Konami mění fungování svých herních divizí

Konami mění fungování svých herních divizí

Spekulace o zastavení vývoje jsou nepravdivé. Smyslem je konsolidace a úspora financí

Zdroj: Konami
26. 1. 2021

Už před necelými dvěma týdny zveřejnila japonská společnost Konami zprávu, že od 1. února rozpouští tzv. produkční divize spadající pod Konami Digital Entertainment, která od roku 2006 zastřešuje všechny herně-vývojářské aktivity. I vzhledem k neaktivitě Konami v uplynulých letech a mnohokrát zmiňovaném zaměření na segment mobilních her se proto začaly objevovat spekulace o definitivním konci vývoje velkých her a vinou dalších nedorozumění dokonce o posledních chvílích společnosti jako takové. Skutečnost ale není tak divoká, jak se může na papíře zdát, když si stačí uvědomit to nejdůležitější – Konami Digital Entertainment je nejvýdělečnějším oddělení a v minulém roce se v uplynulých čtvrtletích starala přibližně o tři čtvrtiny všech příjmů. A přichází i uklidnění od mluvčího společnosti, který pro IGN uvedl, že rozhodně herní divize nezavírají.

Co se tedy přesně v Konami už za několik dní stane? Společnost skutečně rozpouští produkční divize 1, 2 a 3, nikoliv ale za účelem zrušení jejich aktivit, nýbrž konsolidace v jeden celek a zefektivnění interních postupů. Důvodem může být i nejistota, která provází pandemii koronaviru a skutečnost, že nejrůznějšími opatřeními byla v Konami výrazně zasažena oddělení zábavy, automatů a sportu. I proto je s největší pravděpodobností nutné zaručit, že fungování videoherní divize bude bezproblémové, a proto k žádnému rušení nedochází. Nakonec, avizované změny se netýkají Konami Digital Entertainment, ale pouze subjektů pod nimi.

Hráči by mohli díky popisovaným krokům očekávat větší zájem o vývoj další her z velkých a slavných sérií, byť to na začátku nemusí nutně znamenat hned nová pokračování.

Neplánuje se rovněž žádný velký exodus vývojářů, minimálně jej Konami nikde nenaznačuje, takže je téměř jisté, že kapacity zůstanou zachovány, jen budou jinak strukturované. Ostatně, z vedoucích pracovníků ve všech třech velkých vývojářských skupinách jsou nyní generální manažeři nově vzniklých oddělení, což je další signál pouze formálních změn. Magazín TweakTown nicméně spekuluje, že by hráči mohli díky popisovaným krokům očekávat větší zájem o vývoj her z velkých a slavných sérií, byť to na začátku nemusí nutně znamenat hned nová pokračování. „Konami zřejmě nehodlá investovat miliony dolarů do her s velkým rozpočtem, jako je například pokračování Metal Gear Solid. Jistější je, že nás čekají remastery a hry od společností třetích stran,“ předpovídá novinář Derek Strickland.

Na úplný závěr pak pro vás máme možná zcela nesouvisející, ale přesto s ohledem na dění v Konami zajímavou informaci od dabéra Davida Haytera. Herec, který propůjčil svůj hlas legendárnímu Solidu Snakeovi totiž svolal na 29. ledna diskuzi s ostatními herci, kteří se podíleli na sérii Metal Gear Solid a naznačuje něco velkého. Až do sobotního vysílání ve 3 hodiny ráno, které se má uskutečnit na youtubovém kanále Geektainment TV, ale zřejmě nebudeme mít úplně jasno, co Hayter a spol. vlastně zamýšlí. Může to být v podstatě cokoliv a alespoň prozatím bychom vášně ohledně herní série MGS a jejího možného pokračování výrazně mírnili, rádi se ale necháme překvapit. Čímkoliv.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru