Jáklův velkofilm o Janu Žižkovi doplní dvě hry

Jde o mobilní AR titul a ambiciózní 3rd person akci pro PC a konzole. Ne, nejedná se o KCD 2

Zdroj: Cypronia / SGDA / Bioscop

Blížící se uvedení velkofilmu o Janu Žižkovi je na poli českého filmu samozřejmě velkou událostí. Jedná se o vskutku ambiciózní projekt, o čemž svědčí rozpočet i plejáda hereckých hvězd, nejen těch českých, ale i hollywoodských. Aby toho však nebylo málo, nezůstává se pouze u filmu samotného, příběh Jana Žižky si budeme moci i zahrát a prožít, a to prostřednictvím hned dvou her.

Uvedení prvního traileru dlouho odkládaného filmu s sebou přineslo i pro většinu lidí zajímavé překvapení, neboť text na samém konci videa hlásá „Také jako videohra na konzolích a PC“. Sám režisér filmu Petr Jákl však existenci hry prozradil již před dvěma týdny v rozhovoru pro Kinobox, přesněji řečeno zmínil hned dva tituly – jeden pro PC a konzole, jeden pro mobilní zařízení. „K vybraným hollywoodským filmům se v dnešní době vytvářejí i hry, a tak jsem se rozhodl udělat hru i pro náš film,“ řekl Jákl v návaznosti na zmínku o Danu Vávrovi a jeho hře Kingdom Come: Deliverance. „Nakonec vznikly hned dvě. Jedna pro mobilní telefon a druhá pro PlayStation, Xbox a PC. Každá je naprosto jiná a obě budou distribuovány celosvětově.“

„K vybraným hollywoodským filmům se v dnešní době vytvářejí i hry, a tak jsem se rozhodl udělat hru i pro náš film.“

Dan Vávra byl ovšem zmíněn pouze v souvislosti se zpracováváním období počátku 15. století, kdy se odehrává jak Kingdom Come, tak i Jáklův Žižka. Nicméně kromě vyměňování informací se i do svých projektů vzájemně obsadili – Jákl byl nápomocen při dabingu hry a navíc ztvárnil i jednu z důležitých postav, banditu Prcka (Runt), Vávra se má na oplátku objevit v jeho filmu. Tím ovšem jakékoli zapojení Dana Vávry, potažmo studia Warhorse do dění kolem filmu končí. Netrvalo dlouho a začaly se objevovat teorie a dotazy fanoušků, zda onou oznámenou hrou může být pokračování Kingdom Come, což sám Dan Vávra vzápětí vyvrátil. Ačkoli trailer více informací neprozradil, něco málo je o chystaném titulu přece jen známo.

Jedná se o stejnojmennou hru Medieval (dle anglického distribučního názvu), která přímo vychází ze samotného filmu a je jeho adaptací. Míří na PC a nové generace konzolí a vyvíjí ji slovenské studio Cypronia, dříve známé jako Cypron Studios. To se proslavilo dodnes oblíbenou strategií State of War, v posledních letech se věnují především konzolím, zejména Nintendu, a portování her. Z jejich novějších počinů zaujme například sandboxová záležitost Cube Life: Island Survival. Jejich herní Jan Žižka slibuje akční dobrodružství z pohledu třetí osoby.

„Než se stal jedním z pouhých sedmi generálů v historii, kteří nikdy neprohráli bitvu, byl Jan surovým žoldnéřem, který ztratil víru ve vše kromě sebe sama a své nemilosrdné družiny.“ Takto byl projekt představen v brožuře Slovak Game Industry 2021, kterou v létě vydala Slovenská asociace herních vývojářů (SGDA). Z té pochází i v tuto chvíli jediný dostupný obrazový materiál, který je ovšem kvůli publikaci samotné pochopitelně v nižším rozlišení. Více informací o hře zatím bohužel není, nicméně z dostupného dokumentu lze vyčíst, že projekt v roce 2021 získal 60 000 euro (v přepočtu necelých 1,5 milionu korun) z Fondu na podporu umenia, přičemž komise dle posudku kromě propojenosti a integrace do multižánrového projektu započítala i výrazný vklad investora.

Druhou hrou, tedy tou mobilní, je Medieval AR od českého studia More.is.More, které stojí například za oživením plejtváka v Národním muzeu. Tým se zabýává virtuální realitou, rozšířenou realitou a 3D skenováním, a právě o to půjde i v této hře, která rovněž Jáklův film doprovodí. Využívat bude rozšířenou realitu podobně jako Pokémon GO (tvůrci tuto inspiraci nijak netají) nebo poměrně nedávný The Witcher: Monster Slayer, samozřejmě s tím rozdílem, že nepůjde ani o chytání Pokémonů, ani o zabíjení příšer. Z jakéhokoli místa kdekoli na světě se rázem stane svět středověký, v němž budou moci hráči okusit vlastní cestu vojevůdce a bojovat s ostatními.

Z restaurace se stane krčma, poblíž může být rychtář, kterého trápí lapkové v okolí. Pro stvoření rozšířené reality naskenovali nejrůznější hrady či skanzeny, dále obrovské množství zbraní, zbrojí a dalšího vybavení, například z různých filmů a pohádek. Jákl do vývoje tohoto titulu investoval právě kvůli tomu, že sám takovou hru plánoval, navíc jej rozšířená realita vždy lákala. Vzhledem k tomu, že má hra podporovat film samotný, dá se očekávat, že se jí dočkáme až v době jeho uvedení, jež je stanoveno na 8. září 2022.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru