Budoucnost VR je ještě roky vzdálená, říká Jim Ryan

Jim Ryan se vyjádřil ke stažení Cyberpunku

Za rozhodnutím stála snaha ochránit hráče. Podmínky návratu jsou stále nejisté

Zdroj: Sony
12. 6. 2021
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

CEO PlayStationu Jim Ryan v rozhovoru pro magazín Axios krátce okomentoval snad největší herní kauzu loňského roku – stažení Cyberpunku 2077 z PlayStation Storu. Vzniklou situaci přitom dosud komentoval zejména tým CD Projekt RED, zástupci Sony drželi bobříka mlčení, kterého až nyní prolomil sám šéf značky PlayStation. Byť ne tak, jak bychom asi všichni rádi a současný stav podle všeho ještě minimálně nějaký čas potrvá.

Jim Ryan veřejnosti nenaznačil, co nyní musí CD Projekt RED splnit pro to, aby se hra mohla vrátit.

Pokud totiž vyhlížíte něco konkrétního, musíme vás zklamat. „Bylo to pro nás těžké rozhodnutí, ale ve finále jsme museli jednat ve jménu zájmu komunity a zabránit prodejům hry, jež by vedla ke špatnému zážitku,“ uvedl Jim Ryan v rozhovoru. Nepřidal však žádné bližší detaily, týkající se návratu do distribuce, a bude patrně na vývojářích, aby se k tomuto stavu propracovali skrz opravy hry. Jim Ryan ale nenaznačil, co přesně musí CD Projekt RED splnit aby se hra mohla začít znovu prodávat, což poukazuje na velmi obecný charakter změn a zvýšení kvality.

Toto prohlášení zároveň není zamířené pouze na hráčskou veřejnost. Situace je totiž patrně nepřehledná i pro samotný CD Projekt RED. „Se Sony stále komunikujeme, každý patch hru vylepšuje a postup je vidět, jak jsme ale již zmínili dříve, toto rozhodnutí je pouze na Sony a my nyní jen čekáme na jejich potvrzení o přijetí hry zpět do obchodu,“ cituje magazín Video Games Chronicle šéfa CD Projektu RED, Adama Kicińskiho.

Na ušlý zisk si tým ale příliš stěžovat nemusí. Loňský rok byl po finanční stránce rekordní. Hra, jež vyšla teprve v prosinci, zamířila do konce roku k téměř 14 milionům hráčů, z nichž rovnou více než čtvrtina kopií (28 %) mířila na PlayStation 4. Jenže následovaly problémy a po stažení hry z PlayStation Store přišla také vidina žalob, úspěšný hackerský útok následovaný úniky dat a pochopitelně také zhoršení reputace. Té navíc rozhodně nepomohl nedávný únik interního videa, které naznačuje, že o mnohých problémech hry věděli vývojáři s dostatečným předstihem.

Sony aktivně zkoumá mobilní trh a s portfoliem silných značek uvažuje, zda se lze vydat i tímto směrem.

Ve zbytku rozhovoru Jim Ryan zmiňuje i další zajímavá témata, mezi něž patří například zmínka o dosud největší výzvě pro Sony – snahu dostat novou herní konzoli ke všem, kdo by si ji rádi koupili, ale vzhledem k okolnostem nemohou. Dosud prý Sony vyexpedovala rekordních 7,8 milionů konzolí (což je cifra platná ke konci prvního letošního kvartálu), nicméně produkce i díky nedostatku čipů stále vázne a řada hráčů stále ještě čeká. Dále lze zmínit, že Sony aktivně zkoumá mobilní trh a s portfoliem silných značek zvažuje, jakým způsobem se nejlépe vydat i tímto směrem. Detaily bychom se údajně měli dozvědět již brzy.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru