázek a odpovědí na Twitteru totiž potvrdili, že až hra na podzim vyjde, bude po nějaký čas plnit v podstatě jen roli demoverze.

„Chceme, aby si mohli lidé zahrát eFootball co nejdříve to bude možné, takže hru uvedeme s omezeným množstvím týmů a módů,“ potvrzují vývojáři doslova v odpovědi na vlastní, poměrně přímočaře položený dotaz. Dá se proto očekávat, že od startu bude všem k dispozici jen přislíbené free to play minimum, zahrnující týmy Barcelona, Bayern, Juventus, Manchester United, Arsenal, Corinthians, Flamengo, São Paulo a River Plate, s nimiž bude možné hrát jednotlivé zápasy, a to buďto online, nebo v gaučové variantě u jedné televize či počítači. Podle ohlasů ale fanoušci očekávali, že nad rámec základní nabídky budou moci obsah ihned po vydání rozšířit placenými moduly, v tuto chvíli ale není jisté, kdy dorazí.

Vývojáři nejistotu podtrhují například i odpovědí na dotaz, kdy bude dostupná Master League – tedy jeden z nejoblíbenějších módů celé série – protože tvrdí, že se jí hráči dočkají v budoucnu, což je značně nekonkrétní termín. V obecné rovině nicméně Konami slibuje, že v průběhu podzimu nějaký další obsah přibude a minimálně zpočátku za něj Konami nebude účtovat žádné peníze navíc. Vývojáři rovněž potvrzují, že nezmizí ani možnost editovat si vlastní soupisky prostřednictvím interního editoru, případně je importovat i na konzole pomocí tzv. Option souboru. Zmatení je ale na tomto místě snad ještě větší, pokud mají být jednotlivé soutěže zpoplatněné a jsme upřímně zvědaví, co o tomto bezplatném rozšíření řekne Konami později.

V dalších otázkách se pak řeší například grafická stránka hry, která bude z pochopitelných důvodů slabší na mobilních zařízeních, která ale zůstanou stále kompatibilní pro cross-play hraní díky použití Unreal Enginu. Vývojáři také potvrzují, že kvůli mobilním verzím neutrpí grafická stránka na konzolích a počítačích, dokud ale nebudeme mít eFootball v ruce, nemůžeme úplně kvalifikovaně odhadnout, jaká úroveň vizuálního zpracování bude. Zatím se ale nejeví tento experiment jako něco, na co by fanoušci slyšeli a rozhodne až nacenění modulů, jejich distribuce, ale například i možnost koupit vše najednou a hrát defacto plnou verzi za obvyklou cenu.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru