Jak funguje černobílý filmový režim v Ghost of Tsushima

Autoři se inspirovali filmy Akiry Kurosawy. Napodobili jeho styl. Není to jen obyčejný filtr

9. 7. 2020
Název hry: Ghost of Tsushima Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 17. 7. 2020 Platformy: , Žánr:

Jak určitě dobře víte, PS4 exkluzivní hra Ghost of Tsushima nabízí kromě jiného velmi speciální audiovizuální filtr. Tento filmový mód autoři nazývají Kurosawa na počest legendárního japonského režiséra, který natočil kromě jiného plejádu klasických samurajských filmů. Právě jeho stylu se vývojáři chtěli přiblížit. Už dříve jsme se na Vortexu věnovali tomu, jak bylo tento režim nutné speciálně vyladit, aby v něm bylo možné hrát celý titul od A do Z a jak ovlivnil třeba podobu rozhraní. Magazínu Entertainment Weekly teď autoři ze studia Sucker Punch Productions prozradili další podrobnosti.

Jason Connell a Nate Fox dali najevo, že vývojáři jsou zcela otevření, pokud jde o vliv Akiry Kurosawy. Mezi zdroji inspirace jmenovali například film Sandžúró z roku 1962. Autoři chtěli napodobit atmosféru scény ze závěru snímku, v níž proti sobě stojí dva samurajové. “To napětí mezi tvou dvojicí válečníků, jak čekají jeden na druhého, kdo udělá první pohyb,” popsal Fox s tím, že pak jeden z nich prostě padne po jediném úderu mečem. Tuto situaci se snažili vývojáři přímo přenést do hry.

Jako byste se ocitli přímo v jednom z jeho slavných filmů.

Další film, který autory ovlivnil, je snímek Sedm samurajů z roku 1954. Podle Foxe definoval to, co pro něj samuraj představuje. Samuraj tady má důstojnost i srdce. I to se tým pokusil vystihnout. Inspiraci ale studio čerpalo také z komiksů jako Usagi Yojimbo nebo dokonce hry Karateka z roku 1984 od Jordana Mechnera (Prince of Persia). Dílo Kurosawy bylo ovšem zásadní a ovlivnilo autory do té míry, že se rozhodli uctít japonského režiséra celým speciálním módem, který dostal jeho jméno.

Černobílý filmový režim se snaží ještě víc napodobit a prohloubit styl jeho snímků. Jako byste se ocitli přímo v jednom z jeho slavných filmů. Connell vysvětlil, že věří, že mají skvělou hru, která fanoušky přenese zpátky do feudálního Japonska, a Akira Kurosawa jim posloužil jako příklad, zejména na začátku, jak by měl zážitek působit. Jak se autoři blížili do finále, položili si podle něj otázku, jak mají speciální režim, který vytvořili, pojmenovat. Pár nápadů měli, ale postupně je zavrhli. Nakonec je napadlo, že by bylo úžasné černobílý filtr pojmenovat přímo po slavném režisérovi.

Autoři přitom zdůrazňují, že jejich mód není jen prostý černobílý filtr. Vývojáři podle Connella velmi pečlivě zkoumali původní filmy. Přenést jejich specifický obraz přímo do hry nebylo snadné, takže Connell analyzoval různé samurajské snímky a jejich scény z různé denní doby i s odlišným počasím. Jeho cílem bylo zjistit, jak tmavá byla černá a jak jasná byla bílá a její odstíny. Autoři také přidali do obrazu filmové zrnění, které sice nemají mnozí fanoušci her příliš v oblibě, ale tady není samoúčelné. Má prohloubit zdání, že sledujeme dobový snímek od Kurosawy.

Ani tím ale výčet úprav filmového režimu neskončil. V jeho podání je třeba zvýrazněný navigační vítr, s jehož pomocí hráč cestuje ke svému cíli. A nezůstalo jen u obrazu. V režimu Kurosawa si vývojáři pohráli také se zvukem. Audio tým svými nástroji napodobil ozvučení starých reproduktorů se všemi jejich nedokonalostmi. I to má podle studia prohloubit celkový zážitek ze hry.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru