branding
Skull and Bones, Ubisoft, Kam se zatoulal assassinský spin-off Skull & Bones

Kam se zatoulal assassinský spin-off Skull & Bones

Pirátské dobrodružství plné námořních soubojů je stále ve vývoji. Vyjde nejdříve příští rok

Zdroj: Ubisoft
19. 5. 2020
Název: Skull and Bones Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 16. 2. 2024

Nedávné finanční výsledky společnosti Ubisoft nás nechaly nahlédnout nejen do hospodaření firmy, ale také do budoucích plánů francouzského giganta. Ten mimo jiné prozradil, že se ještě během aktuálního fiskálního roku chystá vydat hned pět AAA her, mezi nimiž jsou tituly Assassin’s Creed Valhalla, Watch Dogs Legion, Gods & Monsters, Rainbow Six Quarantine a jeden dosud neoznámený počin. Jak si pozorní fanoušci všimli, mezi vyvolené počiny určené k vydání bohužel nepatří Beyond Good and Evil 2 od Michela Ancela ani assassinsko-pirátský spin-off Skull & Bones. A právě na něj a jeho historii se zaměříme tentokrát.

I když hratelná ukázka, kterou jsme si měli možnost vyzkoušet už před dvěma lety na E3, nás trochu zklamala, stále se na titul těšíme a netrpělivě vyhlížíme každou novou zmínku. V posledních měsících se však bohužel nejčastěji týkaly odkladů. Titul byl slavnostně oznámen na E3 dokonce už v roce 2017 a míří na PC i konzole PlayStation 4 a Xbox One. Původně měl vyjít ve třetím, nebo čtvrtém čtvrtletí roku 2018, ale v květnu 2018 byl odložen na rok 2019 a pak znovu v květnu 2019 na rok 2020. Podle posledních zpráv z loňského podzimu nevyjdou Skull & Bones dřív než v období od dubna 2021 do března 2022. A je otázkou, zda v té době vůbec můžeme počítat s dosluhujícím konzolemi.

Princip Skull & Bones je v zásadě jednoduchý – vzít námořní souboje a vystavět kolem nich celou hratelnost, přidat více taktiky i hloubky, posílit pirátskou složku a zbavit se assassinských reálií. Otázkou je, zda to bude stačit.

Jedním z důvodů opakovaných odkladů může být skutečnost, že na hře pracuje studio Ubisoft Singapore. Jedná se o první projekt, který tento tým vede. Funguje sice už od roku 2008, ale až dosud asistoval jiným studiím Ubisoftu. Podílel se například na většině dílů ze série Assassin’s Creed. Ostatně není to žádná malá pobočka, pracuje tu přibližně 250 zaměstnanců. Jak zkušenosti vývojářů rostli, měli na starost stále komplexnější úkoly. Zdejší tým třeba realizoval námořní souboje už v Assassin’s Creed III, které tu tvořily samostatnou minihru. Odtud zjevně pramení jejich záliba v plachetnicích a není těžké pochopit, kde se vzal nápad na Skull & Bones. Zkušenosti s vedením vlastního projektu ale mohou autorům chybět.

Titul se pochopitelně inspiruje především námořními souboji a pirátskou tématikou Assassin’s Creed IV: Black Flag. Tentokrát je to Ubisoft Singapore, kdo se chopil kormidla, a další studia mu asistují: Ubisoft Chengdu, Ubisoft Philippines, Ubisoft Sofia a dokonce i německý Blue Byte. Princip Skull & Bones je v zásadě jednoduchý – vzít námořní souboje a vystavět kolem nich celou hratelnost, přidat více taktiky i hloubky, posílit pirátskou složku a zbavit se assassinských reálií. Otázkou je, zda to bude stačit. Na to jsme se ptali už my v našich dojmech z E3 2018, kdy se zdálo, že novinka nabízí jen málo navíc oproti námořním soubojům v Assassinovi a naopak logicky spoustu věcí oproti této sérii postrádá.

Skull & Bones nás vezmou do otevřeného prostředí, ale z Karibiku se máme přestěhovat do Indického oceánu. Premisa je taková, že sem se uchýlili zbývající piráti počátkem 18. století poté, co jsou vyhnáni z Karibiku. Každý hráč se stane kapitánem vlastní plachetnice a může se pouštět na výpravy sám i s kamarády. V nepřátelských vodách ale na nás samozřejmě budou číhat také další piráti. Na rozdíl od Assassinů si tady vyzkoušíme různé třídy plavidel podle toho, zda dáváme přednost síle, rychlosti, nebo obratnosti, a větší roli mají hrát rovněž povětrnostní podmínky. Počasí obecně dá našim plavidlům víc zabrat než v případě Assassina, kde jsou bouřky často spíš zpestřením než skutečnou hrozbou. Samozřejmostí je možnost loď všemožně upravovat a vylepšovat. Nechybí práce s dalekohledem nebo schopnost narazit do protivníka. Pokud jste někdy hráli nějakého Assassina, který obsahoval námořní souboje, většina základních pravidel vás určitě nepřekvapí.

Zlatý věk pirátství pomalu končí a válečné lodě jsou ty nejmocnější zbraně na zemi, lákají vývojáři. Neprobádané vody Indického oceánu jsou bohaté na kořist, ale také nebezpečné a zrádné. Exotické prostředí má k idylce daleko. Narazíte tu na lodě velkých obchodních společností i koloniálních mocností. Parazitovat na zdejším bohatství není bez rizika. Ale místní piráti nemají co ztratit. Hráči mohou navazovat aliance, budovat svou reputaci, bojovat s počítačem ovládanými protivníky i dalšími lidmi v různých módech. Vaše dlouhodobé přežití však závisí na spolupráci s ostatními, tvrdí autoři. Nechybějí ani RPG prvky nebo hromadění kořisti. Podobně jako v Assassinech půjde zakotvit v přístavu nebo ve vlastním bezpečném ukrytu. Tady můžeme třeba rekrutovat nové členy posádky. Sdílený PvPvE svět má přitom reflektovat akce samotných hráčů a neustále se měnit a vyvíjet. Časem se přitom měl podle autorů rozrůstat o další regiony, nepřátele, lodě a samozřejmě také zbraně.

Magazínu PSX Extreme se teď povedlo získat krátké vyjádření přímo od autorů. Podle něj studio Ubisoft Singapore stále na titulu pracuje, váží si neutuchající podpory a snaží se docílit nejlepší možné kvality.

Nečekáme tedy na potenciálně zajímavý, ale možná až příliš zjevný derivát ságy Assassin’s Creed marně? Autoři bohužel nejsou příliš aktivní ani na sociálních sítích. Poslední příspěvek na Twitteru i na Facebooku pochází z května 2019. Každopádně rádiový klid neznamená, že by hra byla u ledu. Magazínu PSX Extreme se teď povedlo získat krátké vyjádření přímo od autorů. Podle něj studio Ubisoft Singapore stále na titulu pracuje, váží si neutuchající podpory a snaží se docílit nejlepší možné kvality.

Navzdory skutečnosti, že vydání hry je v nedohlednu, už v únoru 2019 Ubisoft oznámil, že podle Skull & Bones vznikne televizní seriál. Ubisoft na adaptaci pracuje s produkční společností Atlas Entertainment a hlavní hrdinkou má být žena. Bohužel ani o tomto projektu jsme od té doby neslyšeli.

Není bez zajímavosti, že tématicky podobná hra Sea of Thieves od Rare a Microsoftu, která byla oznámená už v roce 2015, vyšla před dvěma lety. Pokud chcete s přáteli hledat poklady a drancovat ostrovy v tyrkysových vodách, možná najdete zalíbení v tomto odlehčeném pojetí.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru